Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608094)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    przejęcie pracowników
    przejęcie pracowników
    Kategoria
    Wszystkie Porady i artykuły Interpretacje
    Temat
    Wszystkie ZUS Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych zarząd sukcesyjny zasiłek zatrudnianie pracowników zmiana pracodawcy zorganizowana część przedsiębiorstwa zwolnienie od pracy przejęcie pracowników
    Indeks tematów
    Wszystkie z
    Artykuł aktualny
    12.02.2025 Podatki Kadry i płace Rachunkowość firm Ubezpieczenia

    Podział spółki – jak rozliczać wynagrodzenia, składki oraz koszty podatkowe

    W praktyce życia gospodarczego dość często zdarzają się sytuacje, że firmy decydują się na podział prowadzonej działalności i wydzielenie ze swoich struktur zorganizowanej części przedsiębiorstwa (ZCP), która staje się kolejną spółką. Taki podział powoduje określone konsekwencje prawne w zakresie zatrudnienia pracowników, wypłaty wynagrodzeń, obowiązku zapłaty składek ZUS, ponoszenia kosztów czy wykonania

    czytaj dalej
    Artykuł
    13.08.2018 Kadry i płace Obrót gospodarczy

    Wygaśnięcie stosunku pracy z powodu śmierci pracodawcy – jak stosować nowe przepisy

    Ustanowienie zarządu sukcesyjnego przez pracodawcę prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą nie spowoduje wygaśnięcia umów o pracę z dniem jego śmierci. Taki efekt wystąpi tylko wtedy, gdy w czasie wykonywania zarządu pracownicy zmarłego nie zostaną przejęci przez nowego pracodawcę. Takie zmiany w zakresie wygasania stosunków pracy wprowadza ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem

    czytaj dalej
    Porada
    01.07.2018 Kadry i płace

    Jakie zmiany w zakresie stosunków pracy wprowadza reforma oświaty

    Od 1 września 2017 r. nastąpi reforma oświaty, która przewiduje m.in. likwidację gimnazjów i wprowadzenie 8-letniej szkoły podstawowej. W celu umożliwienia sprawnego rozlokowania kadry pedagogicznej w okresie wdrażania nowej struktury szkół ustawodawca wprowadził rozwiązania uelastyczniające realizację polityki kadrowej. W ich wyniku 1 września 2017 r. w stan nieczynny zostaną przeniesieni nauczyciele

    czytaj dalej
    Artykuł
    04.06.2018 Kadry i płace

    Jakie skutki powoduje przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę

    W przypadku przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę staje się on stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. W takim przypadku stosunek pracy trwa nieprzerwanie na niezmienionych warunkach, a na przejmującego przedsiębiorstwo lub jego część przechodzą prawa i obowiązki dotychczasowego pracodawcy.

    czytaj dalej
    Artykuł
    12.12.2017 Kadry i płace Ubezpieczenia

    Jak obliczyć zasiłek po przejęciu zakładu pracy

    Od 15 stycznia 2018 r. przejęliśmy pracowników spółki na podstawie art. 23[1] Kodeksu pracy. Przez okres 12 miesięcy pracownicy otrzymywali wynagrodzenie na podstawie regulaminu wynagradzania. U nas obowiązuje układ zbiorowy pracy, który obliguje nas do wypłacania dodatku stażowego. Od 15 stycznia 2018 r. wszystkim przejętym pracownikom zmieniły się zasady wynagradzania (na takie jak w naszej firmie

    czytaj dalej
    Artykuł
    12.06.2017 Kadry i płace Ubezpieczenia

    Nowe uprawnienia ZUS i zmiany w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych

    13 czerwca 2017 r. weszły w życie niekorzystne dla płatników składek przepisy. ZUS uzyskał prawo do wskazania faktycznego płatnika składek w przypadku m.in. outsourcingu pracowniczego albo zbiegu różnych tytułów do ubezpieczeń. Oznacza to, że ZUS może obecnie zadecydować, że płatnikiem składek jest inny podmiot niż ten, który faktycznie składki odprowadzał. Decyzja taka może zapaść wobec płatników

    czytaj dalej
    Porada
    02.04.2017 Kadry i płace Ubezpieczenia

    Jakie dokumenty należy przesłać do ZUS w przypadku przejęcia zakładu pracy wraz z pracownikami

    Od 1 czerwca 2017 r. zamierzamy przejąć w trybie art. 231 Kodeksu pracy inny zakład (lub jego część, co będzie zależeć od ostatecznych ustaleń). Jakie obowiązki informacyjne w stosunku do ZUS ma podmiot przejmujący oraz przejmowany?

    czytaj dalej
    Porada
    02.06.2016 Kadry i płace

    Czy pracodawca, który przejął zakład pracy, może skutecznie cofnąć wypowiedzenie umowy o pracę dokonane przez poprzedniego pracodawcę

    Nasza firma będzie przejmowała pracowników innej firmy o podobnym profilu działalności, łącznie z jej majątkiem. Przejmowany zakład wypowiedział umowę o pracę pracownikowi, na którym nam zależy. Umowa z tym pracownikiem rozwiąże się po przejęciu przez nas zakładu pracy. Czy możemy cofnąć biegnące wypowiedzenie przed rozwiązaniem umowy o pracę? Czy musimy czekać, aż na skutek wypowiedzenia umowa rozwiąże

    czytaj dalej
    Porada
    28.11.2013 Kadry i płace Obrót gospodarczy Ubezpieczenia

    Jakie dokumenty potwierdzające świadczenie pracy przez zatrudnioną osobę płatnik może okazać w toku kontroli ZUS

    Jedna z naszych pracownic, która została zatrudniona 1 września 2013 r., od 15 października przebywa na zwolnieniu lekarskim (kod B- ciąża). Wypłaciliśmy jej wynagrodzenie chorobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami, a następnie przesłaliśmy do ZUS dokumentację wymaganą do wypłaty zasiłku chorobowego (zatrudniamy 16 osób i nie wypłacamy zasiłków naszym pracownikom). Pod koniec listopada ZUS zapowiedział

    czytaj dalej
    Porada
    28.11.2013 Kadry i płace Ubezpieczenia

    Jakich obowiązków wobec ZUS musi dopełnić płatnik przejmujący inną firmę wraz z pracownikami

    Przejęcie podmiotu wraz z zatrudnionymi pracownikami wiąże się z obowiązkiem powiadomienia ZUS o takiej zmianie. Zawiadomienia tego dokonuje się przez terminowe złożenie odpowiedniej dokumentacji zgłoszeniowej i wyrejestrowującej. Obowiązki w tym zakresie mają zarówno przejmowany podmiot, jak i płatnik, który dokonuje przejęcia.

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.