Skutki podatkowe odpłatnego zbycia samochodu wykupionego z leasingu operacyjnego - problematyka kosztów uzyskania przychodów.
Czy prawidłowym jest określenie proporcji w stosunku do sumy rat kapitałowych opłaty wstępnej i comiesięcznych rat leasingowych określonych w stanie faktycznym, bez wartości wykupu samochodu?
Możliwość zaliczenia do uzyskania przychodów kwoty całkowitego rozliczenia umowy leasingowej naczepy, która uległa zniszczeniu w wyniku wypadku drogowego i jest przedmiotem wypłaty ubezpieczenia autocasco.
Czy limit 150.000 zł, o którym mowa w art. 16 ust. 1 pkt 49a ustawy o CIT, dotyczy wyłącznie opłat związanych z używaniem samochodu osobowego w ramach umowy leasingu (tj. opłaty wstępnej i rat leasingowych), natomiast nie dotyczy tzw. wartości końcowej, związanej z ewentualnym wykupem przedmiotu leasingu po zakończeniu umowy leasingu.
Część kapitałowa i odsetkowa raty leasingowej jako koszt uzyskania przychodu.
Czy Wnioskodawca obliczając wartość początkową samochodu na cele wyliczenia proporcji, o której mowa w art. 16 ust. 1 pkt 49a i ust. 5e ustawy o CIT może nie uwzględniać opłaty końcowej (wynikającej z transakcji wykupu).
Czy Wnioskodawca obliczając wartość początkową ww. samochodu na cele wyliczenia proporcji, o której mowa w art. 16 ust. 1 pkt 49a i ust. 5e ustawy o CIT może nie uwzględniać opłaty końcowej (wynikającej z transakcji wykupu).
Czy kosztem kwalifikującym się do objęcia wsparciem WNI będzie cena netto nabycia maszyn z której Spółka korzysta w oparciu o leasing finansowy?
Dotyczy ustalenia: - czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym wynikający z art. 16 ust. 1 pkt 49a ustawy o CIT ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych limit 150 000 zł dotyczy wyłącznie opłat związanych z używaniem samochodu osobowego w ramach umowy leasingu operacyjnego (tj. opłaty wstępnej i rat leasingowych - części kapitałowej), natomiast nie dotyczy opłaty końcowej związanej
1. Czy działalność Wnioskodawcy polegająca na realizacji Projektów, podejmowana w sposób przedstawiony w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 i 28 Ustawy CIT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 października 2018 r., jak również przed dniem 1 października 2018 r., która uprawnia do zastosowania ulgi? 2. Czy koszty ponoszone
Dotyczy ustalenia, czy nieodliczona część VAT od wydatków wskazanych w stanie faktycznym sprawy, tj. rat leasingowych (brak wydzielenia na część odsetkową i kapitałową), zakupu paliwa, kosztów myjni, przeglądów, serwisu, zakupów płynów do spryskiwaczy, kosmetyków do samochodu dotyczących samochodów osobowych w leasingu operacyjnym, może być zaliczana do kosztów uzyskania przychodów, jeśli tak czy metodologia
Przedmiotem opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek jako dochód z tytułu ukrytych zysków lub wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą jest koszt odpisów amortyzacyjnych dokonywanych od samochodów w wysokości 50%, a nie raty leasingowe w części kapitałowej. Odliczony i nieodliczony podatek VAT od części odsetkowej raty leasingowej (jak i pozostałych wydatków związanych z używaniem samochodów
W zakresie ustalenie, czy przedmiotem opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek jest wydatek poniesiony na zapłatę faktury z tytułu raty leasingu operacyjnego, czy koszt amortyzacji w sytuacji, gdy w Spółce przedmiot leasingu dla celów bilansowych podlega prezentacji w aktywach spółki i jest amortyzowany.
Czy: 1) dokonane przez Wnioskodawcę, w okresie opodatkowania Ryczałtem, odpisy amortyzacyjne od Pojazdów Wspólników, podlegają opodatkowaniu Ryczałtem jako ukryte zyski, wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą, bądź z innej przyczyny, 2) zapłacone przez Wnioskodawcę, w okresie poprzedzającym opodatkowanie Ryczałtem, Opłaty Wstępne od Pojazdów Wspólników, rozliczane dla celów bilansowych w czasie
kwestia możliwości zaliczenia opłaty wstępnej, części odsetkowej raty leasingowej do kosztów uzyskania przychodów oraz kwestia odliczenia VAT
Ustalenie konieczności stosowania przez Wnioskodawcę ograniczenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 pkt 49a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do opłaty wstępnej i rat leasingowych oraz ograniczenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do opłaty końcowej związanej z wykupem samochodu osobowego z leasingu operacyjnego.
Czy Wnioskodawca będzie mógł zaliczyć do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą w rozumieniu § 8 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia, stanowiących podstawę do kalkulacji limitu zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Opłaty leasingowe, w tym raty kapitałowe wynikające z Umowy leasingu finansowego, dotyczące Maszyny drukującej oraz
ustalenie, czy Spółka będzie mogła zaliczyć do kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną w rozumieniu § 8 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia, stanowiących podstawę do kalkulacji limitu zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, raty kapitałowe wynikające z umowy leasingu finansowego dotyczącej używanych maszyn oraz raty odsetkowe poniesione do momentu oddania środka
Możliwość dokonania efektywnej korekty przychodów podatkowych z tytułu rat leasingowych (z uwzględnieniem różnic kursowych) w przypadku zmiany metody ustalania różnic kursowych na metodę rachunkową.
Opodatkowanie leasingu zwrotnego Nieruchomości oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Ewentualna korekta kosztów uzyskania przychodów po wykupie na cele prywatne samochodu będącego uprzednio przedmiotem leasingu operacyjnego
1. Czy w przypadku zmiany umowy leasingu operacyjnego, która została zawarta przed dniem 1 stycznia 2019 r., dokonanej aneksem do umowy z roku 2019 wyłącznie w zakresie harmonogramu spłaty rat kapitałowych i odsetkowych, podatnika obowiązywać będą limity określone w art. 23 ust. 1 pkt 47a i ust. 5e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych? 2. Czy w przypadku zawarcia bądź zmiany umowy leasingu