Brak możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu
Skutki podatkowe i obowiązki informacyjne związane z udzieleniem przez Gminę dotacji celowych na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska.
Brak opodatkowania dotacji z WFOŚiGW oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na usuwanie azbestu z nieruchomości Mieszkańców.
Czy przychód podatkowy z tytułu umorzenia zobowiązania, w związku z zawartą umową warunkowego umorzenia pożyczki, należy rozpoznać w miesiącu styczniu 2022 r., tj. w miesiącu spełnienia ostatniego warunku, którym jest zakończenie minimum 5 letniego okresu, w którym Spółka zobowiązała się do utrzymania efektów rzeczowego i ekologicznego, powstałych w wyniku realizacji zadania inwestycyjnego Przebudowa
Czy kwota umorzonej pożyczki z WFOŚiGW jest przychodem na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, który podlega zwolnieniu zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 21 tej ustawy?
1. Czy przychód podatkowy z tytułu warunkowego umorzenia zobowiązania, w związku z zawartą umową umorzenia pożyczki, należy rozpoznać w dacie spełnienia ostatniego warunku, którym jest zakończenie 5-letniego okresu użytkowania inwestycji objętej dofinansowaniem, wynikającym z umowy warunkowego umorzenia tj. 30 września 2022 r., czy w dacie terminu zakończenia realizacji zadania - sporządzenia protokołu
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie amortyzacji podatkowej
w zakresie ustalenia momentu powstania przychodu podatkowego z tytułu umorzenia pożyczki z NFOŚiGW
1. Czy kwoty dopłat do odsetek od Kredytu przekazywane przez Fundusz do Banku stanowią dla Spółki przychody z tytułu nieodpłatnego świadczenia w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, które podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych? 2. Czy w przypadku uznania, że dopłaty do odsetek od Kredytu stanowią przychody z tytułu nieodpłatnego świadczenia
Czy przychód podatkowy z tytułu warunkowego umorzenia zobowiązania, w związku z zawartą umową warunkowego umorzenia pożyczki, należy rozpoznać w dacie spełnienia ostatniego warunku, którym jest zakończenie 5 letniego okresu użytkowania inwestycji objętej dofinansowaniem wynikającym z umowy warunkowego umorzenia?
Czy odpisy amortyzacyjne, od środków trwałych sfinansowanych środkami pochodzącymi z części umorzonej pożyczki (w kwocie 3.000.000,00 zł) będą mogły być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?
obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem podłączeń do zbiorczego systemu kanalizacji
Czy momentem powstania przychodu z tytułu umorzenia zobowiązania w związku z zawartą umową warunkowego umorzenia pożyczki będzie data spełnienia ostatniego warunku tj. zakończenie 5 letniego okresu użytkowania inwestycji objętej tym dofinansowaniem?
1. Czy kwoty dopłat do odsetek od Kredytu przekazywane przez Fundusz do Banku stanowią dla Spółki przychody z tytułu nieodpłatnego świadczenia w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, które podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych? 2. Czy w przypadku uznania, że dopłaty do odsetek od Kredytu stanowią przychody z tytułu nieodpłatnego świadczenia
Czy otrzymana dotacja na pokrycie 45% kosztów kwalifikowanych wykonanych podłączeń budynków do zbiorczego systemu kanalizacyjnego przyznana wszystkim indywidualnym odbiorcom - uczestnikom projektu będzie dla nich przychodem podatkowym z innych źródeł i Spółka będzie zobowiązana do wystawienia deklaracji PIT-8C?
Czy świadczenie pokrywane w części z budżetu Gminy (w kwocie 1.000,00 zł finansowane przez osoby fizyczne) mieści się katalogu zwolnień przedmiotowych wymienionych w art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z czym płatnik nie ma obowiązku wystawiania informacji PIT-8C?
zwolnienie z opodatkowania dotacji na dofinansowanie budowy podłączeń budynków do zbiorczego systemu kanalizacji
Czy w związku z treścią art. 17 ust. 1 pkt 21 i art. 16 ust. 1 pkt 48 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, umorzenie części pożyczki z NFOŚiGW stanowiące formę dopłaty do kosztów budowy III kwatery składowiska odpadów będzie wolne od podatku przy równoczesnym nie uznaniu za koszty uzyskania przychodu odpisów amortyzacyjnych z tytułu zużycia przedmiotowego środka trwałego
Czy wartość nieodpłatnych świadczeń w wysokości wykonanych przez Gminę na rzecz Klienta usług sfinansowanych przez otrzymaną dotację z NFOŚiGW jest zwolniona z podatku dochodowego od osób fizycznych, a co za tym idzie Gmina nie powinna wystawić Klientowi informacji PIT-8C?
1. Czy świadczenie pokrywane w 45% z budżetu Gminy, a w 55% finansowane przez beneficjentów końcowych mieści się w katalogu zwolnień przedmiotowych wymienionych w art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z czym Gmina jako płatnik nie ma obowiązku wystawiania informacji PIT-8C?2. W przypadku odpowiedzi negatywnej - czy podatnik, który otrzymał PIT-8C może w rozliczeniu rocznym
Czy otrzymana pomoc w postaci dopłat do odsetek przekazywana bezpośrednio z WFOŚiGW do Banku jest przychodem do opodatkowania zgodnie z art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? Czy dopłaty te są zwolnione z opodatkowania zgodnie z art. 17 ust. 1? Czy obowiązująca od 1 stycznia 2012 zmiana ustawy w art. 17 ust. 1 pkt 21 (nowe zwolnienie podatkowe) znajduje zastosowanie do dopłat do odsetek
Czy wartość dopłat z WFOŚiGW do momentu przekazania zadania na środki trwałe zwiększa wartość początkową środka trwałego, czy też dopłaty te nie stanowią wartości początkowej?
Co stanie się w momencie, gdy spółka zmuszona będzie zwrócić otrzymaną pomoc publiczną w postaci dopłat do odsetek z WFOŚiGW? Czy będzie mogła uznać za koszt uzyskania przychodów wartość zwróconych do WFOŚiGW dopłat (w formie gotówki), gdy wcześniej stanowiły przychód i były opodatkowane?