Czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na zakup kawy, herbaty, posiłków, usług gastronomicznych w restauracji, organizację spotkań biznesowych oraz zakup prezentów dla audytorów i managerów mogą być zaliczone przez Wnioskodawcę do kosztów uzyskania przychodów Spółki.
Spółka może zaliczyć do kosztów podatkowych wydatki poniesione na organizację eventu (w tym alkoholu)
Ustalenie czy wydatki poniesione na zorganizowanie wydarzenia związanego z (…)-leciem istnienia Zakładu (obejmującego wszystkie wymienione w stanie faktycznym elementy), można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków ponoszonych na umundurowanie i wygląd stewarda (marynarka, kamizelka, koszula, spodnie, biały podkoszulek, krawat, płaszcz zimowy, płaszcz przejściowy, szal, poszetka, identyfikatory, przypinki, obuwie, pasek do spodni, skarpety, spinka do krawata, koszty wizyty u fryzjera, perfumy, koszty wizyty u kosmetyczki, zegarek, kosmetyki).
Brak możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup zegarka z funkcją chronografu.
Obowiązek naliczenia podatku VAT należnego w związku z przekazaniem nagród Uczestnikom Okresowych Promocji.
Czy Spółka będzie uprawniona do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o pdop, wydatków związanych z nabyciem konia sportowego, jego utrzymania, kosztów treningów oraz oznaczenia marki na sprzęcie jeździeckim, kosztów uczestnictwa w zawodach sportowych, podczas których będzie on służył jako medium reklamowe do promocji marki Spółki? - Czy wydatki na nabycie
czy Spółka uprawniona jest do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów dla celów CIT wydatków na przeprowadzenie wskazanych w stanie faktycznym działań marketingowych oraz udziału klientów w programie szkoleniowym dla kierowców z zakresu bezpiecznej jazdy.
możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Spółki:- wydatków na artykuły spożywcze ponoszonych podczas spotkań promocyjnych organizowanych przez Spółkę i dotyczących reklamy dystrybuowanych przez nią produktów leczniczych w takich miejscach jak: przychodnie, szpitale, wynajęte na ten cel sale (np. w hotelu),- wydatków na usługi gastronomiczne ponoszonych podczas spotkań promocyjnych organizowanych
1. Spółka wnosi o potwierdzenie, że prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym kwota skorygowanego podatku VAT należnego z tytułu nieodpłatnego wydania towarów na cele reprezentacji i reklamy stanowi dla Spółki przychód podatkowy w momencie obniżenia podatku VAT należnego na skutek rozpoznania dla celów VAT zbiorczych korygujących faktur wewnętrznych. 2. Alternatywnie, w przypadku odpowiedzi
Czy wydatki na usługi gastronomiczne, związane z organizacją spotkań biznesowych w lokalach gastronomicznych stanowią podatkowe koszty uzyskania przychodu?
Wydatki poniesione w związku z organizacją spotkań z kontrahentami w restauracjach są wydatkami o charakterze reprezentacyjnym i zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. Natomiast wydatki na napoje, słodycze itp. podawane podczas pokazów i prezentacji (jeśli nie noszą znamion okazałości, wystawności) nie stanowią kosztów
Nie podlega opodatkowaniu nieodpłatna czynność zużycia towarów na cele reprezentacji i reklamy w ramach prowadzonej działalności, w przypadku, gdy beneficjentem jest kontrahent przedsiębiorcy osoba trzecia, nie będąca pracownikiem, udziałowcem, ani inną osobą która została wymieniona w przepisie art. 7 ust. 2 pkt 1.
Prawo zaliczenia podatku naliczonego do kosztów uzyskania przychodów dotyczy zarówno wydatku, który stanowi koszt uzyskania przychodów jak i wydatku, który kwalifikowany jest jako nie stanowiący kosztu uzyskania przychodów. Decydujące znaczenie będzie miał cel poniesienia wydatku. Koszty związane z reprezentacją ponoszone przez podatnika są co do zasady ponoszone w celu uzyskania lub zachowania albo
Czy zakup usług gastronomicznych mieści się w zakresie wydatków na cele reprezentacji i reklamy i czy mogą być one zaliczone w ciężar kosztów uzyskania przychodów w ramach limitu 0,25% przychodów ?
Czy Spółce przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwoty podatku naliczonego przy nabyciu towarów będacych przedmiotem przekazania w celach reprezentacji i reklamy w przypadku, gdy wydatki na nabycie tych towarów nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych w związku z przekroczeniem limitu
Spółka zadała pytanie, czy czynności przekazania towarów na cele reprezentaci i reklamy, wykonane w miesiącu styczniu 2006 r. i w miesiącach następnych, podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług i czy Spółce przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwoty podatku naliczonego przy nabyciu towarów będących przedmiotem ww. czynności.