System oraz aplikacja dostarczane przez spółkę uznaje się za platformy według art. 75a ust. 1 pkt 12 ustawy o wymianie informacji podatkowych, co nakłada na spółkę obowiązek raportowania o sprzedawcach zgodnie z art. 75b ust. 1 ustawy.
Oprogramowanie, które nie ingeruje w ustalenia dotyczące poboru i wypłaty wynagrodzenia z tytułu czynności wykonywanych przez użytkowników, nie spełnia definicji platformy w rozumieniu ustawy o wymianie informacji podatkowych, tym samym podmiot nie uzyskuje statusu operatora platformy i nie jest objęty obowiązkiem raportowania.
Serwis, który poza wystawianiem ofert i reklamowaniem stosownych czynności umożliwia dodatkowo interakcję między użytkownikami i częściową obsługę płatności, nie korzysta z wyłączenia z definicji "platformy" zawartego w art. 75a ust. 2 ustawy o wymianie informacji podatkowych, co uzasadnia uznanie wnioskodawcy za operatora platformy.
Opłaty wstępne i roczne pobierane przez spółki za prezentację na portalu informacyjnym nie stanowią wynagrodzenia za usługi i nie podlegają VAT, gdyż brak jest komercyjnego charakteru oraz bezpośredniej korzyści w relacji usługodawca-usługobiorca.
Wnioskodawca, jako operator platformy, spełnia definicję platformy według art. 75a ust. 1 pkt 12 ustawy i jest zobowiązany do przekazywania informacji o sprzedawcach do KAS, na podstawie art. 75b ust. 1 tejże ustawy.
Uznanie, iż świadczenie TOP w związku, z którym Wnioskodawca otrzymuje wynagrodzenie od kontrahenta stanowi odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT oraz uznanie, iż obowiązek podatkowy w związku z wynagrodzeniem za usługę TOP powstaje w momencie otrzymania informacji o należnym Wnioskodawcy wynagrodzeniu.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
W zakresie ustalenia, 1. czy wydatki poniesione na nieodpłatnie przekazane pracownikom bony jednego przeznaczenia stanowią koszt uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 Ustawy o CIT, 2. czy wydatki poniesione na nieodpłatnie przekazane pracownikom bony jednego przeznaczenia stanowią koszt uzyskania przychodów w kwocie brutto wynikającej z otrzymanych od Operatora faktur VAT.
Dotyczy ustalenia, czy przychód Spółki w rozumieniu ustawy o CIT z tytułu Środków w związku z pozytywnym wynikiem TOP wypłacanych Spółce przez Operatora w związku z wykonaniem przez Spółkę na rzecz Operatora TOP dla jednostki rynku redukcji zapotrzebowania, powstaje w dacie dokonania wpisu do Rejestru informacji o pozytywnej weryfikacji Wniosku.
Skutki podatkowe w VAT dotyczące ustalenia w formie decyzji administracyjnej treści umowy o powierzenie obowiązków operatora systemu przesyłowego paliwa.
Zastosowanie 8% stawki podatku VAT dla usług wynajmu apartamentów, na rzecz Najemcy, na cele prowadzonej przez niego działalności gospodarczej.
określenie stawki podatku od towarów i usług w przypadku zawarcia umowy najmu na cele krótkotrwałego zakwaterowania; - uznanie Operatora za odbiorcę usług najmu na cele krótkotrwałego zakwaterowania w przypadku zawarcia tzw. umowy o współpracę.
Brak obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego w związku z przekazywaniem Operatorowi spłat wierzytelności nabytych przez Inwestorów, dokonanych przez Pożyczkobiorców na konto Pożyczkodawcy.
Brak obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego w związku z przekazywaniem Operatorowi spłat wierzytelności nabytych przez Inwestorów, dokonanych przez Pożyczkobiorców na konto Pożyczkodawcy.