Zwolnienie od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy usług, w ramach których pobierana jest opłata startowa od uczestników organizowanych przez Wnioskodawcę wydarzeń sportowych.
Dotyczy ustalenia: - czy koszty związane z podróżami służbowymi powinny zostać zakwalifikowane jako ukryte zyski w rozumieniu art. 28m ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą i opodatkowane ryczałtem od dochodów spółek na podstawie art. 28m ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - czy koszty reklamy - marketingowe
Możliwość zastosowania zwolnienia od podatku VAT wobec organizowanych zawodów jeździeckich, imprez jeździeckich, nauki jazdy konnej oraz udostępniania w związku z nią koni i infrastruktury do nauki, brak możliwości zastosowania ww. zwolnienia dla usługi wynajmowania infrastruktury wraz z niezbędnym sprzętem oraz możliwość zastosowania zwolnienia podmiotowego od podatku VAT.
Prawo do korzystania ze zwolnienia z podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 w związku z wynagrodzeniem pobieranym za uczestnictwo w zawodach sportowych.
Dotyczy ustalenia, czy Spółka powinna rozpoznać wydatek niezwiązany z działalnością gospodarczą, o którym mowa w art. 28m ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT, dalej: „wydatek niezwiązany z prowadzoną działalnością gospodarczą”, w przypadku pracowników otrzymujących zwrot poniesionych kosztów związanych z pracą zdalną, a w przypadku pracowników będących jednocześnie udziałowcami ukryty zysk, o którym mowa w art
Zaliczenie wydatków, o których mowa we wniosku do ukrytych zysków lub wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą.
Czy w związku z organizacją spotkań szkoleniowo integracyjnych, w których uczestniczą podwykonawcy i zleceniobiorcy Wnioskodawcy, poniesione wydatki mogą zostać przez Wnioskodawcę zaliczone dla celów podatku dochodowego od osób prawnych do kosztów uzyskania przychodów?
Dotyczy ustalenia, czy Wnioskodawca będzie mieć prawo odliczenia od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18 Ustawy CIT, kwotę stanowiącą 50% kosztów uzyskania przychodów poniesionych na finansowanie klubu sportowego, o ile koszty te będą kosztami, o których mowa w art. 18ee ust. 2 pkt 1) Ustawy CIT, z tytułu wydatków jakie Spółka ponosi w ramach zawartych z Klubami Umów CSR oraz czy wydatki
Wstępna korekta przychodów i kosztów, kwalifikacja opisanych wydatków do ukrytych zysków i wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą (szkolenia, reprezentacja, alkohol, imprezy, upominki, kwiaty, wieńce, PFRON, samochody, podatek od wartości dodanej).
Dotyczy braku prawa do częściowego odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu wydatków ponoszonych na organizację dożynek wymienionych w punktach a – f.
Uznania świadczonej usługi oprawy gastronomicznej za usługę kompleksową oraz braku obowiązku opodatkowania opłaty wstępnej.
zastosowanie 8% stawki podatku VAT dla usług organizacji urodzin na stadionie w wariancie I i II
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na organizację pikniku rodzinnego dotyczącego udziału pracowników, rodzin pracowników oraz udziału przedstawicieli kontrahentów i ich rodzin w pikniku rodzinnym.
Obowiązki płatnika w związku z udziałem sołtysów w szkoleniach, konferencjach, warsztatach, imprezach kulturalnych i sportowych związanych z pełnieniem funkcji publicznej finansowanych z budżetu gminy.
Częściowe sfinansowanie pracownikom z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych kosztów wycieczek i uczestnictwa w imprezach kulturalno-oświatowych.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub zwrotu podatku wynikającego z faktur dokumentujących poniesione wydatki na realizację projektu pn. Organizacja imprezy plenerowej.
Zwolnienie od podatku świadczonych przez Wnioskodawcę usług zabezpieczania imprez masowych oraz innych imprez pod względem medycznym.
W zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych przez Gminę na wykonanie projektu pn. Jarmark () realizowanego z dofinansowaniem z funduszu unijnego.
W konsekwencji po stronie pracowników powstanie przychód ze stosunku pracy na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy, który powoduje konieczność obliczenia i pobrania zaliczki na podatek dochodowy na podstawie art. 31 ustawy, z uwzględnieniem zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy.
Mając powyższe na uwadze należy wskazać, że sfinansowanie w części ze środków ZFŚS wycieczki mającej charakter integracyjny, której celem jest zintegrowanie pracowników (poprawienie relacji) oraz zwiększenie efektywności pracy - nie stanowi dla pracownika przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Mając powyższe na uwadze należy wskazać, że sfinansowanie w części ze środków ZFŚS wycieczki mającej charakter integracyjny, której celem jest zintegrowanie pracowników (budowanie pozytywnych relacji między nimi) oraz zwiększenie efektywności pracy - nie stanowi dla pracownika przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym
Należy wskazać, że sfinansowanie w części ze środków ZFŚS wycieczki mającej charakter integracyjny, której celem jest zintegrowanie pracowników (budowanie pozytywnych relacji między nimi), polepszenie atmosfery w pracy (dobrej komunikacji w zakładzie pracy), a w konsekwencji zwiększenie wydajności pracy, nie stanowi dla pracownika przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o
Skutki podatkowe uczestnictwa pracowników w imprezie rekreacyjno-sportowej.
Udział w sfinansowanej w części lub całości ze środków ZFŚS wycieczce mającej charakter integracyjny, której celem jest zintegrowanie pracowników, umożliwienie efektywnego wypoczynku, co pozytywnie wpływa na wzajemne relacje i efektywność pracy, jak też polepszenie atmosfery w pracy, a w konsekwencji na zwiększenie jej wydajności oraz jakości (zwiększenie motywacji do pracy), nie stanowi dla pracowników