Premia kogeneracyjna, jako dopłata do energii elektrycznej z wysokosprawnej kogeneracji, nie kwalifikuje się jako dotacja na gruncie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT i tym samym nie jest zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych.
Zamiana nieruchomości dokonana przed upływem pięciu lat od jej nabycia stanowi odpłatne zbycie podlegające opodatkowaniu PIT, przy czym przychód oblicza się jako różnicę między wartością zbywanej nieruchomości a kosztami jej nabycia, niezależnie od formy zapłaty.
Zwrot nieoprocentowanych dopłat przez spółkę dokonywany w nominalnej wysokości nie stanowi ukrytego zysku w rozumieniu art. 28m ust. 3 pkt 4 ustawy o CIT i nie podlega opodatkowaniu estońskim CIT.
Zwrot dopłat wniesionych do spółki przez wspólników stanowi przychód z praw majątkowych, jednakże przychód ten korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 51 Ustawy o PIT, niezależnie od tego, czy dopłaty były wniesione przez obecnego wspólnika czy też poprzednika prawnego.
Kwota nadpłaty otrzymana przez Gminę z tytułu różnicy wartości nieruchomości stanowi część podstawy opodatkowania dostawy nieruchomości z 2007 roku, podlegając opodatkowaniu podatkiem VAT, jednakże obowiązek podatkowy związany z tą czynnością uległ przedawnieniu i nie może być uwzględniony w bieżących rozliczeniach podatkowych Gminy.
Dopłaty do oprocentowania preferencyjnej pożyczki inwestycyjnej, finansowane z funduszy wspólnotowych, są zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 u.p.d.o.f., pod warunkiem, że środki pochodzą z bezzwrotnej pomocy unijnej realizującej cel programu.
Dotacje przedmiotowe i na zakup środków trwałych przekazane przez gminę podlegają zwolnieniu z CIT, natomiast dopłaty do cen usług nie kwalifikują się do tego zwolnienia; środki z korekty VAT oraz wartość nieodpłatnie przekazanych środków trwałych są opodatkowanymi przychodami.
Przychód z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych nabytych w spadku nie podlega opodatkowaniu, jeżeli od nabycia przez spadkodawcę upłynęło pięć lat, natomiast zbycie nieruchomości nabytej w drodze zamiany przed upływem tego okresu stanowi opodatkowany przychód, z uwzględnieniem kosztów nabycia i odpłatnego zbycia.
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT przychodu z tytułu pomocy publicznej otrzymanej przez Spółkę od NFOŚiGW w ramach programu „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 r.”.
Pomoc którą spółka otrzymała w ramach programów "Pomoc dla przemysłu energochłonnego związana z cenami gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 oraz 2023 r." oraz pomoc którą Spółka może otrzymać w przyszłości na analogicznych zasadach, zgodnie z programem rządowym pod nazwą „Pomoc dla przemysłu energochłonnego związana z cenami gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2024 r.”, nie będzie stanowić
1) Otrzymana bezzwrotna dopłata do oprocentowania kredytu stanowi przychód podatkowy, który będzie korzystać ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o CIT. 2) Zapłacone w latach 2021, 2022 i 2023 odsetki od kredytu spełniają przesłanki wynikające z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, zatem mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów w latach ich poniesienia.
Czy otrzymana przez Spółkę dopłata do oprocentowania kredytu stanowi przychód zwolniony z opodatkowania, Czy odsetki od kredytu zapłacone przez spółkę w latach 2023 i 2024 mogą być uznane za koszty uzyskania przychodu w latach ich poniesienia, jeżeli w lipcu 2024 r. Spółka otrzymała ww. dopłatę do odsetek.
Skutki podatkowe związane z przeznaczeniem zysku na kapitał zapasowy Spółki.
Potrącenie wierzytelności o wypłatę kwoty objętej uchwałą, z wierzytelnością spółki względem zainteresowanych z tytułu dopłat do spółki, późniejszy zwrot dopłat i powstanie obowiązku zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych - skutki podatkowe.
Podstawa opodatkowania dla dostawy działek należących do Gminy dokonywanej w trybie zamiany nieruchomości wraz z dopłatą.
Ustalenie, czy dokonanie na rzecz Udziałowca zwrotu dopłat wniesionych przez poprzednich udziałowców będzie skutkować powstaniem po jego stronie przychodu opodatkowanego w Polsce, a w konsekwencji czy na Wnioskodawcy będą spoczywały obowiązki płatnika w związku z wypłatą dopłat, w tym obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku od wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 lub art. 22
Prawo do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów poniesionych wydatków związanych z wniesionym wkładem, czyli kwot przekazanych wcześniej spółce zależnej środków pieniężnych z tytułu nieodzyskanych dopłat.
Opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek - zwrot zaliczek, umowy najmu, umowy wydawnicze, umowa o pracę, świadczenie usług, zwrot dopłat, samochody, nieodpłatne przekazanie publikacji.
Podleganie opodatkowaniu zamiany (dostawy) nieruchomości gruntowej.