Podatnik ma prawo do odliczenia podatku VAT od importu towarów, nawet jeśli nie jest ich właścicielem w momencie importu, o ile są one wykorzystywane do działalności opodatkowanej. Nabycie towarów po imporcie nie stanowi odrębnego zdarzenia opodatkowanego VAT.
Przedstawicielstwo bezpośrednie agencji celnej na rzecz importera posiadającego status upoważnionego przedsiębiorcy (AEO) nie skutkuje solidarną odpowiedzialnością za zapłatę VAT, zgodnie z art. 33a ust. 8a pkt 1 ustawy o VAT.
Podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia VAT z tytułu importu materiałów powierzonych pod warunkiem faktycznego wykorzystania ich do czynności opodatkowanych, nawet jeśli nie nabywa prawa własności do tych materiałów. Warunki te spełnia Wnioskodawca, który stosuje się do zasady neutralności VAT oraz prowadzi pełną dokumentację celną i księgową, a importowane towary są istotnym elementem działalności
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu importu towarów (sprzętu) należącego do Offsetodawcy, które mają zostać przekazane Spółce na własność po zrealizowaniu całości konkretnego zobowiązania offsetowego.
Opisany przywóz towarów stanowi ich import, a Spółka będzie obowiązana do rozliczenia podatku VAT z tytułu tego importu towarów w momencie zakończenia procedury składowania celnego, tj. z chwilą dopuszczenia towarów do obrotu; Spółka będzie dysponowała prawem do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w dokumencie celnym z tytułu importu; przedstawione nabycie przez
Prawo Spółki, jako importera, do odliczenia podatku VAT w związku z nabyciem towaru od podmiotu mającego siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w ramach transakcji przeprowadzonej na warunkach Incoterms DDP
Zaimportowane maszyny są przez Wnioskodawcę wykorzystywane w prowadzonej przez niego działalności gospodarczej do czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT. Istnieje zatem związek między zapłatą podatku naliczonego a czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi z użyciem zaimportowanych towarów do czynności przez Wnioskodawcę.
Prawo do wystąpienia do właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego o wydanie decyzji określającej kwotę akcyzy w należnej wysokości, w przypadku importu wyrobów akcyzowych.
Posiadane przez Wnioskodawcę dokumenty związane z wykonaną usługą transportową nie stanowią dla Spółki wystarczającej podstawy do zastosowania stawki VAT 0% w oparciu o § 6 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia w związku z art. 83 ust. 1 pkt 23 oraz art. 83 ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy, gdyż warunkiem niezbędnym do zastosowania tej preferencji do ww. usług transportu towarów importowanych jest posiadanie dokumentu
W zakresie: rozliczenia importu towarów na terytorium Polski, rozliczenia podatku należnego, terminu powstania obowiązku podatkowego, prawa oraz terminu odliczenia podatku naliczonego.
Podatek od towarów i usług w zakresie wskazania, czy obowiązek dopłaty podatku VAT w przypadku importu towarów w świetle art. 33a ustawy o podatku od towarów i usług jest przypisany importerowi (lub dysponentowi towarów), czy też agencji celnej obejmującej towar procedurą uproszczoną na rzecz importera towaru objętego zgłoszeniem celnym.
Podatek od towarów i usług w zakresie wskazania, czy obowiązek ewentualnej dopłaty podatku VAT w przypadku importu towarów w świetle art. 33a ustawy o podatku od towarów i usług jest przypisany wyłącznie importerowi (lub dysponentowi towarów), czy też solidarnie agencji celnej obejmującej towar procedurą uproszczoną w imieniu i na rzecz importera towaru objętego zgłoszeniem celnym.
w zakresie prawa do odliczenia kwoty podatku wskazanego w zgłoszeniu celnym
Czy wywóz towarów z terytorium kraju poza terytorium Wspólnoty winien być wykazany w polu 21 czy 32 deklaracji VAT?
Czy Spółka postępuje prawidłowo dokonując odliczenia podatku VAT zarówno wskazanego w fakturze zakupu usług, jak i wynikającego z dokumentów celnych?
Czy podatek należny powstaje w miesiącu rozpoczęcia procedury uproszczonej, czy też w miesiącu, w którym Urząd Celny zarejestrował uzupełniające zgłoszenie celne?
Czy w przypadku, gdy formalności związane z eksportem towarów dokonuje Wnioskodawca i posiada on w związku z tym dokumenty eksportowe na których figuruje jako nadawca/eksporter mamy do czynienia z eksportem bezpośrednim w rozumieniu ustawy o VAT?
czy warunkiem wystarczającym do zastosowania zerowej stawki VAT w eksporcie jest posiadanie dokumentu IE-599 oraz dokumentu EAD zawierającego unikalny nr MRN ?
Czy w takiej sytuacji Wnioskodawca może uznać powyższą wysyłkę za eksport bezpośredni?
Czy w opisanej powyżej sytuacji otrzymanie od urzędu celnego komunikatu elektronicznego IE-599 potwierdzającego wywóz towarów przed złożeniem przez podatnika deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym dokonał dostawy jest wystarczające dla zastosowania stawki podatku 0% dla eksportu bezpośredniego, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług?
Czy Wnioskodawca posiadając komunikat IE-599 w formie pliku xml, który otrzymała droga e-mailową od agencji celnej działającej na rzecz kontrahenta niemieckiego oraz pozostałe dokumenty wskazane w opisie stanu faktycznego, nie posiadając scanu lub kserokopii potwierdzenia wywozu komunikatu IE-599, uprawniona jest do zastosowania stawki 0% w eksporcie pośrednim?