Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji polegającej na budowie przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy.
Wpływ częściowego umorzenia subwencji finansowej przez PFR na wysokość straty podatkowej.
Skutki podatkowe udziału w europejskim zgrupowaniu interesów gospodarczych z siedzibą w Niemczech.
W 2024 r. nadal będzie obowiązywać zaniechanie poboru podatku od umorzonych subwencji z PFR. Pierwotnie zaniechanie miało obowiązywać do końca 2022 r., ale zostało przedłużone najpierw na 2023 r., a teraz na 2024 r.
1. Czy dochód stanowiący równowartość dokonanych przez I. wpłat na PFRON, poniesionych kosztów reprezentacji oraz zapłaconych odsetek za zwłokę z tytułu nieterminowych wpłat należności budżetowych i innych należności, do których stosuje się przepisy Ordynacji podatkowej, niezaliczonych do kosztów uzyskania przychodów, sfinansowanych przez I. otrzymaną subwencją stanowiącą przychód wolny od podatku
W zakresie ustalenia, czy koszty ponoszone przez Instytut w ramach prac badawczo-rozwojowych, finansowane w całości poprzez subwencję otrzymaną zgodnie z przepisami Prawa o szkolnictwie wyższym i nauce będą podlegały odliczeniu od podstawy opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych zgodnie z treścią art. 18d ustawy o CIT.
kalendarium wydarzeń od 30 grudnia 2022 r. do 24 stycznia 2023 r. Minister Finansów wydał rozporządzenie przedłużające do końca 2024 r. zaniechanie poboru podatku od części dochodów związanych z kredytem mieszkaniowym. Celem MF jest wsparcie kredytobiorców i kredytodawców w ramach programu zawierania ugód dotyczących „kredytów frankowych”.
Czy spółka wykazując w roku 2021 w przychodach podatkowych wartość umorzonej subwencji finansowej i jednocześnie osiągając w tym samym roku stratę podatkową może realnie skorzystać z ulgi w postaci zaniechania poboru podatku dochodowego od tej umorzonej subwencji, do której to korzyści uprawnia ją Rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 16 lipca 2021 r. w sprawie zaniechania
Spółka nie ma możliwości rozliczenia w kolejnych latach kalendarzowych (począwszy od 2022 roku) straty powstałej w 2021 roku na podstawowej działalności przedsiębiorstwa, ponieważ wynik na działalności gospodarczej za 2021 rok należy traktować kompleksowo tzn. uwzględniając w zeznaniu podatkowym przychód z tytułu umorzonej subwencji z PFR.
Czy w opisanych we wniosku sytuacjach Spółka zobowiązana jest do wykazania przychodów lub kosztów z tytułu tzw. różnic przejściowych za rok 2021 na podstawie art. 7aa ust. 2 Ustawy CIT, - Czy wydatki ponoszone przez Spółkę z tytułu korzystania z samochodów osobowych przez pracowników Spółki oraz wspólnika Spółki wykorzystywanych do działalności gospodarczej ale dla których nie jest prowadzona ewidencja
Czy zgodnie z zapisami art. 17 ust. 1 pkt 4 lub art. 17 ust. 1 pkt 47 w związku z art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT wpłaty wnoszone przez Instytut na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), które w całości pokrywane są z subwencji na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego i badawczego, są wolne od podatku dochodowego od osób prawnych.
W wyniku uchwały Rady Ministrów zmieniającej uchwałę w sprawie programu rządowego Tarcza Finansowa PFR dla dużych firm oraz uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie programu rządowego Tarcza Finansowa 2.0 PFR dla mikro-, małych i średnich firm, mikro-, małym i średnim przedsiębiorcom umożliwiono m.in. złożenie odwołania od wniosku o udzielenie subwencji w ramach Tarczy Finansowej 2.0 PFR w dłuższym terminie
Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) jest rządowym programem, zasadniczo bezzwrotnej pomocy finansowej dla firm poszkodowanych podczas pandemii COVID-19 w Polsce. Wsparcie zostało uruchomione w ramach Tarczy antykryzysowej (Tarczy 1.0 PFR i 2.0 PFR). Beneficjenci, czyli mikro, małe, średnie i duże firmy, mogą się ubiegać o subwencję z PFR na podstawie regulaminu programu i na warunkach
Tarcza Finansowa 2.0 PFR to program finansowego wsparcia dla mikro-, małych i średnich firm z branż, które szczególnie ucierpiały z powodu epidemii koronawirusa. Od 15 stycznia 2021 r. mogą się one ubiegać o subwencje, składając wniosek przez Internet w ramach drugiej tury pomocy z PFR. Wsparcie będzie mogło zostać umorzone nawet w 100%. Wnioski o umorzenie będzie można składać po upływie roku od otrzymania
w zakresie ustalenia, czy: - subwencja finansowa () stanie się przychodem podatkowym Wnioskodawcy, jako przychód z udziału w spółce osobowej, w dniu otrzymania przez spółkę osobową, - umorzona część subwencji finansowej będzie przychodem podatkowym Wnioskodawcy wolnym od podatku, jako przychód z udziału w spółce osobowej, w dniu jej umorzenia, - Wnioskodawca, jako wspólnik SK, będzie miał obowiązek
możliwość zastosowania zwolnienia od opodatkowania subwencji na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz badawczego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
1. W jakiej wysokości Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów odpisy z tytułu zużycia od opisanych we wniosku środków trwałych? 2. Czy i w jaki sposób Spółka powinna skorygować koszty uzyskania przychodów w przypadku, gdy otrzyma ona zwrot poniesionych przez nią wydatków po dokonaniu części odpisów amortyzacyjnych od opisanych we wniosku środków trwałych? (pytania oznaczone we wniosku
Czy otrzymana przez Wnioskodawcę dotacja podlega zwolnieniu z opodatkowania CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 52 ustawy o CIT ? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 1)
Nieuwzględnianie obrotu z tytułu czynności niepodlegających opodatkowaniu przy kalkulacji proporcji sprzedaży oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków ogólnych przy zastosowaniu proporcji
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania otrzymanych dotacji i subwencji.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania otrzymanych dotacji i subwencji.
Czy w związku z wydarzeniem przyszłym przedstawionym we wniosku nieodpłatna praca wolontariusza na rzecz Spółki będzie mogła korzystać ze zwolnienia przedmiotowego określonego w artykule 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy dofinansowania i refundacje winny byc uwzględnione przy wyliczaniu proporcji zgodnie z art. 90 ust. 3-7 ustawy o podatku od towraów i usług?Czy istotny w sprawie jest fakt, iż niektóre z dopłat nie wpływają na rachunek bankowy podatnika?