Ustalenie, czy wymiana cbETH na walutę fiducjarną będzie stanowiła dla Wnioskodawcy zdarzenie neutralne podatkowo, tj. będzie objęta zwolnieniem z opodatkowania na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT
Dotyczy ustalenia, czy osiągane przez Wnioskodawcę przychody będące efektem wymiany walut w okolicznościach przedstawionych w opisie stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Skutki podatkowe zbycia kryptowaluty i związane z tym koszty uzyskania przychodu.
Wskazanie sposobu jak należy ustalić wartość oraz moment powstania przychodu, a także jak rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z otrzymaniem płatności za świadczone usługi w formie waluty wirtualnej oraz jak należy ustalić wartość i rodzaj przychodu, a także jak rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z wymianą na walutę tradycyjną waluty wirtualnej otrzymanej jako zapłata za wykonane
1. W jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić wartość oraz moment powstania przychodu, a także rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z otrzymaniem płatności w formie kryptowaluty na gruncie ustawy o CIT. 2. W jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić wartość przychodu, a także rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z wymianą na walutę tradycyjną kryptowalut otrzymanych jako zapłata
Podatek dochodowego od osób fizycznych oraz podatek od towarów i usług, który dotyczy zwolnienia z opodatkowania świadczonych usług (wymiany tokenów) na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy.
Na Wnioskodawcy będzie ciążył obowiązek podatkowy w podatku od czynności cywilnoprawnych w związku z nabywaniem monet ze złota dewizowego, każdorazowo, kiedy kwota zakupu przekroczy wartość 1000 zł. Obowiązek uiszczenia podatku od czynności cywilnoprawnych nie wystąpi jedynie wówczas, gdy zostaną spełnione przesłanki, o których mowa w art. 2 pkt 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.
zwolnienie z podatku od towarów i usług wykonywanych przez Spółkę czynności polegających na zakupie bądź sprzedaży walut wirtualnych (kryptowalut), jeżeli miejscem świadczenia i opodatkowania tych usług jest terytorium Polski oraz brak obowiązku ewidencjonowania ww. czynności przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
Zwolnienie z podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy transakcji kryptowalutowych, podstawa opodatkowania transakcji kryptowalutowych, uznanie usług dotyczących kryptowalut za transakcje pomocnicze dla celów kalkulacji tzw. proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy.
Zwolnienie z podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy transakcji kryptowalutowych, podstawa opodatkowania transakcji kryptowalutowych, uznanie usług dotyczących kryptowalut za transakcje pomocnicze dla celów kalkulacji tzw. proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy.
określenie podstawy opodatkowania i ujęcia w deklaracji VAT-7 usługi wymiany walut
Podstawą opodatkowania podatkiem od towarów i usług, o której mowa w art. 29a ustawy, z tytułu świadczenia usług wymiany walut jest łączny dodatni wynik (zysk) z transakcji.
Zwolnienie od podatku sprzedaży jednostek walut wirtualnych, braku obowiązku ewidencjonowania czynności zbycia jednostek walut wirtualnych przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
Brak powstania przychodu w związku z zamianą waluty tradycyjnej na kryptowalutę.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji wymiany waluty EUR na PLN; w zakresie określenia podstawy opodatkowania z tytułu transakcji wymiany waluty EUR na PLN; w zakresie udokumentowania transakcji wymiany waluty EUR na PLN oraz w zakresie uznania transakcji wymiany waluty EUR na PLN za transakcje pomocnicze w rozumieniu art. 90 ust. 6 ustawy oraz możliwości nieuwzględniania tych
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji wymiany waluty EUR na PLN; w zakresie określenia podstawy opodatkowania z tytułu transakcji wymiany waluty EUR na PLN; w zakresie udokumentowania transakcji wymiany waluty EUR na PLN oraz w zakresie uznania transakcji wymiany waluty EUR na PLN za transakcje pomocnicze w rozumieniu art. 90 ust. 6 ustawy oraz możliwości nieuwzględniania tych
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji wymiany waluty EUR na PLN; w zakresie określenia podstawy opodatkowania z tytułu transakcji wymiany waluty EUR na PLN; w zakresie udokumentowania transakcji wymiany waluty EUR na PLN oraz w zakresie uznania transakcji wymiany waluty EUR na PLN za transakcje pomocnicze w rozumieniu art. 90 ust. 6 ustawy oraz możliwości nieuwzględniania tych
Podatek od towarów i usług jest w zakresie opodatkowania transakcji wymiany waluty EUR na PLN; w zakresie określenia podstawy opodatkowania z tytułu transakcji wymiany waluty EUR na PLN; w zakresie udokumentowania transakcji wymiany waluty EUR na PLN oraz w zakresie uznania transakcji wymiany waluty EUR na PLN za transakcje pomocnicze w rozumieniu art. 90 ust. 6 ustawy oraz możliwości nieuwzględniania
Przychody ze zbycia kryptowalut nie stanowią przychodów z zysków kapitałowych, o których mowa w art. 7b ust. 1 updop, a zatem należy je zakwalifikować do przychodów z innych źródeł (odp. na pytanie nr 2). Momentem powstania przychodu podatkowego na gruncie przedstawionego stanu faktycznego będzie natomiast moment zawarcia transakcji zbycia kryptowaluty (tj. sprzedaż jednostek kryptowaluty w zamian