Wydatki na parkingi i autostrady, ponoszone w ramach podróży służbowej przez użytkowników prywatnych samochodów na rzecz podatnika, nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów w zakresie przekraczającym ustalony limit kilometrówki, zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 30 lit. a) Ustawy o CIT.
Zwrot pracownikom kosztów parkingowych i za przejazdy drogami płatnymi w czasie podróży służbowej, nie wliczany do kilometrówki, stanowi przychód zwolniony z PIT na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. a ustawy PIT, zwalniając płatnika z obowiązków płatniczych względem tych kosztów.
Zwrot kosztów używania prywatnego samochodu do celów realizacji zlecenia, poza miejscowością będącą siedzibą zleceniodawcy, podlega zwolnieniu od podatku dochodowego od osób fizycznych, jeśli spełnia warunki określone w art. 21 ust. 13 ustawy o PIT, jako zwrot wydatków poniesionych celem uzyskania przychodu.
Zwrot kosztów z tytułu tzw. kilometrówki zleceniobiorcom używającym prywatnych samochodów do celów służbowych może korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym, o ile spełnione są warunki z art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b) oraz ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zwrot pracownikom kosztów opłat parkingowych i przejazdów autostradami związanych z podróżą służbową prywatnymi samochodami nie stanowi elementu kilometrówki i korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. a ustawy o PIT.
Zwrot kosztów użytkowania prywatnych pojazdów w celach służbowych oraz zwrot kosztów przejazdów taksówkami w ramach podróży służbowej, zgodnie z wymogami ustawowymi i wskazówkami interpretacyjnymi, nie stanowi przychodu podatkowego. Zwolnienie obejmuje także świadczenia związane z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, jeśli zostały przyznane zgodnie z przesłankami art. 21 ust. 1 pkt 90 ustawy o PIT
Zwrot kosztów używania prywatnych samochodów do celów służbowych, uzyskany na podstawie umowy cywilnoprawnej, stanowi przychód pracownika podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, o ile brak jest podstaw do zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o PIT, tym samym pracodawca ma obowiązek poboru zaliczek podatkowych.
Dotyczy ustalenia, czy zwrot pracownikom kosztów używania prywatnego samochodu dla celów dojazdu do pracy, który dla pracowników stanowi podróż służbową, w kwocie ustalonej przy zastosowaniu stawek za jeden kilometr przebiegu pojazdu, oraz zwrot dodatkowych kosztów poniesionych podczas podróży, takich jak opłaty za autostrady oraz bilety i opłaty parkingowe, zwracanych pracownikom w pełnej wysokości
Skutki podatkowe zwrotu asystentom osób niepełnosprawnych kosztów z tytułu użytkowania samochodu własnego do celów realizacji umowy zlecenia wypłacanych na podstawie miesięcznej ewidencji przebiegu pojazdu.
Niektórzy zatrudniani przez nas pracownicy korzystają z samochodów prywatnych do celów służbowych, a pozostali korzystają z naszych firmowych pojazdów również do celów prywatnych. W tej sytuacji pracownicy ponoszą koszty paliwa do jazd prywatnych z własnych środków. W obu przypadkach mamy zawarte z pracownikami stosowne umowy cywilnoprawne. Jak powinno wyglądać rozliczenie składek ZUS w tych przypadkach
Od 17 stycznia 2023 r. obowiązują wyższe maksymalne kwoty ryczałtów i kilometrówek należnych w przypadku korzystania z pojazdów niebędących własnością pracodawcy do realizacji zadań służbowych. Za 1 kilometr przebiegu pojazdu o pojemności silnika powyżej 900 cm3 pracownik może otrzymać nawet 1,15 zł, a w przypadku samochodu z mniejszą pojemnością stawka wynosi 0,89 zł.
1. Czy zwrot kosztów biletów za przejazd opiekunki z miejsca pracy (siedziby pracodawcy)/zamieszkania do miejsca wykonywania pracy podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych i stanowi przychód ze stosunku pracy i w związku z tym, czy należy potrącać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych, czy też świadczenie to nie jest opodatkowane? 2. Czy zwrot kosztów używania samochodu
Otrzymywane przez pracowników zajmujących kierownicze stanowiska kwoty, tytułem zwrotu kosztów używania pojazdów prywatnych do jazd lokalnych, zgodnie z postanowieniami zawartych umów, celem wykonania zadań służbowych zleconych przez Izbę ..., stanowią przychód pracowników, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychód ten nie może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego
Otrzymywane przez pracowników kwoty, tytułem zwrotu kosztów, używania pojazdów prywatnych do jazd lokalnych, zgodnie z postanowieniami zawartych umów, celem wykonania zadań służbowych zleconych przez Urząd Miasta, stanowią przychód pracowników, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychód ten nie może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art
Wypłata ekwiwalentu w postaci ryczałtu, jako zwrot kosztów poniesionych przez pracowników z tytułu używania pojazdów stanowiących ich własność, w jazdach lokalnych, (tj. przejazdy na terenie gminy, gdzie Wnioskodawczyni ma swoją siedzibę) dla potrzeb Wnioskodawczyni, nie mieści się w dyspozycji art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem prawo do takiego zwrotu wynika
Zwrot kosztów poniesionych przez pracowników z tytułu używania w jazdach lokalnych pojazdów stanowiących ich własność, dla potrzeb Wnioskodawcy, jako zakładu pracy, nie mieści się w dyspozycji art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem prawo do takiego zwrotu wynika z umowy opartej na przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie
Zwrot kosztów poniesionych przez pracowników z tytułu używania w jazdach lokalnych pojazdów stanowiących ich własność, dla potrzeb Wnioskodawcy, jako zakładu pracy, nie mieści się w dyspozycji art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem prawo do takiego zwrotu wynika z umowy opartej na przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie