CIT- ustalenie czy Pomoc 2022 i Pomoc 2023, uzyskane przez Spółkę w związku ze wsparciem finansowym otrzymanym w ramach Programu 2022 i Programu 2023, powinny zostać uwzględnione w kalkulacji dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej w oparciu o Zezwolenia strefowe na terenie SSE, a tym samym objęte będą zwolnieniem z opodatkowania CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT
Możliwość naniesienia znaków akcyzy oraz prawo do obniżenia kwoty akcyzy o wartość nowych znaków podatkowych.
Czy zmiana statusu beneficjenta Zezwolenia ze średniego na dużego przedsiębiorcę, nie wpływa/wpłynie na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej i na wysokość przysługującego zwolnienia?
Dotyczy ustalenia, czy zrealizowane przez Spółkę dochody w związku z realizacją transakcji hedgingu mogą zostać zakwalifkowane, jako uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SEE na podstawie zezwoleń (zwolnione od opodatkowania)?
Ustalenie, czy Spółka nie jest zobowiązana do kalkulowania i wpłacania zaliczek na PIT w trakcie roku podatkowego, ze względu na posiadane Zezwolenia, dla dochodów z działalności strefowej jak i z działalności pozastrefowej
Czy wobec wydania przez MRiT Decyzji, wskutek której umożliwione zostało spełnienie wszystkich warunków uzależniających prawo Spółki do skorzystania z limitu pomocy publicznej wygenerowanego realizacją Inwestycji na moment zakończenia inwestycji objętej Zezwoleniem nr 1, Spółka jest uprawniona do zwalniania dochodu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy CIT, w oparciu o pomoc publiczną pochodzącą
Czy w związku cofnięciem Zezwolenia na podstawie którego w latach 2018-2021 Spółka uzyskiwała dochody zwolnione z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, Spółka powinna uregulować zaległy podatek CIT wraz z odsetkami, o których mowa w art. 53 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa?
Czy wynagrodzenie otrzymywane przez Wnioskodawcę w ramach świadczonych Usług prawidłowo jest kwalifikowane przez niego jako przychód uzyskiwany z wykonywania działalności gospodarczej na terenie SSE na podstawie Zezwolenia i tym samym, ewentualny dochód osiągany w związku ze świadczeniem Usług powinien korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy
Obowiązki płatnika w związku z ponoszeniem kosztów legalizacji pobytu i pracy cudzoziemców.
Ustalenie czy Spółka będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych przysługującego jej z tytułu kosztów kwalifikowanych na podstawie Nowego Zezwolenia począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym poniesione zostaną wydatki inwestycyjne i osiągnięty zostanie poziom zatrudnienia, określone w Nowym Zezwoleniu, w okresie od dnia uzyskania Nowego Zezwolenia
W zakresie ustalenia, czy cała strata podatkowa powstała w okresie po dacie Uzyskania Zezwoleń do dnia Wygaśnięcia Zezwoleń będzie mogła zostać rozliczona - począwszy od 2021 r. - na zasadach określonych w art. 7 ust. 5 updop, tj. z dochodem uzyskanym przez Wnioskodawcę w latach następnych z działalności opodatkowanej podatkiem CIT.
Czy: po stwierdzeniu wygaśnięcia Zezwoleń Spółka powinna zaprzestać korzystania ze zwolnienia z PDOP na podstawie Zezwoleń, po stwierdzeniu wygaśnięcia Zezwoleń przez ministra właściwego do spraw gospodarki, Spółka będzie mogła korzystać ze zwolnienia z PDOP przysługującego jej na podstawie DoW, zgodnie z przepisami updop oraz ustawy o WNI.
Spółka będzie uprawniona do obniżenia kwoty akcyzy należnej z tytułu wyprowadzenia ze składu podatkowego nowo wyprodukowanych wyrobów tytoniowych o akcyzę zapłaconą przez Spółkę od tych wyrobów tytoniowych, które zostały zwrócone do składu podatkowego i które zostały zużyte do wyprodukowania nowych wyrobów. - Wnioskodawcy jako podmiotowi, który nabył podatkowe znaki akcyzy i który w tej sytuacji
Czy z uwagi na wyczerpanie limitu zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych w poprzednim roku podatkowym i w konsekwencji nie korzystanie ze zwolnienia przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, Wnioskodawca może odliczyć od podstawy opodatkowania koszty kwalifikowane poniesione w 2021 roku i latach następnych na działalność badawczo-rozwojową?
w zakresie ustalenia czy: - dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie SSE w oparciu o Zezwolenia, Spółka będzie uprawniona do prowadzenia jednej, łącznej ewidencji dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, tj. wspólnej dla wszystkich Zezwoleń, - zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych powinien
czy: - w przypadku ponoszenia przez Spółkę wydatków na realizację nowej inwestycji (kosztów kwalifikowanych) po uzyskaniu Decyzji, Wnioskodawca będzie miał możliwość wyboru momentu rozpoczęcia skorzystania ze zwolnienia, tj. czy będzie mógł odsunąć w czasie moment rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia, - Spółka, zgodnie z § 9 pkt 1 Rozporządzenia, będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z PDOP
Wnioskodawca może odliczyć w ramach ulgi badawczo-rozwojowej za rok podatkowy 2020 koszty kwalifikowane, poniesione w miesiącach, w których korzystanie ze zwolnienia z podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT na podstawie Zezwoleń, z uwagi na wyczerpanie limitu zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych nie było możliwe, a więc w miesiącach, w których poniesione koszty kwalifikowane