Zwracane graczom kaucje za żetony, związane z grami karcianymi o charakterze niehazardowym, nie stanowią przychodu podatkowego w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, z uwagi na ich zabezpieczający charakter oraz brak definitywnego przysporzenia majątkowego.
Przychody z działalności usługowej zarządzania projektami w zakresie tworzenia gier mogą być opodatkowane stawką 8,5% zryczałtowanego podatku dochodowego, o ile spełnione są warunki UZPD, a działalność nie obejmuje usług doradczych nieobjętych przez PKWiU 70.22.20.0. Interpretacja indywidualna potwierdza taką kwalifikację podatkową.
Otrzymane przez Spółkę środki z kampanii crowdfundingowej nie stanowią zaliczki w rozumieniu art. 19a ust. 8 ustawy o VAT, ponieważ brak jest konkretności przyszłego świadczenia. W konsekwencji, nie powstaje obowiązek podatkowy w VAT w momencie otrzymania tych środków.
Zwrot kaucji przypisanej do żetonów w pokera, rozgrywanego bez nagród pieniężnych lub rzeczowych, nie podlega opodatkowaniu podatkiem od gier hazardowych, jako że gra nie spełnia warunków uznania jej za grę hazardową w ramach ustawy o grach hazardowych.
Zwrot kaucji graczom za żetony nie wywołuje powstania przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż kaucja ma charakter zabezpieczający i gwarancyjny, a przez wzgląd na brak definitywnego przysporzenia, pozostaje neutralna podatkowo.
Środki finansowe przekazane przez inwestora na realizację projektu stanowią wynagrodzenie za świadczenie usług, a więc podlegają opodatkowaniu VAT. Natomiast przekazywanie kwot tytułem udziału w zysku nie stanowi odpłatnego świadczenia usług, nie podlega zatem opodatkowaniu VAT.
Wygrane w grach na automatach organizowanych przez podmiot uprawniony na podstawie polskich przepisów o grach hazardowych są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 6a ustawy o PIT.
Dotyczy podstawy opodatkowania w przypadku oferowania zakładów wzajemnych.
Dotyczy uznania produkcji i sprzedaży materiałów audiowizualnych za zgodne z przepisami ustawy o grach hazardowych oraz braku opodatkowania tej działalności podatkiem od gier.
Czy Wnioskodawca jako podmiot realizujący na zlecenie transmisje audiowizualne jest obowiązany do uiszczania podatku dochodowego od osób prawnych.
Rozliczenie i określenie podstawy opodatkowania w przypadku zakładów wzajemnych w sytuacji zwrotu graczowi części wpłaconej stawki w ramach usługi „cash-out”.
Dotyczy określenia podstawy opodatkowania w przypadku zakładów wzajemnych w sytuacji zwrotu graczom części wpłaconych stawek, a także zwolnienia od podatku od towarów i usług na mocy art. 43 ust. 1 pkt 15 ustawy o VAT.
Możliwość skorzystania przez Spółkę z ulgi B+R oraz ulgi na innowacyjnych pracowników.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1pkt 6a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku z udziałem w grze karcianej (na pieniądze) prowadzonej poza granicami Polski.
Brak możliwości zwolnienia od podatku VAT nabywanych usług zarządzania ryzykiem zakładów bukmacherskich.
Uznanie obrotu skinami w grze komputerowej za usługi wymiany walut wirtualnych, a w konsekwencji kwalifikowanie jako przychody z zysków kapitałowych.
Zwolnienie od podatku od towarów i usług nabywanych przez Spółkę usług zarządzania ryzykiem zakładów bukmacherskich.
Zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT sprzedaży walut wirtualnych.
Brak opodatkowania podatkiem VAT przekazywanych do Producenta środków na produkcję gry w ramach Budżetu Gry oraz środków w ramach podziału zysku ze sprzedaży gry.
Obowiązki płatnika w kwestii zastosowania zwolnienia z opodatkowania (ulga dla młodych), kwalifikacji uzyskiwanych przychodów do odpowiedniego źródła oraz kosztów uzyskania przychodów.
Uznanie sprzedaży walut wirtualnych za świadczenie usług zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy, w przypadku, jeżeli miejscem świadczenia, a zarazem opodatkowania tej usługi będzie terytorium Polski, oraz uznanie sprzedaży walut wirtualnych za świadczenie usług zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy, w przypadku, gdy miejsce świadczenia, a zarazem opodatkowania