Od 1 lipca 2015 r. wykonawca, składając ofertę, powinien poinformować zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego w VAT. W przypadku już zawartych umów zamawiający będzie mógł żądać od wykonawców informacji o odwrotnym obciążeniu i będzie mógł obniżać kwoty wynagrodzenia o VAT.
W postępowaniu prowadzonym w trybie zamówień publicznych zamawiający żądał złożenia polisy ubezpieczenia OC na wysoką kwotę. Nasza spółka nie ma takiego ubezpieczenia, ma je natomiast spółka, z którą będziemy współpracować przy ewentualnym wykonaniu zamówienia. Czy przedłożenie tej polisy pozwoli spółce na ubieganie się o to zamówienie?
Określenie w treści oferty wykonawcy błędnej stawki VAT oraz obliczenie, na podstawie tej stawki, podatku VAT jako składnika ceny brutto stanowi błąd w obliczeniu ceny i jest podstawą do odrzucenia oferty - uchwała Sądu Najwyższego z 20 października 2011 r. (sygn. akt IIICZP 52/11, III CZP 53/11).
Na podstawie aktów prawnych opublikowanych 18.04-2.05.2011 r.
Od 28 sierpnia 2015 r. umożliwiono stronom negocjowanie waloryzacji umów o zamówienia publiczne zawartych przed 19 października 2014 r., w chwili ogłoszenia zmian w podatkach, składkach lub kwocie minimalnego wynagrodzenia. Tym samym strony tych umów nie muszą czekać z negocjacjami na wejście w życie przepisów mogących mieć wpływ na wysokość wynagrodzeń. Takie zmiany wprowadziła ustawa z 25 czerwca
Na podstawie aktów prawnych opublikowanych 18.12.2010 r.-3.01.2011 r.
Od 19 października 2014 r. przedsiębiorcy biorący udział w postępowaniu o uzyskanie zamówienia publicznego muszą udowodnić, że są w stanie zrealizować ofertę, jeśli jej cena jest rażąco niska. Dodatkowo to przedsiębiorcy muszą wykazać, iż określone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, jeżeli chcą zastrzec ich ujawnienie w toku postępowania o udzielenie zamówienia. Zamawiający będą mogli
Na podstawie aktów prawnych opublikowanych 12.11-2.12.2010 r.
29 marca 2016 r. do pierwszego czytania w Sejmie wpłynął rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada uproszczenie i uelastycznienie procedur w zamówieniach publicznych. W projekcie przewidziano także odejście od kryterium najniższej ceny, ułatwienia dla małych i średnich firm oraz preferencje dla wykonawców zatrudniających na umowy
Na podstawie aktów prawnych opublikowanych 2-17.12.2010 r.
Od 28 lipca 2016 r. obowiązuje zasadnicza część gruntownej nowelizacji Prawa zamówień publicznych (dalej: PZP). Znowelizowanych zostało prawie 200 przepisów. Aby umożliwić naszym Czytelnikom dogodne zapoznanie się ze zmianami i ich konsekwencjami, przedstawiamy je w tabeli.
Na podstawie aktów prawnych opublikowanych 2-16.05.2011 r.
W praktyce zdarza się zatrzymanie wadium przez zamawiającego, np. z powodu niedostarczenia pełnej dokumentacji przez ubiegającego się o zamówienie publiczne. W takim przypadku firma nie jest upoważniona do zaliczenia wadium do kosztów uzyskania przychodów. Także gdy podatnik, mimo wygranego przetargu, wycofa się z umowy, utracone wadium nie będzie kosztem uzyskania przychodu na podstawie art. 16 ust
Od 28 sierpnia 2015 r. obowiązują przepisy, dzięki którym przedsiębiorcy będą mogli m.in. szybciej rozwiązać długoterminowe umowy o zamówienia publiczne z powodu wzrostu obciążeń składkowych. Ma to znaczenie dla tych firm, które nie uwzględniły w swoich kosztorysach zmian w zakresie oskładkowania umów zlecenia. Nowe zasady opłacania składek za zleceniobiorców od 1 stycznia 2016 r. znacząco podwyższą
Czy koszt ugody jest kosztem uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych tj. kosztami poniesionymi w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów ?
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania częściowych zamówień laptopów i innych sprzętów za odrębne transakcje i obowiązku rozliczenia podatku VAT na zasadzie mechanizmu odwróconego obciążenia, w sytuacji gdy cena oferowana w ramach zadania przekroczy kwotę 20 000 zł netto.
Od 1 stycznia 2016 r. wchodzi w życie duża nowelizacja Ordynacji podatkowej. Jednym z jej elementów jest usprawnienie systemu wydawania interpretacji podatkowych. Stanowią one ważny element ochrony podatników przed niejasnymi przepisami i sprzeczną wykładnią. Dlatego warto wiedzieć, co się w tym zakresie w przyszłym roku zmieni.
Czy koszty poniesione w związku z uznaniem zasadności odwołania - koszty postępowania przed Krajową Izbą Odwoławczą, stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 updop?
Jaką stawkę podatku VAT należy zastosować przy wykonywaniu usług związanych z wykoszeniem i wygrabieniem porostów ze skarp cieków, ścinaniem krzaków ze skarp, ręcznym i mechanicznym odmuleniem dna cieków oraz rozplantowaniem urobku po mechanicznym odmuleniu? PKWiU 81.30.10.0.?