Obowiązek podatkowy z tytułu korekty zwiększającej podstawę opodatkowania powstaje w momencie opublikowania wskaźników służących formule indeksacyjnej, niezależnie od późniejszej akceptacji przez nabywcę, gdyż uwzględnia to faktycznie zaistniałą ekonomicznie przyczynę korekty.
Spółka, która otrzymuje wkład niepieniężny w postaci przedsiębiorstwa lub jego części, nie może wybrać estońskiego CIT w roku wniesienia wkładu oraz roku następującym, lecz co najmniej przez 24 miesiące od jego wniesienia. Po terminie tym możliwe jest ponowne zgłoszenie do estońskiego CIT, o ile spełnione są wszystkie inne ustawowe warunki.
Zakończenie opodatkowania ryczałtem nie nakłada obowiązku zapłaty podatku od niewypłaconych zysków netto uzyskanych w tym okresie, o ile zyski te nie zostały rozdysponowane. Obowiązek podatkowy powstaje przy faktycznej dystrybucji dochodu lub jego rozdysponowaniu w formie innej niż wewnętrzna alokacja w spółce.
Złożenie nieskutecznego zawiadomienia ZAW-RD o wyborze Estońskiego CIT przez spółkę, która nie spełniała obowiązkowych warunków ustawowych, nie prowadzi do utraty prawa do opodatkowania ryczałtem, a karencyjny okres trzech lat, wskazany w art. 28l ust. 2 CIT, nie ma zastosowania. Ponowne złożenie zawiadomienia możliwe jest po spełnieniu wszystkich wymagań ustawowych.
W przypadku nadpłaty zaliczek na poczet dostawy LNG, zaliczki winny być korygowane poprzez faktury korygujące, a nie rozliczeniowe. Nadpłaty bez przypisania do konkretnej dostawy nie generują obowiązku podatkowego w VAT.
Dokonana przez Wnioskodawcę dostawa zabudowanej nieruchomości korzysta ze zwolnienia z podatku VAT, jako że dostawa miała miejsce po upływie dwóch lat od pierwszego zasiedlenia. Nabycie nakładów na wybudowanie budynku, parkingu i drogi manewrowej przez Wnioskodawcę od dzierżawcy winno być opodatkowane jako odpłatne świadczenie usług stawką 23%.
Zwolnienie z akcyzy od energii elektrycznej wytworzonej w OZE dotyczy najbliższych okresów rozliczeniowych po decyzji Prezesa URE potwierdzającej umorzenie świadectw, wg stawek obowiązujących w dacie realizacji zwolnienia, a nie w dacie wytworzenia energii.
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od zakupu nieruchomości w I kwartale 2022 r., prawo do zastosowania zwolnienia od podatku VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy dla dostawy nieruchomości oraz brak obowiązku dokonania korekty pliku JPK_VAT z rozliczeniem VAT za I kwartał 2022 r. i zapłaty VAT za ten okres w związku z dostawą nieruchomości.
Moment osiągnięcia przychodów z tytułu częściowego wykonania usługi badań klinicznych
Dotyczy ustalenia, czy w przypadku, w którym Wnioskodawca dokonuje kalkulacji zaliczek na podatek dochodowy zgodnie z regułą przewidzianą w art. 25 ust. 1 ustawy o CIT oraz dokonuje tzw. korekty cen transferowych „in minus” dotyczącej miesięcznego okresu rozliczeniowego, po zapłacie zaliczki dotyczącej tego okresu, Wnioskodawca będzie zobowiązany do pozyskiwania comiesięcznych oświadczeń o korekcie
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem Nieruchomości w drodze licytacji komorniczej.
Rozliczenie i określenie podstawy opodatkowania w przypadku zakładów wzajemnych w sytuacji zwrotu graczowi części wpłaconej stawki w ramach usługi „cash-out”.
Prawidłowe wskazanie w zawiadomieniu ZAW-RD okresu opodatkowania ryczałtem.
Czy w okolicznościach przedstawionych powyżej, Wnioskodawca zgodnie z art. 12 ust. 3j ustawy o CIT może dokonać korekty zmniejszającej przychód w okresie rozliczeniowym, w którym otrzymał postanowienie z Prokuratury o umorzeniu śledztwa wobec niewykrycia sprawców przestępstwa. (pytanie oznaczone we wniosku Nr 1)
W zakresie ustalenia, czy Spółka skutecznie wybrała opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek o którym mowa w rozdziale 6b ustawy o CIT (czyli tzw. estońskim CIT) na podstawie zawiadomienia ZAW-RD złożonego w styczniu 2024 r. od dnia 1 stycznia 2024 r.
W zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca po zbyciu Udziałów i przy założeniu spełnienia wszystkich pozostałych warunków opodatkowania Ryczałtem mógł dokonać wyboru opodatkowania Ryczałtem poprzez złożenie zawiadomienia ZAW-RD, bez konieczności upływu okresu, o którym mowa w art. 28l ust. 2 Ustawy o CIT.
Czy pierwszym rokiem podatkowym opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek w rozumieniu art. 28j ust. 1 pkt 7 i ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT jest dla Wnioskodawcy okres od dnia 14 listopada 2023 roku do dnia 31 grudnia 2024 roku. Czy przez następujące po sobie cztery lata podatkowe, o których mowa w art. 28f ust. 1 ustawy o CIT rozumieć należy w przypadku Wnioskodawcy okres od dnia 14 listopada 2023 roku
Czy w opisanym stanie faktycznym (winno być: zdarzeniu przyszłym), wynagrodzenie zapłacone przez kontrahenta na rzecz Wnioskodawcy „z góry” za cały okres wsparcia powinno być rozpoznane przez Spółkę, zgodnie z treścią art. 12 ust. 3c u.p.d.o.p., jako przychód z końcem każdego miesiąca, proporcjonalnie do okresu świadczenia usługi w danym roku.
Dotyczy ustalenia, czy Spółka ma obowiązek dokonania korekty kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na projekt oraz w zakresie dokonywanych odpisów amortyzacyjnych, w związku z otrzymaniem dotacji (zwrot kosztów) od województwa
1) Czy podstawę opodatkowania w Ryczałcie, w danym okresie rozliczeniowym, z tytułu używania Pojazdów oraz Pojazdów Wspólników, stanowi 50% miesięcznych odpisów amortyzacyjnych obliczonych od Wartości Początkowej? 2) Czy podstawę opodatkowania w Ryczałcie, w danym okresie rozliczeniowym, w związku z używaniem Pojazdów oraz Pojazdów Wspólników, stanowi 50% poniesionych przez Spółkę Wydatków Eksploatacyjnych
Czy za prawidłową można uznać wskazaną przez Spółkę metodę weryfikacji wielkości uzyskanej pomocy publicznej w formie zwolnienia podatkowego dostępnego dla pomiotów prowadzących działalność na podstawie decyzji o wsparciu, w szczególności w zakresie prawidłowości wskazanego podejścia Spółki do kwestii kalkulacji zaliczek Spółki na p.d.o.p. (w ramach dochodu osiąganego przez Spółkę z działalności prowadzonej
Dotyczy ustalenia, czy Spółka po sprzedaży funduszy inwestycyjnych i spełnieniu wszystkich warunków określonych w rozdziale 6b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, może być opodatkowana ryczałtem od dochodów spółek bez okresu oczekiwania określonego w art. 28l ust. 2 ww. ustawy
Czy w myśl art. 28f ust. 1 ustawy o CIT Spółka prawidłowo uznała, iż pierwszy 4-letni okres opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek zakończy się 31 grudnia 2025 r. i taka data powinna być również wskazana w rubryce C „7. okres do” zawiadomienia ZAW-RD.