W Ministerstwie Finansów został opracowany plan działań zmierzających do poprawy przestrzegania przepisów podatkowych oraz zwiększenia efektywności administracji podatkowej. Realizacja tych działań w większości przypadków zmierza do poprawy ściągalności podatków i zwiększenia tym samym wpływów budżetowych. Wśród proponowanych działań znalazły się takie, które ułatwią życie podatnikom, np. ryczałtowe
Na podstawie projektów opublikowanych od 1 do 20 listopada 2011 r.
Na podstawie aktów prawnych opublikowanych od 29 października do 18 listopada 2011 r.
Na podstawie aktów prawnych opublikowanych do 18 listopada 2011 r.
Na podstawie aktów prawnych opublikowanych 2-17.12.2010 r.
wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych połączenia spółek.
Możliwość zastosowania podmiotowego zwolnienia wstecz za lata 2007-2008, z którego zrezygnowano w wyniku oszacowania przychodu przez organ podatkowy.
W deklaracji za 2005 r. wykazałam stratę. W 2007 i 2010 r. odliczyłam ją w rozliczeniach rocznych. Podczas kontroli w firmie we wrześniu br. kontroler zażądał ode mnie dokumentów za 2005 r., w którym wykazałam stratę, twierdząc, że chce sprawdzić prawidłowość wykazanej straty podatkowej. Czy kontroler ma takie prawo? Przecież upłynął termin przedawnienia zobowiązania podatkowego za 2005 r.
Wnioskowałem o zwrot nadwyżki podatku naliczonego nad należnym na rachunek bankowy. W związku z tym urząd skarbowy prowadził u mnie czynności sprawdzające w zakresie zasadności zwrotu VAT (sprawdzał poprawność danych wykazanych w deklaracji VAT-7). Następnie, nie kończąc formalnie prowadzenia czynności sprawdzających, organ wszczął kontrolę podatkową. W ramach tej kontroli sprawdzano transakcje, na
Czy, jeżeli Spółka zastosuje się do stanowiska organu podatkowego zawartego w indywidualnej interpretacji (doręczonej w odpowiedzi na niniejszy wniosek) i w związku z tym złoży korekty rocznych zeznań podatkowych CIT-8 za poprzednie lata podatkowe, to zastosowanie znajdzie art. 14m § 1 Ordynacji podatkowej, tj. w przypadku ewentualnej, późniejszej zmiany doręczonej Spółce interpretacji lub nieuwzględnienia
Przepis różnicujący sytuację prawną podatników w zależności od tego, jaki organ dokonuje kontroli podatkowej, stawiający w gorszej sytuacji podatników kontrolowanych przez organy kontroli skarbowej poprzez pozbawienie ich prawa nienaliczania odsetek za okres trwającego na ich majątku zabezpieczenia, jest niezgodny z Konstytucją - wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 18 października 2011 r. (sygn. akt
W relacjach z organami podatkowymi podatnicy i inne podmioty mogą działać osobiście albo za pośrednictwem pełnomocnika. Znaczenie pełnomocnika w sprawach podatkowych stale wzrasta. Podatnik często nie radzi sobie samodzielnie z fiskalizmem organów podatkowych, nieprecyzyjnymi przepisami prawa podatkowego oraz często sprzecznymi ze sobą interpretacjami tych przepisów.
Działająca od 2007 r. spółka z o.o., rozpoczynająca rok podatkowy 1 marca, rozważa możliwość zmiany systemu wpłaty zaliczek na podatek dochodowy. Jakie warunki należy spełnić, by wpłacać zaliczki kwartalnie, a jakie w przypadku zaliczek uproszczonych? Czy możliwe jest wpłacanie kwartalnych zaliczek w formie uproszczonej? Czy rok podatkowy niepokrywający się z kalendarzowym będzie przeszkodą do wyboru
Spółka świadczyła usługi na rzecz innych podmiotów gospodarczych. Przez niedopatrzenie księgowej źle rozpoznano obowiązek podatkowy, w efekcie czego o miesiąc wcześniej opłaciliśmy podatek należny. Kontrola podatkowa, która została wszczęta po pół roku od tego zdarzenia, wykazała wskazane nieprawidłowości. Teraz urząd domaga się uregulowania odsetek od zaległości podatkowej, która faktycznie nie została