Zagraniczny przedsiębiorca prowadzący działalność w Polsce przez zakłady podatkowe, bez utworzenia oddziału lub przedstawicielstwa, nie jest zobowiązany do przekazywania ksiąg rachunkowych w formie elektronicznej polskiemu organowi podatkowemu.
Podatnicy posiadający siedzibę w Polsce są zobowiązani do wykazywania w JPK_KR_PD całości dochodów, w tym uzyskanych przez zagraniczne oddziały, jako że nie stanowią one odrębnych podmiotów, lecz integralne części spółek macierzystych.
Oddział zagranicznej spółki, nieposiadający samodzielności ekonomicznej oraz kapitałowej, nie jest odrębnym podatnikiem VAT w Polsce od centrali spółki. Transakcje Oddziału powinny być rozliczane w ramach VAT przez centralę, co nie wymaga zgłoszenia nowego Numeru VAT dla Oddziału.
Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą cyklicznie zawieszoną i świadczący w tym czasie najem zwolniony z VAT nie są zobowiązani do składania JPK_VAT, o ile nie spełniają przesłanek zawartych w art. 99 ust. 7b ustawy o VAT.
Sprzedaż zwolnioną z ewidencji na kasie fiskalnej należy ujmować w JPK_V7M zbiorczo jako dokument wewnętrzny "WEW", faktura na żądanie konsumenta nie ma oznaczenia "FP", a nieujawnienie jej w rejestrze sprzedaży VAT jest zgodne z przepisami.
Świadczenie usług pośrednictwa kredytowego oraz usług związanych z umową cesji, kiedy beneficjentem jest zagraniczny podmiot, podlega opodatkowaniu w miejscu siedziby tego podmiotu zgodnie z art. 28b ustawy o VAT, podczas gdy potencjalne przyszłe zwolnienia od VAT są uzależnione od lokalizacji oddziału beneficjenta.
Obowiązek przesyłania ksiąg rachunkowych w formie elektronicznej, zgodnie z art. 9 ust. 1c ustawy CIT i art. 66 ust. 2 ustawy zmieniającej, ogranicza się do przychodów osiąganych przez oddział zagranicznego podatnika w Polsce. Limit przychodów 50 mln euro dla celów JPK_CIT dotyczy wyłącznie przychodów oddziału.
Obowiązek prowadzenia i przesyłania ksiąg rachunkowych w formie elektronicznej dotyczy wyłącznie przychodów uzyskanych przez polski oddział zagranicznej spółki, a nie całości przychodów przedsiębiorstwa.
Podatnik, mimo korzystania ze zwolnienia przedmiotowego dla dochodów przeznaczonych na cele statutowe, zobowiązany jest do przesyłania ksiąg rachunkowych w formie JPK_CIT, jeśli przeznacza część dochodów na cele niestatutowe, niezwolnione na mocy art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.
Podmiot, który rezygnuje z działalności opodatkowanej i staje się podatnikiem zwolnionym z VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy, nie jest zobowiązany do składania JPK_V7 z deklaracją, ograniczając działalność do usług biegłego sądowego.
Zagraniczny przedsiębiorca działający w Polsce w formie zakładu podatkowego, nie będący oddziałem czy przedstawicielstwem, nie jest obowiązany do składania JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR w ramach JPK_CIT, gdyż nie ma obowiązku prowadzenia ksiąg rachunkowych w Polsce.
Sprzedaż budynku mieszkalnego z gruntem przez Spółdzielnię Usług Rolniczych, spełniająca przesłanki art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, korzysta z zwolnienia z podatku VAT. Ponadto, taka transakcja dotycząca środków trwałych nie wpływa na limit zwolnienia podmiotowego VAT zgodnie z art. 113 ust. 2 pkt 3 ustawy.
Spółka obowiązana jest przesyłać właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego na podstawie art. 9 ust. 1c ustawy o CIT księgi rachunkowe prowadzone przez samobilansujące zagraniczne oddziały Spółki po zakończeniu roku podatkowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej
Określenia czy w przypadku rezygnacji ze zwolnienia w trybie art. 43 ust. 22 ustawy odsetki powinny być prezentowane w JPK_V7M w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca czy w dniu otrzymania zapłaty odsetek należnych, czy rezygnacja ze zwolnienia wpływa na rozliczenie nabywanych pożyczek jako import usług zwolnionych.
Skutki podatkowe różnych modelów transakcji wysyłki towarów z magazynu Spółki i ich sprzedaży w ramach korzystania z platformy.
Dotyczy zastosowania zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy do transakcji sprzedaży udziału w lokalach oraz obowiązku udokumentowania transakcji fakturą VAT i uwzględnienie w rejestrze VAT i JPK.
Ujmowanie w JPK_VAT z deklaracją sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, nieewidencjonowanej na kasie rejestrującej oraz udokumentowanej fakturami na podstawie zapisu zbiorczego oznaczonego za pomocą skrótu „WEW” oraz brak możliwości ujmowania w JPK_VAT z deklaracją sprzedaży na rzecz podatników VAT udokumentowanej fakturami na podstawie zapisu zbiorczego oznaczonego
Wyeliminowania faktur z obrotu prawnego i braku obowiązku zapłaty wykazanego w fakturach podatku w trybie art. 108 ust. 1 ustawy; zobowiązania lub uprawnienia do wystawienia w roku 2021 faktury korygującej, o której mowa w art. 106j ustawy, celem udokumentowania podwyższenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego z tytułu świadczeń zrealizowanych w roku 2015 w oparciu o Umowę nr 1 oraz
Wnioskodawca nie jest zobowiązany do comiesięcznego składania deklaracji JPK_VAT o ile nie wystąpią sytuacje wskazane w art. 99 ust. 7b ustawy.
Możliwość zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy fiskalnej sprzedaży opartej o tzw. sztuczną inteligencję formatu zaawansowanego z użyciem innowacyjnego bezobsługowego automatu sprzedażowego oraz oznaczania tej sprzedaży w JPK_VAT symbolem „WEW”.
Tarcza antykryzysowa to kompleksowy pakiet działań rządu przeciwdziałających negatywnym skutkom pandemii. Zaproponowane przez resort finansów zapisy z zakresu finansów publicznych dotyczą głównie kwestii budżetowych i obszaru działalności instytucji finansowych.
25 marca 2020 r. rząd przyjął pakiet rozwiązań tworzących tarczę antykryzysową. Na pakiet składają się: projekt ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (specustawa), projekt ustawy o udzielaniu pomocy publicznej w celu ratowania lub restrukturyzacji przedsiębiorców (polityka nowej szansy) oraz projekt ustawy o zmianie