Najczęściej wybieraną przez pracodawców formą działalności socjalnej jest zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Szczegółowe zasady prowadzenia takiej działalności zawiera regulamin funduszu, który określa m.in. rodzaje świadczeń finansowanych z zfśs i warunki ich przyznawania.
Ustalenie, czy uzyskane na podstawie art. 15gga ustawy o COVID-19 dofinansowanie stanowi przychód podatkowy oraz możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wynagrodzenia pracowników pokrytych tym dofinansowaniem.
W zasadzie każdy z oferowanych benefitów stanowi dla pracowników opodatkowany i oskładkowany przychód ze stosunku pracy. Jednak po spełnieniu określonych warunków istnieje możliwość zaoszczędzenia na ww. należnościach publicznoprawnych od przekazanych świadczeń. W przypadku wątpliwości w kwestii dopuszczalności wyłączenia danego świadczenia z podstawy wymiaru podatku i składek ZUS rekomendujemy, aby
W zakresie skutków podatkowych wypłaty emerytowanej nauczycielce zatrudnionej wcześniej w innej szkole zapomogi pieniężnej.
Określenie źródła przychodu z tytułu zapomogi i innych nieodpłatnych świadczeń przekazywane przez Stowarzyszenie.
Skutki podatkowe wypłaty emerytowanej nauczycielce zatrudnionej wcześniej w innej szkole zapomogi pieniężnej.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 26 lit. b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w sytuacji wypłaty zapomogi pracownikom Wnioskodawcy, pomagającym ofiarom wojny na Ukrainie.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego z art. 21 ust. 1 pkt 26 lit. a.
Czy wypłacone świadczenie COVIDOWE w Polsce podlega opodatkowaniu? Jeśli tak, to na jakich zasadach?
Czy wypłacone świadczenie COVIDOWE w Polsce podlega opodatkowaniu? Jeśli tak, to na jakich zasadach?
Z uwagi na to, że zapomoga została wypłacona z innego źródła niż z funduszu socjalnego, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, z funduszy związków zawodowych lub zgodnie z odrębnymi przepisami wydanymi przez właściwego ministra, to korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 26 lit. b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. do wysokości 10 000 zł.
możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wynagrodzenia pracowników pokrytych dofinansowaniem otrzymanym na podstawie art. 15gga ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVI
Ustalenie czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na wypłaty dla pracowników zapomogi będą stanowiły koszty uzyskania przychodu Wnioskodawcy.
opodatkowanie zapomogi z ZFŚS
Od 11 października 2021 r. zasady tworzenia, organizowania, działania oraz likwidacji kas zapomogowo-pożyczkowych będzie regulować ustawa z 11 sierpnia 2021 r. o kasach zapomogowo-pożyczkowych (dalej: ustawa o KZP). Zastąpiła ona poprzednio obowiązujące w tym zakresie rozporządzenie w sprawie pracowniczych kas zapomogowo-pożyczkowych oraz spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych w zakładach pracy
1) Czy prawidłowym jest zastosowanie zwolnienia dotyczącego otrzymanego przez twórców, artystów wsparcia finansowego z podatku dochodowego bez względu na wysokość wsparcia, w oparciu o art. 21 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych? 2) Czy jednak prawidłowym jest zastosowanie zwolnienia dotyczącego otrzymanego przez twórców, artystów wsparcia finansowego z podatku dochodowego