Gmina, w zakresie ponoszenia wydatków inwestycyjnych na Rozbudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, montaż Biletomatów oraz Kartę Miejską, jest uprawniona do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego, pod warunkiem, że wydatki te będą wykorzystywane wyłącznie do działalności gospodarczej opodatkowanej. Natomiast dla inwestycji mieszanych, takich jak Wiaty Przystankowe, Gmina powinna stosować
prawo do odliczenia całości podatku naliczonego od wydatków związanych ze świadczeniem usług transportu zbiorowego i zaliczenie do mianownika proporcji dotacji otrzymanej od gminy przez zkm
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur zakupu taboru autobusowego, opodatkowania podatkiem VAT rekompensaty, którą będzie otrzymywał MZK od Wnioskodawcy za świadczone usługi przewozu, prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez MZK z tytułu wykonywania usług transportu miejskiego
Prawidłowość wystawienia faktury korygującej przez kontrahenta w imieniu Wnioskodawcy.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego z tytułu świadczenia usług komunikacji miejskiej o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie usług: kontroli dokumentów przewozu osób środkami komunikacji tramwajowej i autobusowej oraz windykacji należności opłat za brak odpowiedniego dokumentu.
Brak prawa do odliczenia pełnych kwot podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki dotyczące budowy wspólnych ogólnodostępnych peronów tramwajowo-autobusowych, montażu wiat przystankowych na tych peronach, wdrożenia inteligentnego systemu transportowego (ITS).
Prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacja zadań Nr 1, Nr 4 i Nr 5, prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacja zadań Nr 2 i Nr 6 w oparciu o sposób określenia proporcji wyznaczony dla Urzędu Miejskiego oraz braku prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją zadania Nr 3.
1. Czy w okresie od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2016 r. otrzymywana przez Zakład dotacja od Gminy stanowiła podstawę opodatkowania VAT w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej: ustawa o VAT) i w rezultacie nie podlegała opodatkowaniu VAT? 2. Czy w okresie od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2016 r. Zakład był zobowiązany do ustalania pre-proporcji
Podatek od towarów i usług w zakresie braku obowiązku stosowania tzw. prewspółczynnika, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy, w celu ustalenia wartości podatku naliczonego podlegającego odliczeniu.
Opodatkowanie opłat pobieranych przez Gminę od przewoźników lub operatorów za korzystanie z przystanków komunikacyjnych i dworców
Opodatkowanie opłat pobieranych przez Gminę od przewoźników lub operatorów za korzystanie z przystanków komunikacyjnych i dworców
Brak opodatkowania opłat pobieranych przez Wnioskodawcę od przewoźników za korzystanie z przystanków komunikacyjnych
Opodatkowanie opłat pobieranych przez Gminę od przewoźników lub operatorów za korzystanie z przystanków komunikacyjnych i dworców
Opodatkowanie opłat pobieranych przez Gminę od przewoźników za korzystanie z przystanków komunikacyjnych i dworca busów. Odliczenie podatku naliczonego.
Opodatkowanie udziału w sprzedaży biletów komunikacji miejskiej dokonywanej przez MZK na rzecz Kolei
Podatek od towarów i usług w zakresie prawidłowości wystawienia faktury korygującej oraz korekty podatku VAT.
Czy sposób ustalania kosztów uzyskania przychodów z zastosowaniem przepisów art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, jest prawidłowy?