Podatnikowi nie przysługuje prawo do skorzystania z ulgi prorodzinnej na syna I w roku podatkowym 2024, gdyż dochody syna, obejmujące żołd i umowa zlecenie, przekroczyły ustawowy limit, uniemożliwiając zastosowanie art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zaniechanie poboru podatku dochodowego dotyczy kwot umorzonych z tytułu kredytu mieszkaniowego, przy spełnieniu określonych warunków, zaś wypłata środków ponad kwotę kapitału stanowi zwrot nieopodatkowanych środków własnych.
Przeniesienie własności nieruchomości przez umowę dożywocia, jako odpłatne zbycie, nie skutkuje powstaniem przychodu podatkowego w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o PIT, z uwagi na niemożność określenia wartości rynkowej świadczenia.
Przychody z odpłatnego zbycia nieruchomości, które nie następują w ramach działalności gospodarczej i są przeznaczane na własne cele mieszkaniowe, mogą być zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o PIT, o ile wydatki te są udokumentowane i spełniają warunki przewidziane w art. 21 ust. 25 i 26.
Dochody ze sprzedaży nieruchomości wydatkowane na budowę domu dla bliskich nie uprawniają do zwolnienia podatkowego, jeśli nie są przeznaczone na własne cele mieszkaniowe podatnika.
Skutków podatkowych przeniesienia własności lokalu mieszkalnego w zamian za rentę i dożywotnie w nim zamieszkiwanie.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej określonych wydatków w związku z pełnieniem zawodu aktora (kosmetyki, zabiegi fryzjerskie, catering, psychoterapeuta i wiele innych)
Skutki podatkowe umorzenia i wypłaty kwoty przez bank na podstawie zawartej ugody sądowej, po przeniesieniu kredytu do innego banku, podwyższeniu kwoty o cele konsumpcyjne i śmierci jednego z kredytobiorców.
Możliwość skorzystania z całości kwoty ulgi prorodzinnej na pełnoletnie dziecko.
Możliwość skorzystania z ulgi dla rodzin 4+ i ulgi prorodzinnej na pełnoletnie dziecko uczące się na studiach i otrzymujące uposażenie zwolnione z art. 21 ust. 1 pkt 80, przy trójce małoletnich.
Możliwości preferencyjnego rozliczenia jako osoba samotnie wychowująca, po rozwodzie, małoletnie i pełnoletnie dziecko.
Możliwość odliczenia podatku VAT od wydatków ponoszonych przez Gminę w związku z realizacją zadania inwestycyjnego.
Brak możliwości zaliczenia zwróconej bonifikaty do kosztów uzyskania przychodu, gdy dotyczy darowanego lokalu mieszkalnego. Jej uiszczenie nie stanowi powodu do składania korekty zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku 2021.
Dokonywanie odliczeń w ramach ulgi prorodzinnej za 2019 i 2021 rok przy wykonywaniu władzy rodzicielskiej przez jednego rodzica po rozwodzie wobec małoletniego dziecka oraz wykonywaniu obowiązku alimentacyjnego przez obojga rodziców wobec pełnoletniego studiującego dziecka, które uzyskało pełnoletność w trakcie 2019 r.
Brak możliwości rozliczenia się jako osoba samotnie wychowująca dziecko za 2021 rok i lata następne, oraz korekty zeznania za 2021, przy wychowywaniu przez oboje rodziców.
Możliwość preferencyjnego rozliczenia dla osoby samotnie wychowującej, po rozwodzie, małoletnie dziecko.
Cele mieszkaniowe z art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o PIT na zakup lokalu mieszkalnego z wydatkowaniem kwoty ze zbycia zakupionego lokalu mieszkalnego.
Spłaty pożyczki na zakup lokalu mieszkalnego, w którym mieszka córka Wbioskodawczyni, nie mieści się w pojęciu „zaspokajania własnych potrzeb mieszkaniowych” objętych dyspozycją przepisu art. 21 ust. 1 pkt 131 w zw. art. 21 ust. 25 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Preferencyjne rozliczenie dla osoby samotnie wychowującej małoletnie dziecko za rok 2020 i 2021.
Prawo do skorzystania z ulgi prorodzinnej bez względu na uzyskany przez uczące się dziecko żołd.
Wydatkowanie przychodu z planowanego odpłatnego zbycia lokalu mieszkalnego na spłatę kredytu hipotecznego zaciągniętego na zakup działki zabudowanej domem jednorodzinnym, z aktualnym jego zamieszkiwaniem, uprawniać będzie do zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 131 w zw. z art. 21 ust. 25 pkt 2 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Możliwość zastosowania ulgi prorodzinnej w rozliczeniu za 2019 r. w pełnej wysokości za 12 miesięcy – na podstawie art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – przez osobę samotnie wychowującą jedno małoletnie dziecko, która uzyskała dochody z umowy o pracę opodatkowanej według skali podatkowej nieprzekraczającymi wysokości rocznego limitu 112.000 zł, określonego w art. 27 ust. 2 pkt 1