Wartość ponoszonych przez pracodawcę wydatków na noclegi, paliwo, spotkania biznesowe i diety dla pracowników mobilnych oraz w podróżach służbowych nie stanowi przychodu ze stosunku pracy w rozumieniu ustawy o PIT, gdyż świadczenia te nie stanowią przysporzenia majątkowego dla pracowników, służąc interesowi pracodawcy.
Dofinansowanie wycieczek integracyjnych z ZFŚS nie stanowi dla uczestników przysporzenia finansowego nieodpłatnego, a tym samym nie generuje obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą o PIT, ponieważ świadczenie takie ma charakter ogólnodostępny i nieprzypisany indywidualnie.
Świadczenia ponoszone przez pracodawcę na rzecz pracowników mobilnych w postaci kosztów noclegów i transportu, związane z ich obowiązkami służbowymi, nie stanowią przychodu ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o PIT, i tym samym nie generują obowiązku płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych po stronie pracodawcy.
Dofinansowanie wycieczek i spotkań integracyjnych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż jego celem jest integracja pracowników, a nie osobista korzyść finansowa odbiorców świadczenia.
Osoba fizyczna, która na terytorium RP posiada centrum interesów osobistych lub gospodarczych, podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, niezależnie od długości pobytu za granicą. W przypadku uzyskiwania dochodów w Wielkiej Brytanii, te dochody podlegają opodatkowaniu także w Polsce z uwzględnieniem metody proporcjonalnego zaliczenia podatku.
Dofinansowanie ze środków ZFŚS do wycieczek i spotkań integracyjnych, mających na celu pracowniczą integrację, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż nie zaspokaja kryteriów określonych dla nieodpłatnych świadczeń wpływających na powiększenie przychodów pracownika.
Przychody ze stosunku pracy uzyskane przez podatnika po ukończeniu 65 roku życia, otrzymane przed wypłatą pierwszej emerytury, są zwolnione z opodatkowania do limitu 85 528 zł, uprawniając do korekty zeznania podatkowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przychody uzyskane w drodze realizacji programu RSU przyznawanego przez zagraniczną spółkę akcyjną, niespełniającą przesłanek ekonomicznego pracodawcy zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy o PIT, stanowią przychód z innych źródeł w momencie nabycia akcji oraz przychód z kapitałów pieniężnych w chwili późniejszej ich sprzedaży, co wyklucza równoczesne zastosowanie preferencyjnego momentu rozpoznania przychodu
Dla celów podatku dochodowego od osób fizycznych przychód z programu motywacyjnego uzyskany przez udział w programie U podlega rozpoznaniu z tytułu realizacji U jako przychód z innych źródeł w momencie vestingu, a także z kapitałów pieniężnych przy zbyciu akcji. Brak spełnienia warunków art. 24 ust. 11 UPDOF uniemożliwia przeniesienie momentu opodatkowania na czas sprzedaży akcji.
Nagrody pieniężne wypłacane w ramach programu rekomendacji pracowniczych przez spółkę stanowią przychód z innych źródeł, co wyklucza obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych przez płatnika, a jedynie wymaga sporządzenia stosownej informacji podatkowej.
Ponoszone przez pracodawcę koszty noclegów pracowników mobilnych, związane z wykonywaniem obowiązków służbowych, nie generują przychodu ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o PIT, w konsekwencji czego pracodawca nie jest płatnikiem podatku dochodowego od tych kosztów.
Obowiązek podatkowy w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu realizacji prawa z Jednostek X w ramach stosunku pracy powstaje dopiero w momencie realizacji świadczeń pieniężnych, a nie z chwilą przyznania tych jednostek przez pracodawcę.
W zakresie ustalenia, czy w roku podatkowym trwającym do 31 grudnia 2024 r. oraz w latach kolejnych, tj. w 2025 r., w 2026 r. oraz w 2027 r., Spółka będzie spełniać warunek zatrudnienia określony w art. 28j ust. 2 pkt 2 w zw. z art. 28j ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy o CIT.
Obowiązki płatnika związane z wypłatą wynagrodzenia w postaci zmiennych składników wynagrodzenia.
Obowiązki płatnika w związku z wprowadzeniem programu poleceń pracowniczych.
Obowiązki płatnika w związku z finansowaniem z ZFŚS spotkań/imprez integracyjnych.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą wynagrodzenia za czas pozostawania bez pracy.
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistów świadczeń z ZFŚS.
Obowiązki płatnika związane z dofinansowaniem w oparciu o kryteria socjalne wycieczek/wczasów, spotkań o charakterze integracyjnym oraz dofinansowanie/sfinansowanie biletów/karnetów dla pracowników, emerytów, rencistów i uprawnionych członków rodzin.
Czy w drugim roku trwającym od 1 stycznia do 31 grudnia 2026 r. oraz trzecim roku podatkowym trwającym od 1 stycznia do 31 grudnia 2027 r. spółka będzie spełniać warunek zatrudnienia wyrażony w art. 28j ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Możliwość skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego w związku z otrzymaniem odszkodowania wynikającego z ugody mediacyjnej.
Obowiązków płatnika przy wypłacie kwoty byłemu pracownikowi za rozwiązanie umowy o pracę, na mocy porozumienia stron, a zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 3 i pkt 3b ustawy o PIT.
Opodatkowanie zasądzonych ustawowych odsetek za opóźnienie w wypłacie wynagrodzenia oraz za czas po upływie tygodnia od dnia ogłoszenia wyroku do dnia zapłaty tytułem zwrotu kosztów zastępstwa procesowego.
Obowiązek poboru i odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu wypłaconego świadczenia (odszkodowanie za skrócenie okresu wypowiedzenia).