Ustalenia, czy Transakcje dokonywane pomiędzy Spółką a Wykonawcą na podstawie Umów zawartych w trybie przetargu nieograniczonego, zmienianych w okresie ich obowiązywania w zakresie warunków realizacji Transakcji, w tym także w zakresie cen ustalonych w trybie przetargu nieograniczonego, podlegają wyłączeniu z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 6
Czy czynsz płacony przez Spółkę opodatkowaną ryczałtem od dochodów spółek za składnik majątkowy najmowany od Udziałowca będzie wiązać się z powstaniem po stronie Spółki dochodu podlegającego opodatkowaniu na podstawie art. 28m ust. 1 pkt 2 w zw. z ust. 3 ustawy o CIT.
Wnioskodawca będzie świadczył jedną usługę kompleksową – usługę termicznego przekształcania (spalania) odpadów wraz z odzyskiem energii, opodatkowaną preferencyjną stawką podatku od towarów i usług, w wysokości 8%.
Czy w przypadku transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi wynikającymi z Umów Konsorcjum zawartymi w celu wspólnego wykonania zamówienia publicznego, zachodzi możliwość zastosowania zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11k ust. 1, ze względu na wystąpienie przesłanki opisanej w art. 11n pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
Do nabywanych przez Powiat usług wykonania robót budowlanych w ramach budowy budynku mieszkalnego (PKOB 1130) zastosowanie znajdzie preferencyjna stawka podatku w wysokości 8%. Natomiast, preferencyjna stawka podatku nie będzie miała zastosowania dla robót budowlanych realizowanych poza obiektem. Zatem do tych robót zastosowanie znajdzie podstawowa stawka VAT w wysokości 23%.
Zmiana utrwalonej przedtem, a korzystnej dla podatnika wykładni przepisów podatkowych powinna być wdrożona z poszanowaniem zasady ochrony uzasadnionych oczekiwań, a więc nie wstecznie, a nawet nie od razu (wyrok NSA z 17 kwietnia 2019 r., sygn. akt I FSK 494/17).
Opodatkowanie świadczonych usług w ramach zadania będącego przedmiotem zamówienia publicznego.
Podatek od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla realizacji projektu.
Stawka podatku dla nabywanych usług w ramach zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest Bieżące utrzymanie i pielęgnacja terenów zieleni (...).
W zakresie zastosowania 0% stawki podatku na dostawę statku wykorzystywanego do kontroli połowów.
Jaka jest właściwa stawka podatku VAT w odniesieniu do opisanego stanu faktycznego?
25 maja 2006 r. weszły w życie nowe rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów niezbędne do przeprowadzania przetargów. W artykule prezentujemy listę nowych rozporządzeń wraz z krótkim omówieniem.
Nowelizacja ustawy o zamówieniach publicznych pozwala na zapoznanie się z ofertą przetargową na stronach internetowych zamawiającego lub Urzędu Zamówień Publicznych. Wykorzystanie strony www pozwala skrócić procedurę przetargu. Zamawiający dzięki Internetowi może posłużyć się dynamicznym systemem zakupów oraz zorganizować aukcję elektroniczną.
Przedstawiamy omówienie zmian w zakresie ogłoszeń o przetargach nieograniczonych oraz terminach składania ofert. Nowością jest nałożenie na organizatorów przetargów obowiązku publikacji ogłoszeń o nich na własnych stronach www. Skróceniu uległy terminy składania ofert.
Ustawa nowelizująca z 7 kwietnia 2006 r. zmienia ustawę Prawo zamówień publicznych oraz ustawę o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Dostosowuje ona nasze prawo do standardów Unii Europejskiej. Nowelizacja wprowadza m.in. szereg nowych instytucji mających uprościć proces udzielania zamówień publicznych oraz nowe tryby postępowań.
Warto wiedzieć, gdzie można znaleźć informację o przetargach, by nie przegapić dobrej oferty.
Nasza jednostka prowadzi działalność gospodarczą opodatkowaną podatkiem dochodowym od osób prawnych. Jest również obowiązana do wyboru dostawców usług w przetargu. W jednym przypadku nie wypełniła tego obowiązku. Zleciła wykonawcy usługę bez przetargu, umowa ta staje się więc niezgodna z prawem. Czy koszt wykonania takiej usługi stanowi koszt uzyskania przychodu? Czy można odliczyć VAT przy tej usłudze