Wojskowa renta inwalidzka nie wyłącza możliwości skorzystania przez podatnika z ulgi dla pracujących seniorów, pod warunkiem spełnienia pozostałych przesłanek ustawowych.
Podatnikowi nie przysługuje prawo do skorzystania z ulgi prorodzinnej na syna I w roku podatkowym 2024, gdyż dochody syna, obejmujące żołd i umowa zlecenie, przekroczyły ustawowy limit, uniemożliwiając zastosowanie art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Badania diagnostyczne i konsultacje specjalistyczne realizowane na potrzeby wojskowej rekrutacji, nie korzystają ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT, ponieważ ich głównym celem jest dostarczenie informacji niezbędnych dla rekrutacji, a nie profilaktyka lub zachowanie zdrowia.
Dochody uzyskiwane przez wykonawcę kontraktowego, świadczącego usługi pośrednictwa najmu nieruchomości na rzecz Sił Zbrojnych USA, kwalifikują się do zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT we współpracy z art. 2 lit. e polsko-amerykańskiej umowy o współpracy obronnej.
Dochody uzyskane przez podwykonawców świadczących usługi na rzecz sił zbrojnych USA w ramach umowy podwykonawstwa, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT, są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych, nawet jeśli umowa nie została zawarta bezpośrednio z tymi siłami, ale jest realizowana na ich rzecz.
Obowiązki płatnika z tytułu świadczeń związanych z przeniesieniem funkcjonariusza.
Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej bez względu na uzyskany przez uczące się dziecko żołd oraz dochody z umowy zlecenie.
Ustalenie, czy pomoc rekonwersyjną, finansująca koszty przekwalifikowania zawodowego, która przysługuje żołnierzowi zawodowemu, na zasadach określonych art. 236 ust. 17 ustawy o obronie Ojczyzny, podlega zwolnieniu, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o PIT.
Opodatkowanie wynagrodzenia uzyskanego za wykonywanie zleceń na rzecz sił zbrojnych USA.
Stosowanie zwolnienia podatkowego dotyczącego ekwiwalentu pieniężnego w zamian za rezygnację z lokalu wypłacanego na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa.
Pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznanej funkcjonariuszowi SOP na podstawie art. 180 ust. 1 oraz art. 5 pkt 2 ustawy o Służbie Ochrony Państwa nie można uznać za ekwiwalent pieniężny w zamian za rezygnację z lokalu, wypłacany na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa, w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o PIT.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania otrzymanej przez funkcjonariusza SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Skutki podatkowe uzyskania pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznanej funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Zwolnienie przedmiotowe - art. 21 ust. 1 pkt 49a - pomocy na uzyskanie lokalu mieszkalnego funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Obowiązki płatnika z tytułu opodatkowania wynagrodzeń pracowników Oddziału z tytułu dostawy towarów i usług na rzecz sił zbrojnych USA.
Obowiązki płatnika z tytułu opodatkowania wynagrodzeń uzyskiwanych przez polskich i amerykańskich pracowników z tytułu dostawy towarów i usług na rzecz sił zbrojnych USA.
Możliwość odzyskania nienależnie naliczonego i wpłaconego podatku zryczałtowanego.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania pomocy finansowej przyznanej funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Zwolnienie z opodatkowania dochodu z tytułu dostarczania towarów i usług.
Opisanej pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego nie można uznać za ekwiwalent pieniężny w zamian za rezygnację z lokalu wypłacany na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa, w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o PIT.
W zakresie zwolnienia z opodatkowania dochodu z tytułu dostarczania towarów lub usług na rzecz sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych jako bezpośredni wykonawca lub podwykonawca, obowiązku wykazania tych dochodów w zeznaniu rocznym oraz możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków bezpośrednio lub pośrednio związanych z przychodami zwolnionymi z opodatkowania.
Zaniechanie poboru podatku oraz zwolnienia od opodatkowania dochodów (przychodów) osiąganych przez wykonawców kontraktowych z tytułu dostarczania usług siłom zbrojnym USA.
Zastosowania zwolnienia od opodatkowania uzyskanych w ramach działalności gospodarczej przychodów z tytułu świadczenia usług na rzecz Sił Zbrojnych USA.