Obowiązek płatnika i obowiązek informacyjny przy wypłacanych wynagrodzeniach Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Skutki podatkowe wypłaty odsetek w związku z uczestnictwem w systemie zarządzania płynnością finansową w zakresie podatku u źródła.
Skutki podatkowe nieodpłatnego przekazania przydomowych oczyszczalni ścieków, po zakończeniu projektu, na rzecz mieszkańców przez Gminę.
Obowiązki podatkowe jakie ciążą na Gminie w związku z wypłatą nauczycielom, nauczycielom emerytom i nauczycielom pobierającym świadczenia kompensacyjne świadczeń zdrowotnych.
Obowiązki informacyjne w związku ze zwolnieniem studentów z uiszczania opłat semestralnych za kształcenie.
Prezentacja zwróconych przez radnych lub potrąconych z bieżących diet kwot w informacji PIT-R.
Zwolnienie z obowiązku sporządzania informacji o umowach zawartych z nierezydentami w myśl art. 82 § 1c Ordynacji podatkowej.
W związku z niedopełnieniem obowiązku wynikającego z art. 1 ust. 3 pkt 1a lit. a ustawy o CIT przez rozpoczęciem kolejnego roku obrotowego, Wnioskodawca utracił status spółki transparentnej podatkowo i od tego czasu Wnioskodawca jest zobowiązany do rozliczania podatku CIT od swoich przychodów.
Obowiązek płatnika z tytułu sporządzenia informacji PIT-11 w sytuacji, gdy zaliczka na podatek wynosiłaby 0 zł.
Pierwszym rokiem podatkowym Spółki Rosyjskiej, który będzie objęty obowiązkiem raportowania dochodu zagranicznej jednostki kontrolowanej w Polsce będzie rok podatkowy tego podmiotu trwający od 1 stycznia 2023 do 31 grudnia 2023 r.
Zakładowe organizacje związkowe muszą co 6 miesięcy składać pracodawcy informację o liczbie swoich członków. Najbliższy termin na złożenie takiej informacji mija 10 lipca 2024 r. W informacji należy uwzględnić liczebność związku według stanu na 30 czerwca 2024 r. Organizacje, które nie spełnią tego obowiązku, do czasu jego wypełnienia stracą uprawnienia zakładowej organizacji związkowej.
Skutki podatkowe przyznania nagród i wyróżnień za wybitne osiągnięcia sportowe.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego przez beneficjentów projektu, którzy otrzymali pakiety, zakupione ze środków organizacji międzynarodowej.
Transakcje refakturowania wydatków, usług o niskiej wartości dodanej i krajowe transakcje kontrolowane zwolnione, o których mowa we wniosku o ile nie przekroczyły progów dokumentacyjnych wynikających z art. 11k ustawy o CIT, nie podlegają raportowaniu w informacji o cenach transferowych TPR-C za 2022 r.
Obowiązek sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej (art. 27c CIT) przez podatnika opodatkowanego estońskim CIT.
Skoro dziecięca renta inwalidzka jest, zgodnie z oświadczeniem złożonym przez Klientkę, świadczeniem rodzinnym, wynikającym z pracy ojca niepełnosprawnego dziecka w USA, i nabyciem przez niego praw emerytalnych – to świadczenie to jest w Polsce zwolnione od podatku na podstawie cytowanego powyżej art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W przypadku, gdy na skutek uwzględnienia podatku pobranego zagranicą po stronie Banku nie powstanie obowiązek poboru zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od zagranicznego świadczenia emerytalnego/rentowego - Bank jest zobowiązany do wystawienia informacji PIT-11 prezentującej m.in. kwotę przychodu uzyskanego przez Klienta z tytułu otrzymanej emerytury/renty z zagranicy.
Zwolnienie z opodatkowania odsetek otrzymanych z tytułu nieterminowej spłaty należności.
Skutki podatkowe w związku z zawarciem ugody przez Bank i otrzymaniem zwrotu przez kredytobiorcę.
Czy Wnioskodawca, wypłacając należności na rzecz podmiotu powiązanego, będącego niemiecką Spółką Osobową (transparentną podatkowo), której wspólnikami są podatnicy podatku dochodowego od osób prawnych, będący rezydentami podatkowymi w Niemczech: - powinien kalkulować, czy wypłaty z tytułów określonych w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT przekraczają limit 2 mln zł (w myśl art. 26 ust. 2e ustawy o CIT
1. Czy w przypadku, w którym saldo debetowe Wnioskodawcy będzie pokryte ze środków należących do Uczestników, w opisanej we wniosku Sytuacji 1, tj. gdy odbiorcą rzeczywistym odsetek wypłacanych w ramach Systemu za pośrednictwem Rachunku Głównego Agenta będą Uczestnicy (polscy rezydenci podatkowi), Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do poboru podatku u źródła od odsetek na podstawie art. 26 ust. 1
1. Czy w przypadku, w którym saldo debetowe Wnioskodawcy będzie pokryte ze środków należących do Uczestników, w opisanej we wniosku Sytuacji 1, tj. gdy odbiorcą rzeczywistym odsetek wypłacanych w ramach Systemu za pośrednictwem Rachunku Głównego Agenta będą Uczestnicy (polscy rezydenci podatkowi), Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do poboru podatku u źródła od odsetek na podstawie art. 26 ust. 1