Skutki podatkowe aportu infrastruktury, która powstanie w ramach Inwestycji, do Spółki.
Skutki podatkowe nieodpłatnego przekazania przydomowych oczyszczalni ścieków, po zakończeniu projektu, na rzecz mieszkańców przez Gminę.
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego dokumentujące wydatki inwestycyjne z zastosowaniem klucza odliczenia wyliczonego według udziału liczby metrów sześciennych.
Prawo do odzyskania podatku naliczonego związanego z wydatkami poniesionymi w związku z realizacją inwestycji.
Podatek od towarów i usług w zakresie niepodlegania opodatkowaniu dopłat do taryf do zbiorowego odprowadzania ścieków.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji polegającej na budowie przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy.
Prawo do odliczenia części podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z infrastrukturą, obliczonej według wskazanej metody.
Opodatkowanie usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych i zewnętrznych, prawo do odliczenia podatku przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego.
Dotyczy skutków podatkowych realizacji projektu w zakresie budowy sieci kanalizacyjnej oraz przebudowy oczyszczalni ścieków.
Dotyczy kwestii opodatkowania odpłatnych usług odprowadzania ścieków od Odbiorców zewnętrznych oraz prawa do pełnego odliczenia VAT naliczonego od wydatków inwestycyjnych.
VAT - dotyczy opodatkowania dostarczania wody i odbioru ścieków oraz prawa do odliczenia wydatków na infrastrukturę przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego.
Uznanie, że świadczenie odpłatnych usług w zakresie odbioru i oczyszczania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych stanowi działalność gospodarczą, która nie korzysta ze zwolnienia od podatku VAT. Prawo do odliczenia pełnej kwoty od wydatków inwestycyjnych.
Ustalenie, czy nieodpłatne udostępnienie przez Gminę na rzecz Spółki oczyszczalni ścieków przebudowanej w ramach Zadania będzie podlegać opodatkowaniu oraz prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją Projektu.
1. Realizowane przez Gminę czynności polegające na dostawie mediów do Lokali będących przedmiotem najmu podlegają/będą podlegały zwolnieniu od podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień. 2. Pobierane przez Gminę opłaty od Lokatorów za wywóz nieczystości stanowią/będą stanowiły element podstawy opodatkowania
Prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych związanych z zakupem i montażem przydomowych oczyszczalni ścieków.
Prawo do pełnego odliczenia kwot podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Podstawą opodatkowania ww. usługi, w myśl art. 29a ust. 1 ustawy z uwzględnieniem art. 29a ust. 6 ustawy, będą wpłaty wniesione przez Mieszkańców na rzecz realizacji kompleksowej usługi oczyszczania ścieków oraz kwota dofinansowania w części odpowiadającej realizacji tego etapu projektu.
Prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych związanych z zakupem, montażem i obsługą przydomowych oczyszczalni ścieków
opodatkowanie podatkiem VAT wniesienia przez Miasto do Spółki aportu w postaci gruntu, budynków, budowli wraz z urządzeniami tworzącymi oczyszczalnię ścieków.
Gminie przysługuje/będzie przysługiwać prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących oraz wydatków projektowych, związanych z Infrastrukturą, za pomocą rzeczywistego prewspółczynnika opartego na kryterium ilości wody dostarczonej oraz ścieków odprowadzonych i oczyszczonych w ramach transakcji zewnętrznych podlegających podatkowi VAT, w sumie ilości wody dostarczonej
Gminie przysługuje pełne prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych związanych bezpośrednio z realizacją inwestycji budowy przydomowych oczyszczalni ścieków.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizowaną inwestycją
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją inwestycji pn. „(…)” za pomocą sposobu określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy, opartego na kryterium udziału rocznego sumy określonych w m3 ilości ścieków odebranych w ramach transakcji opodatkowanych, w sumie określonych w m3 ilości ścieków odebranych w ramach ogółu transakcji.