Czy Sp. z o.o. powinna ustalić wartość początkową środków trwałych otrzymanych od Skarbu Państwa w postaci aportu niepieniężnego, stanowiącego zorganizowaną część przedsiębiorstwa w strukturach wewnętrznych Wojskowej Agencji Mieszkaniowej - zgodnie z zasadą wyrażoną w art. 16g ust. 1 pkt. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy Wnioskodawca działający jako jednostka budżetowa przy wykonywaniu usług na rzecz podmiotów typu: urzędy gmin, urząd miasta, urząd miasta i gminy, urząd miejski, starostwo powiatowe, urząd marszałkowski mogło stosować zwolnienie od podatku od towarów i usług na podstawie przepisów § 8 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów
zastosowanie zwolnienia podmiotowego z podatku na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1991 r. (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) gospodarstwa pomocniczego jednostki budżetowej utworzonego przy jednostce wojskowej (dot. pytania Nr 1)
Czy przejęcie zlikwidowanego gospodarstwa pomocniczego traktowane jest jako sukcesja podatkowa? Czy przejmujący może korzystać ze zwolnienia od podatku na mocy art. 113 ust. 1 jako nowy podatnik?
Czy od dnia 1 stycznia 2011 r. Zespół Szkół ma obowiązek ewidencjonować przychody przy zastosowaniu kasy rejestrującej?
Czy istnieje obowiązek podatkowy na gruncie podatku od towarów i usług od czynności związanych z przekazaniem pozostałych po likwidacji gospodarstwa pomocniczego składników majątkowych na rzecz jednostki budżetowej, przy której funkcjonuje gospodarstwo pomocnicze na zasadach przejęcia na podstawie protokołu zdawczo - odbiorczego (tj. czynności, o której mowa w art. 89 ust. 4 p.w.u.f.p.u.)?
1. Czy po dniu 31 grudnia 2010 r. mamy do czynienia z następstwem podatkowym gospodarstw pomocniczych w rozumieniu przepisów prawa podatkowego, a szczególnie ustawy o VAT. 2. Czy Wnioskodawca powinien złożyć VAT-R i zarejestrować się z dniem 1 stycznia 2011 jako czynny podatnik VAT, czy dopiero po przekroczeniu limitu obrotu zwolnienia podatkowego, zgodnie art. 113 ust. 1 ustawy?
Zbycie składników majątkowych gospodarstwa pomocniczego traktowane jest jako zbycie przedsiębiorstwa zatem nie podlega opodatkowaniu i nie ma obowiązku opodatkowania remanentu likwidacyjnego
obowiązek podatkowy od czynności związanych z przekazaniem pozostałych po likwidacji gospodarstwa pomocniczego składników majątkowych na rzecz jednostki budżetowej oraz w zakresie sporządzenia remanentu likwidacyjnego
Zbycie składników majątkowych gospodarstwa pomocniczego traktowane jest jako zbycie przedsiębiorstwa zatem nie podlega opodatkowaniu i nie ma obowiązku opodatkowania remanentu likwidacyjnego
Czy Wnioskodawca jako gospodarstwo pomocnicze przy jednostce budżetowej jest zobowiązane do naliczenia i odprowadzenia podatku VAT od przekazanego jednostce budżetowej majątku (środków własnych i towarów) a zakupionych przez Zainteresowanego ze środków własnych?
W zakresie opodatkowania przekazania zorganizowanej części przedsiębiorstwa/ całego przedsiębiorstwa.
1. Czy w myśl art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, przekazanie Zespołowi Szkół majątku Warsztatów Szkolnych w celu kontynuowania działalności dydaktyczno - wychowawczej i opiekuńczej w zakresie praktycznej nauki zawodu, należy traktować jako dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy? 2. Czy od nieodpłatnego przekazania majątku jednostce macierzystej
Likwidacja Gospodarstwa Pomocniczego nie będzie rodzić obowiązku zmiany roku podatkowego tego podmiotu, na podstawie art. 8 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Ostatni rok podatkowy tego podatnika obejmie okres od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia zakończenia jego likwidacji (ustania jego bytu prawnego).
Likwidacja Gospodarstwa Pomocniczego nie będzie rodzić obowiązku zmiany roku podatkowego tego podmiotu, na podstawie art. 8 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Ostatni rok podatkowy tego podatnika obejmie okres od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia zakończenia jego likwidacji (ustania jego bytu prawnego).
Likwidacja Gospodarstwa Pomocniczego nie będzie rodzić obowiązku zmiany roku podatkowego tego podmiotu, na podstawie art. 8 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Ostatni rok podatkowy tego podatnika obejmie okres od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia zakończenia jego likwidacji (ustania jego bytu prawnego).
Czy Starostwo jako jednostka budżetowa powinna stosować zwolnienie za wynajem pomieszczeń Gospodarstwu Pomocniczemu zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 24 grudnie 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług?
określenia obowiązku złożenia zeznania podatkowego CIT-8 wraz ze sprawozdaniem finansowym za okres od dnia otwarcia likwidacji gospodarstwa pomocniczego do jej zakończenia
Opodatkowanie usług świadczonych przez gospodarstwo na rzecz jednostki samorządu terytorialnego.
Czy Zakład może stosować zwolnienie od podatku dla wymienionych w stanie faktycznym usług świadczonych na rzecz Gminy, za które to usługi obciąża Urząd Miejski?
Które jednostki można objąć zwolnionym podatkiem VAT: Urzędy Miejskie/Urzędy Gminy jednostki samorządu terytorialnego, Starostwa Powiatowe jednostki samorządu terytorialnego, jednostki budżetowe im podległe?
Czy usługi świadczenie przez gospodarstwo pomocnicze utworzone przy jednostce budżetowej jaką jest Urząd Miasta korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług