Przychody uzyskane z przeniesienia praw do tokenów użytkowych na określony czas należy zaliczać do przychodów z innych źródeł, a nie do zysków kapitałowych, jako że nie spełniają one przesłanek wymiany według art. 7b ust. 1 pkt 6 lit. f ustawy o CIT. Wydatki na nabycie tokenów stanowią koszty uzyskania przychodów inne niż bezpośrednio związane z przychodami, a więc potrącalne w dacie ich poniesienia
Przychód z tytułu otrzymania walut wirtualnych w ramach airdropów oraz grantów RPGF powstaje w momencie ich otrzymania, a nie zbycia, o ile są one uznane za świadczenia w naturze, co skutkuje obowiązkiem podatkowym w chwili ich uzyskania i ustaleniem wartości według kursu waluty z dnia poprzedzającego.
Waluty wirtualne, pomimo iż są traktowane jako prawa majątkowe, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn w przypadku ich dystrybucji przez airdrop, jako że nie dochodzi do darowizny w rozumieniu kodeksu cywilnego, a ich przekazywanie odbywa się w celach marketingowych.
Prawo do zastosowania zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy.
Ustalenie, czy sprzedaż tokenów będzie zwolniona z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Czy otrzymane tokeny, w tym C., będą opodatkowane podatkiem od towarów i usług?
Dotyczy ustalenia: - czy, a jeśli tak to w ramach którego ze źródeł przychodów, po stronie Spółki powstanie przychód w podatku dochodowym od osób prawnych w związku ze: a) sprzedażą wyemitowanych Tokenów w zamian za wynagrodzenie w walucie wirtualnej, b) sprzedażą wyemitowanych Tokenów w zamian za wynagrodzenie w postaci świadczenia usług przez nabywcę Tokenów; - czy przedstawione w opisie zdarzenia