Wydanie interpretacji indywidualnej - dotyczy działalności Wnioskodawcy w ramach decyzji o wsparciu
Zastosowanie ulgi mieszkaniowej w przypadku wydatkowania przychodu na spłatę kredytu, zakup lokalu mieszkalnego i jego remont.
Obowiązki podatkowe z tytułu utylizacji odpadu; możliwość przemieszczenia wyrobów akcyzowch między własnymi zakładami.
Obowiązki płatnika w związku z ponoszeniem kosztów opłat konsumenckich SUP.
Prawo do odliczenia podatku VAT od nakładów inwestycyjnych ponoszonych w związku z realizacją projektu.
Podleganie opodatkowaniu dotacji otrzymanej na usunięcie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, ustalenia podstawy opodatkowania oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.
Brak opodatkowania dotacji otrzymanej przez Gminę z WFOŚiGW na realizację demontażu, transportu i unieszkodliwiania azbestu z terenu Gminy oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z usuwaniem azbestu
Kwestia zwolnienia lub braku zwolnienia z podatku VAT refaktury mediów w lokalach mieszkalnych w budynkach wspólnoty mieszkaniowej i lokalach użytkowych, opodatkowania opłaty za najem pomieszczeń dodatkowych oraz opodatkowania opłaty eksploatacyjnej kalkulowanej w czynsz za najem.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Uznanie czynności wykonywanych przez Gminę na rzecz mieszkańców, w ramach Projektu pn. „...”, polegających na usuwaniu folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej za usługi niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, - Uznanie otrzymanej przez Gminę dotacji oraz kwoty wynagrodzenia pobieranej od uczestników Projektu za podstawę opodatkowania VAT, brak prawa do odliczenia
Brak opodatkowania dotacji z WFOŚiGW oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na usuwanie azbestu z nieruchomości Mieszkańców.
Uznanie najmu i dostawy mediów za świadczenie kompleksowe lub odrębne świadczenia w zależności od ustalonego modelu rozliczeń z najemcą, moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu refakturowania mediów oraz usług sprzątania, możliwość refakturowania na najemcę kosztów wywozu odpadów komunalnych.
Zasady opodatkowania dostawy energii cieplnej i odbioru nieczystości stałych w przypadku najmu lokali użytkowych oraz ustalenie daty powstania obowiązku podatkowego.
Opodatkowanie otrzymywanej rekompensaty na pokrycie kosztów świadczenia usług publicznych w zakresie zagospodarowania odpadów komunalnych z innych gmin oraz obowiązek dokumentowania rekompensaty fakturą VAT, brak obowiązku opodatkowania otrzymywanej rekompensaty na pokrycie kosztów związanych ze świadczeniem ulgowych i bezpłatnych przejazdów.
W przypadku Lokalu wchodzącego w skład wspólnoty mieszkaniowej, wykorzystywanego przez Lokatora na podstawie umowy najmu, zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień. Pobierane przez Państwa (za pośrednictwem ZOPOW) opłaty od Lokatora za wywóz nieczystości stanowią / będą stanowiły
Obciążenie Państwa kosztami wykonania zastępczego stanowić będzie należność o charakterze odszkodowawczym, tj. czynność, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a w konsekwencji nie jesteście Państwo uprawnieni do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury dokumentującej nabycie usługi od wykonawcy zastępczego na podstawie art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy.
Ustalenie zasady opodatkowania pobieranych opłat za wywóz nieczystości stałych/gospodarowanie odpadami komunalnymi w związku z wynajmem mieszkań w budynku wielomieszkaniowym.
w zakresie ustalenia, w jaki sposób Wnioskodawca powinien ująć w kosztach uzyskania przychodów wydatek w postaci Wynagrodzenia, tj. czy Wnioskodawca może ująć Wynagrodzenie jednorazowo w kosztach podatkowych.
Zwolnienie z akcyzy, możliwość zastosowania zerowej stawki akcyzy i brak obowiązki produkcji wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym
Gmina będzie działać jako podatnik w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy, prowadzący działalność gospodarczą, zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy, w zakresie, w jakim będzie realizować ww. Zadanie oraz nie będzie korzystać z wyłączenia od podatku na podstawie przepisu art. 15 ust. 6 ustawy. Gmina powinna wyliczyć wartość podatku należnego metodą „w stu”, traktując kwotę uzyskanego dofinansowania jako kwotę