czy do wartości początkowej budynków należy zaliczać wydatki z tytułu: - wynagrodzenia pracowników Działu Finansowego oraz ich pochodnych takich jak składki na ubezpieczenia społeczne oraz wpłaty na pracownicze plany kapitałowe w zakresie, w jakim da się je przyporządkować realizacji lub nadzorowi nad realizacją inwestycji, - wynagrodzenia zmiennego Członków Zarządu oraz ich pochodnych takich jak składki
czy wydatki na: wynajem dwóch mieszkań, czynsz administracyjny i media (związane z tymi mieszkaniami) poniesione przez Spółkę na rzecz prezesa zarządu oraz członka zarządu stanowią dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu
Czy Wspólnota Mieszkaniowa składająca się z lokali mieszkalnych (około 72% powierzchni rozliczeniowej) i użytkowych ma obowiązek płacenia podatku dochodowego od osób prawnych, za lokale użytkowe, od zaliczek na koszty zarządu ?
Uznanie otrzymanej dotacji, wkładów członków wspólnoty na pokrycie kosztów remontu kamienicy oraz zaliczek na pokrycie kosztów zarządu za niewchodzące do obrotu podlegającego opodatkowaniu oraz nieuwzględnianie tych kwot do limitu obrotów uprawniającego do zwolnienia podmiotowego.
w zakresie uznania nadpłat zaliczek na poczet kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz kosztów mediów rozliczonych poprzez obniżenie bieżących należności za dochód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz określenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tego tytułu
w zakresie uznania nadpłat zaliczek na poczet kosztów zarządu nieruchomością wspólną przeznaczonych jednogłośnie na poczet funduszu remontowego za dochód zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, w części dot. nadpłat pochodzących od właścicieli: - lokali mieszkalnych jest prawidłowe, - lokalu użytkowego jest nieprawidłowe
w zakresie uznania nadpłat zaliczek na poczet kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz kosztów mediów rozliczonych poprzez zwrot na konta byłych właścicieli za dochód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz określenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tego tytułu
1) W jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić koszt uzyskania przychodu w przypadku dobrowolnego umorzenia Akcji nabytych? 2) W jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić koszt uzyskania przychodu w przypadku dobrowolnego umorzenia Akcji objętych?
Czy Spółka prawidłowo nie alokuje określonych rodzajów kosztów wskazanych w stanie faktycznym do wartości początkowej wytwarzanych lub ulepszanych środków trwałych (wyrobisk kapitalnych) - jako kosztów ogólnego zarządu, kosztów sprzedaży i innych tego typu kosztów, których nie można bezpośrednio przypisać do realizowanej inwestycji?
Czy w związku z podjęciem decyzji o zaniechaniu i likwidacji inwestycji Spółka będzie miała prawo zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w zakresie podatku dochodowego kwoty wydatków ujętych na koncie inwestycje rozpoczęte wykazanych we wniosku oraz w Jego uzupełnieniu (pozycje zawarte w ad. 2 i ad. 3), które spełniają wymogi definicji kosztów uzyskania przychodów zawartej w art. 15 ust. 1 ustawy
Czy czynności wykonywane przez Wspólnotę są opodatkowane podatkiem VAT i ewentualnie w jakim zakresie ? Czy w związku z tym Wspólnota winna zarejestrować się jako czynny podatnik VAT ?
Czy dochód osiągnięty z wynajmu lokalu użytkowego, którego właściciel współtworzy Wspólnotę Mieszkaniową i uczestniczy w kosztach zarządu, związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej jest zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych?
Czy wspólnota korzysta ze zwolnienia podatkowego z tytułu dochodów uzyskanych z gospodarki zasobami mieszkaniowymi na podstawie w art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, dotyczących opłat wnoszonych przez właściciela lokalu użytkowego na pokrycie kosztów zarządu?
Czy w przypadku, jeżeli Spółka ponosiła koszty ogólnego zarządu (tzw. KOZ obejmujące w szczególności koszty administracyjne i ogólnego zarządu) inne niż koszty pośrednie sfinansowane w ramach projektów PO KL, mogą być one w całości zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?
Obowiązek wystawiania rachunków przez Wspólnotę Mieszkaniową na pokrycie kosztów zarządu.
Wystawienie faktur VAT przez Wspólnotę Mieszkaniową na rzecz członków
Czy obciążając właścicieli lokali usługowych miesięcznymi opłatami za utrzymanie własnego lokalu oraz części wspólnych nieruchomości, zarządca powinien wystawiać faktury VAT, czy tylko na część dokumentującą koszty związane z utrzymaniem lokalu usługowego?
Czy firma Dxxx świadcząca odpłatne usługi zarządzania i administrowania wspólnotą mieszkaniową, na rzecz właścicieli lokali członków tej wspólnoty ma obowiązek wyodrębnić z tytułu pobranej dla siebie zapłaty (zaliczki) za te usługi należny podatek VAT?Czy firma Dxxx jako zarządzająca w ramach świadczonych usług ma obowiązek przedstawić Wnioskodawczyni wysokość zaliczek pobranych od niej na rzecz dostawców
Czy obciążanie współwłaścicieli kosztami z tytułu zarządu Nieruchomością Wspólną powinno odbywać się w drodze refaktury wystawionej przez Wspólnotę zgodnie z przepisami VAT dotyczącymi wystawiania faktur, która zawierać będzie taką samą stawką VAT, jak faktura pierwotnie wystawiona przez Zarządcę (lub inne podmioty) na rzecz Wspólnoty?
Czy uchwalone przez właścicieli lokali ryczałty wypłacane członkom Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej na pokrycie bieżących kosztów zarządu (telefony, bilety MPK, itp.) są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych?