Możliwość korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w poz. 37 załącznika do rozporządzenia w odniesieniu do płatności kartą płatniczą przy użyciu terminala oraz możliwości likwidacji kasy rejestrującej.
Możliwość korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w poz. 37 załącznika do rozporządzenia w odniesieniu do płatności kartą płatniczą przy użyciu terminala oraz możliwości likwidacji kasy rejestrującej.
Możliwość korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w poz. 37 załącznika do rozporządzenia w odniesieniu do płatności kartą płatniczą przy użyciu terminala oraz możliwości likwidacji kasy rejestrującej.
Możliwość korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w poz. 37 załącznika do rozporządzenia w odniesieniu do płatności kartą płatniczą przy użyciu terminala oraz możliwości likwidacji kasy rejestrującej.
W zakresie: - zwolnienia z VAT wykonywanych czynności związanych z obsługą rachunku płatniczego na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy o VAT, - braku zwolnienia z VAT wykonywanych czynności związanych z obsługą rachunku płatniczego - czynności techniczne.
Brak prawa do zastosowania zwolnienia od podatku usług związanych z obsługą Platformy na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy.
Opodatkowanie wyłącznie usług pośrednictwa, których podstawą opodatkowania jest prowizja, w przypadku dystrybucji bonów jednego przeznaczenia i bonów różnego przeznaczenia oraz w przypadku dystrybucji kart pieniądza elektronicznego i uznania tych usług za usługi pośrednictwa finansowego podlegające zwolnieniu od opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy.
Tradycyjną formą zapłaty za dokonywane transakcje jest zapłata w gotówce, tj. za pomocą banknotów lub monet. Transakcje opłacane w gotówce generują u przedsiębiorców tzw. obrót gotówkowy. Wszelkie inne sposoby zapłaty generują u przedsiębiorców tzw. obrót bezgotówkowy. Najczęściej obrót bezgotówkowy jest aktywowany poprzez opłacanie transakcji przelewem albo z wykorzystaniem karty płatniczej lub płatności
zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej w przypadku otrzymywania zapłaty za sprzedaż towarów oraz świadczone usługi bezpośrednio przelewem na konto bankowe Wnioskodawcy (Kanał I), za pośrednictwem systemu płatniczego on-line lub płatność kartą płatniczą (debetową lub kredytową) przez Operatora (Kanał II) oraz za pośrednictwem karty płatniczej przy użyciu terminala
Czy płatności dokonywane przez Wnioskodawcę z tytułu usług świadczonych przez operatora obsługi rozliczeń kart płatniczych (debetowych i kredytowych), opisanych w stanie faktycznym, mieszczą się w kategorii płatności za usługi niematerialne i konsekwentnie są objęte ryczałtowym opodatkowaniem na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 lub 2a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych
zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej w przypadku otrzymywania zapłaty za sprzedaż towaru oraz świadczone usługi bezpośrednio przelewem na konto bankowe Wnioskodawcy (Kanał I), za pośrednictwem systemu płatniczego on-line lub płatność kartą płatniczą (debetową lub kredytową) przez Operatora (Kanał II) oraz za pośrednictwem karty płatniczej przy użyciu terminala
opodatkowanie usług procesowania transakcji i usług administracji kartami
obowiązki płatnika w związku w związku z otrzymaniem przez pracowników kart przedpłaconych.
Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
W zakresie skutków podatkowych przyznania świadczeń pracownikom z ZFŚS w postaci środków pieniężnych w formie kart przedpłaconych.
W przypadku otrzymania przez wybranych pracowników kart prezentowych (podarunkowych), zasilanych środkami pieniężnymi, sfinansowanych w całości ze środków pieniężnych pochodzących z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, przychód pracowników z tego tytułu będzie korzystał ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych do kwoty 1.000 zł w roku podatkowym, zgodnie z brzmieniem art. 21 ust
Zwolnienie z podatku VAT dla nabywanych usług od międzynarodowych organizacji płatniczych oraz dla świadczonych usług związanych z wydawaniem kart płatniczych i rozliczaniem transakcji wykonywanych przez członków spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych przy użyciu kart płatniczych.
Nasza firma zatrudnia 26 osób. Z okazji Wielkanocy przekazaliśmy pracownikom karty przedpłacone o wartości 300 zł każda, które częściowo sfinansowali (10% ich wartości). Zakwalifikowaliśmy to świadczenie jako możliwość zakupu po cenie niższej niż detaliczna określonego towaru, przysługującą na podstawie przepisów o wynagradzaniu, która jest zwolniona ze składek. W dokumentach rozliczeniowych za kwiecień
Obowiązek ewidencjonowania sprzedaży kart przepłaconych dokonywanej w imieniu lub na rzecz innych podatników.
Zastosowanie zwolnienia dla usług świadczonych na rzecz spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych.
Możliwość zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie fiskalnej płatności otrzymanych z tytułu sprzedaży usług organizowania imprez turystycznych w przypadku, gdy sprzedaż będzie dokonywana wyłącznie przez stronę internetową i telefonicznie, a zapłata będzie otrzymywana w formie bezgotówkowej.
W zakresie skutków podatkowych przyznania świadczeń pracownikom z ZFŚS w postaci środków pieniężnych w formie kart przedpłaconych.