Dostawa towarów w systemie wysyłkowym oraz dostawa na rzecz pracowników spółki mogą korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej, o ile spełniane są warunki zwolnienia, jednakże posiadanie kasy fiskalnej w przypadku wyłącznej sprzedaży zwolnionej z ewidencji jest nieuzasadnione.
Rozpoznanie kosztów nabycia wierzytelności możliwe jest proporcjonalnie w momencie uzyskania przychodu ze spłat wierzytelności. Koszty te nie mogą przekroczyć wartości przychodu ani wyczerpać ceny nabycia wierzytelności.
Podatnik, który przeniósł miejsce zamieszkania na teren RP po 31.12.2021 r., spełniając warunki określone w art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o podatku dochodowym, ma prawo do ulgi na powrót przy limicie 85 528 zł rocznie. Utrata ważności Karty Polaka po uzyskaniu Karty Stałego Pobytu nie wpływa na to prawo.
Wnioskodawczyni, przenosząc swoje miejsce zamieszkania do Polski w 2023 r. przy jednoczesnym posiadaniu Karty Polaka, ma prawo do skorzystania z ulgi na powrót na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy PIT, zważywszy że nie miała miejsca zamieszkania w Polsce w trzech latach poprzedzających rok 2023.
Karty podarunkowe finansowane z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, stanowiące przychód ze stosunku pracy, mogą korzystać ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 67 u.p.d.o.f., jeśli ich wartość nie przekracza rocznego limitu 1000 zł i są uznane za świadczenie pieniężne.
Przychody uzyskiwane przez wspólnika spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z lokacji na podstawie umów cywilnoprawnych, kontraktów menedżerskich oraz udziału w zysku, nie są sklasyfikowane jako przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej, a tym samym nie wykluczają kontynuacji opodatkowania formą karty podatkowej przez wspólnika.
Wnioskodawczyni spełnia warunki do skorzystania z ulgi na powrót zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż przeniosła miejsce zamieszkania do Polski po 2021 roku, nigdy wcześniej z tej ulgi nie korzystała, a jej centrum interesów życiowych i gospodarczych znajduje się w Polsce.
Zmiana miejsca prowadzenia działalności gospodarczej nie powoduje utraty prawa do opodatkowania w formie karty podatkowej, jeżeli podatnik spełnia warunki ustawowe. Zawiadomienie naczelnika urzędu skarbowego przez CEiDG o zmianach miejsca działalności spełnia wymagania ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Zuszczenie na funkcję członka zarządu spółki z o.o. oraz uzyskiwanie z tego tytułu wynagrodzenia nie powoduje utraty przez podatnika prawa do opodatkowania jednoosobowej działalności gospodarczej w formie karty podatkowej.
Złożenie wspólnego zeznania PIT przez małżonków, z których jeden jest opodatkowany kartą podatkową, nie powoduje utraty prawa do tej formy opodatkowania, jednak wspólne rozliczenie nie jest dopuszczalne ze względu na przepisy o zryczałtowanym podatku dochodowym, które przewidują odrębne zeznania.
Spółka zagraniczna dokonująca dostaw na rzecz NATO na terytorium Polski nie jest uprawniona do ubiegania się o zwrot VAT w imieniu NATO na podstawie pełnomocnictwa, z uwagi na przepisy Rozporządzenia Ministra Finansów określające podmioty uprawnione do takiego zwrotu.
Wartość doładowań kart przedpłaconych przekazywanych pracownikom w celu zapewnienia posiłków profilaktycznych, w przypadkach gdzie pracodawca nie może ich wydać bezpośrednio, podlega zwolnieniu z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 11b ustawy o PIT.
Opłaty z tytułu windykacji, którymi Wnioskodawca będzie obciążał Pożyczkobiorców, nie będą stanowiły wynagrodzenia za usługi podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.
Skutki podatkowe otrzymania świadczenia pieniężnego dla posiadaczy Karty Polaka.
Skutki podatkowe objęcia udziałów w spółce oraz pełnienie w niej funkcji prezesa zarządu.
Zwolnienie z opodatkowania otrzymanych kart przedpłaconych finansowanych ze środków funduszu związku zawodowego.
Możliwości skorzystania ze zwolnienia od opodatkowania – ulga na powrót
Możliwość korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w poz. 37 załącznika do rozporządzenia w odniesieniu do płatności kartą płatniczą przy użyciu terminala oraz możliwości likwidacji kasy rejestrującej.
Możliwość korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w poz. 37 załącznika do rozporządzenia w odniesieniu do płatności kartą płatniczą przy użyciu terminala oraz możliwości likwidacji kasy rejestrującej.
Możliwość korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w poz. 37 załącznika do rozporządzenia w odniesieniu do płatności kartą płatniczą przy użyciu terminala oraz możliwości likwidacji kasy rejestrującej.
Możliwość korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w poz. 37 załącznika do rozporządzenia w odniesieniu do płatności kartą płatniczą przy użyciu terminala oraz możliwości likwidacji kasy rejestrującej.
Obowiązki płatnika z tytułu uczestnictwa pracowników w programie rekreacyjno-zdrowotnym.
Skutki podatkowe zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej na okres 30 dni.