Zwolnienie z opodatkowania podatkiem akcyzowym lub możliwość zastosowania stawki 0 zł z tytułu zużycia oleju.
Warunki stosowania zwolnienia od akcyzy wyrobów węglowych przez pośredniczący podmiot węglowy
Przyjęty system automatycznego doręczania faktur będzie pozwalał na potwierdzenie złożenia oświadczenia przez finalnego nabywcę węglowego, że odebrane przez niego wyroby węglowe zostaną zużyte do celów uprawniających do zwolnienia, w ilości wskazanej na fakturze, wystawionej Wnioskodawcę jako przez pośredniczący podmiot węglowy
Brak możliwości zastosowania stawki 0 zł dla wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 25, nabywanych wewnątrzwspólnotowo poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, przeznaczonych do sprzedaży detalicznej na terytorium kraju
Możliwość prowadzenia działalności gospodarczej jako podmiot zużywający w zakresie olejów smarowych zwolnionych od akcyzy oraz warunków jakie należy spełnić dla zastosowania zwolnienia od akcyzy tych olejów
Sposób zakończenia przemieszczania wyrobów akcyzowych w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego poza Systemem oraz określenie stawki opodatkowania akcyzą
Brak obowiązku składania deklaracji oraz prowadzenia ewidencji z tytułu zużycia propanu do celów opałowych.
Możliwość zwolnienia od akcyzy oleju smarowego, nabywanego na terytorium kraju lub w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego, i zużywanego jako środek smarny do silników w procesie produkcji energii elektrycznej.
Przedstawiony w opisie zdarzenia przyszłego sposób prowadzenia ewidencji wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, będzie wskazywał na prowadzenie tej ewidencji w postaci elektronicznej, w sposób zgodny z art. 138p ust. 1 oraz art. 138s ustawy.
Wskazana w opisie sprawy okoliczność, że objęty wnioskiem wyrób będzie przeznaczony do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, nie oznacza że nie jest on wyrobem akcyzowym i że nie podlega opodatkowaniu podatkiem.
Zużycie zatem wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy, o których mowa w art. 89 ust. 2, do produkcji innych wyrobów, powoduje zgodnie z ustawą powstanie obowiązku podatkowego względem zużytych wyrobów akcyzowych, które weszły w skład wyprodukowanego z ich udziałem wyrobu, niekoniecznie akcyzowego. Zatem takie zużycie wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy, w stanie
Obowiązki związane z importem oraz nabyciem na terytorium kraju oraz zużyciem olejów smarowych przez podmiot zużywający
Brak opodatkowania transakcji sprzedaży i nabycia przez Spółkę alkoholu etylowego nieskażonego zwolnionego od akcyzy, bez dokonywania fizycznego przemieszczania lub wykorzystania tego alkoholu
Obowiązek składania, wg. ustalonego wzoru, miesięcznych deklaracji podatkowych lub deklaracji podatkowych za kwartalne okresy rozliczeniowe: - z tytułu zużycia wyrobów gazowych korzystających ze zwolnienia od podatku akcyzowego; - z tytułu zużycia napojów alkoholowych używanych do wytwarzania artykułów spożywczych.
zwolnienie od akcyzy olejów wykorzystywanych w ramach działalności na mocy § 6 ust. 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień, zastosowanie stawki zerowej akcyzy dla benzyny ekstrakcyjnej na mocy art. 89 ust. 2 ustawy, brak dodatkowych warunków (poza wynikającymi z ww. przepisów) do zwolnienia/zastosowania stawki zerowej akcyzy na te wyroby
stawka akcyzy w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego benzyny lakierniczej o kodzie CN 2710 12 21 oraz składanie deklaracji uproszczonej
Obowiązki spoczywające na spółce w związku z przedstawionym sposobem pośredniczenia w sprzedaży olejów smarowych.
zastosowanie przez Spółkę zwolnienia od akcyzy w przypadku, gdy po sprzedaży wyrobów akcyzowych na rzecz podmiotu zużywającego podmiot ten przeznaczy je na cele naruszające warunki zwolnienia
Zwolnienie z akcyzy wyrobów gazowych używanych do celów opałowych dostarczanych ze składu podatkowego do podmiotu zużywającego.
Produkcja i magazynowanie wyrobów nieakcyzowych na terenie składu podatkowego i obowiązki ewidencyjne z tym związane.
W przypadku o którym mowa w art. 89 ust. 2 pkt 1 ustawy akcyzowej aby zastosować zerową stawkę akcyzy dla wyrobów energetycznych, muszą one być w posiadaniu zużywającego podmiotu gospodarczego. Wnioskodawca będzie występował jako zużywający podmiot gospodarczy, który przez cały czas - od momentu odbioru Wyrobów i zakończenia wobec nich procedury zawieszenia poboru akcyzy aż do momentu ich zużycia
Zwolnienie od akcyzy wyrobów gazowych używanych do celów opałowych dostarczanych od podmiotu pośredniczącego do podmiotu zużywającego
Ustawa centralizacyjna nie ma zastosowania w podatku akcyzowym. Wnioskodawca będący podmiotem zużywającym wyroby węglowe nie mieści się w katalogu podmiotów uprawnionych do korzystania z tego zwolnienia wymienionych w ww. przepisie, tj. nie jest podmiotem zużywającym wyroby węglowe jako organ administracji publicznej.
1. Czy w opisanym stanie faktycznym Wnioskodawcę można uznać za podmiot zużywający oleje na cele uprawniające do zwolnienia z podatku akcyzowego w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 22) w zw. z art. 32 ust. 3 pkt 1) i pkt 3) uakc i w zw. z § 6 pkt 2 Rozp.zwoln.akc? 2. Czy Wnioskodawca, przy założeniu spełnienia warunków o których mowa w art. 32 ust. 5-13 uakc, będzie uprawniony do nabywania olejów w procedurze