Obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych dla transakcji kontrolowanej, w której powiązania wynikają wyłącznie z powiązań ze Skarbem Państwa lub jednostkami samorządu terytorialnego, podlega wyłączeniu zgodnie z art. 11n pkt 5 ustawy o CIT.
Zwolnienie z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych jest możliwe, jeżeli podmioty powiązane nie poniosły straty podatkowej w odniesieniu do źródła przychodów, z którym związana jest kontrolowana transakcja, niezależnie od strat z innych źródeł przychodów.
Spółka przejmująca, działająca metodą łączenia udziałów, może korzystać ze Zwolnienia 11n dla transakcji przejęcia, bazując na rocznych wynikach finansowych oraz podatkowych bez konieczności sporządzania dokumentacji osobno dla każdego przejętego podmiotu.
Zwolnienie z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 1 ustawy CIT jest możliwe, gdy żadna ze stron transakcji kontrolowanej nie poniosła straty podatkowej z konkretnego źródła przychodów dotyczącego tej transakcji, niezależnie od strat z innych źródeł przychodów.
Podmioty powiązane mogą nie sporządzać lokalnej dokumentacji cen transferowych dla transakcji kontrolowanej, jeśli spełniają warunki z art. 11n ustawy CIT, w tym brak straty ze źródła przychodów powiązanego z transakcją.
Spełnienie warunków zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych determinuje brak straty podatkowej w źródle przychodów objętym transakcją kontrolowaną. Inne źródła strat nie wpływają na prawo do zwolnienia, jeśli transakcja nie generuje ujemnego dochodu podatkowego.
Dotyczy ustalenia: - jakie progi dokumentacyjne należy zastosować przy ocenie, czy Spółki powinny sporządzić lokalną dokumentację cen transferowych w związku z zawarciem Umowy i funkcjonowaniem Konsorcjum; - jak obliczyć wartość transakcji kontrolowanej wynikającej z funkcjonowania Konsorcjum w danym roku podatkowym? W szczególności, czy wartość ta powinna zostać ustalona w wysokości: - wartości Zamówienia
Możliwość zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych w sytuacji, gdy spółka poniosła stratę podatkową, ale w innym źródle przychodów.
Dotyczy ustalenia: - czy za wartość transakcji kontrolowanej w rozumieniu art. 11l ust. 1 i 2 ustawy CIT dla usługi powierniczego nabycia świadczonej przez Zleceniobiorcę powinna być traktowana wyłącznie wartość prowizji przysługującej Zleceniobiorcy z tytułu wykonanego zlecenia na rzecz Spółki ustalona na podstawie wystawionych faktur, umowy lub dokonanych płatności za dany rok podatkowy; - czy przeniesienie
Dotyczy ustalenia, czy Wnioskodawca w związku ze sporządzaniem informacji o cenach transferowych TPR-C zwolniony jest z obowiązku sporządzenia informacji ORD-U o umowach zawartych z nierezydentami w myśl art. 82 § 1c Ordynacji podatkowej i art. 11t ust. 1 ustawy o CIT z zastrzeżeniem, że wyłączenie to nie dotyczy przypadku, w którym Wnioskodawca obowiązany jest do sporządzenia informacji o cenach transferowych
Dotyczy transakcji kontrolowanej pomiędzy Wnioskodawcą, a jego zagranicznym oddziałem.
Transakcje refakturowania wydatków, usług o niskiej wartości dodanej i krajowe transakcje kontrolowane zwolnione, o których mowa we wniosku o ile nie przekroczyły progów dokumentacyjnych wynikających z art. 11k ustawy o CIT, nie podlegają raportowaniu w informacji o cenach transferowych TPR-C za 2022 r.
w jaki sposób, w świetle art. 11l ust. 1 pkt 4 ustawy CIT w związku z art. 11a ust. 1 pkt 6 ww. ustawy, Wnioskodawca powinien ustalić wartość transakcji kontrolowanej polegającej na przypisaniu dochodów do zagranicznego zakładu na potrzeby określenia zaistnienia obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o której mowa w art. 11k ustawy CIT.