Wydatki poniesione przez A S.A. na nabycie akcji oraz koszty związane z wdrożeniem programu motywacyjnego nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, ponieważ nie istnieje związek przyczynowy między tymi wydatkami a przychodami tejże spółki, lecz odnoszą się one do korzyści spółek portfelowych.
Spółka, której jednostki są konsolidowane metodą praw własności, nie wchodzi w skład "grupy podmiotów" w rozumieniu art. 82 ust. 1 pkt 1 ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami, a tym samym nie jest zobowiązana do przekazywania informacji wymaganych na podstawie art. 83 ust. 1 tej ustawy.
Podatkowa grupa kapitałowa nie może uznać za koszty uzyskania przychodów nadwyżki kosztów finansowania dłużnego wyłączonych przed jej powstaniem, ponieważ art. 15c ust. 18 ustawy o CIT nie obejmuje takich sytuacji.
Kalkulacja minimalnego podatku dochodowego powinna obejmować wszystkie polskie spółki wchodzące w skład grupy kapitałowej, w której podmiot dominujący posiada co najmniej 75% udziałów. Przy ustalaniu wyłączeń przewidzianych w art. 24ca ust. 14 CIT, należy uwzględniać wszystkie spółki spełniające warunki, bez możliwości wyboru ich składu.
Reorganizacja Grupy VAT poprzez likwidację jednego z członków skutkuje naruszeniem art. 15a ust. 9 ustawy o VAT i utratą statusu podatnika przez Grupę VAT. Ponadto Grupa VAT, nie posiadając w pierwszym roku realnych danych, jest zobowiązana do szacunkowego ustalenia proporcji i zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego, jeśli dane te są niereprezentatywne.
Obowiązek złożenia powiadomienia CbC-P dotyczy wyłącznie jednostek w grupach, które przekroczyły określony próg skonsolidowanych przychodów. W przypadku wielokrotnego członkostwa w różnych grupach, obowiązek ten nie powstaje, jeśli grupa nie spełnia wszystkich ustawowych kryteriów uznania jej za grupę podmiotów.
Po Rozwiązaniu PGK, Inwestycja realizowana przez Spółkę będzie nadal kwalifikowana jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, co uprawnia do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego przy wyliczaniu nadwyżki zgodnie z art. 15c ust. 8.
Po rozwiązaniu PGK, inwestycja realizowana przez spółkę celową może być nadal klasyfikowana jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej na gruncie art. 15c ustawy o CIT, co uprawnia do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego z limitowania, zgodnie z ust. 8 tejże ustawy.
Projekt realizowany przez spółkę w formie inwestycji energetycznej kwalifikuje się jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, pozwalając wyłączyć koszty finansowania dłużnego z limitów wynikających z art. 15c ustawy o CIT nawet po rozwiązaniu Podatkowej Grupy Kapitałowej.
Inwestycja realizowana przez A sp. z o.o. pozostaje kwalifikowana jako długoterminowy projekt infrastrukturalny, na potrzeby art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, co powoduje, że koszty jej finansowania nie są uwzględniane w wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT.
Jednostka wchodząca w skład grupy kapitałowej mająca obowiązek złożenia powiadomienia CbC-P może być zobowiązana do złożenia tegoż powiadomienia jedynie względem grupy podmiotów, której skonsolidowane przychody za poprzedni rok obrotowy przekraczają 750 mln euro.
Podmiot zobowiązany jest uwzględnić wszystkie spółki w strukturze kapitałowej, w której podmiot dominujący posiada co najmniej 75% udziału, dla celów wyłączenia z minimalnego podatku dochodowego zgodnie z art. 24ca ust. 14 pkt 6 ustawy o CIT.
Podatkowa Grupa Kapitałowa jako nowo narodzony podmiot jest wyłączona spod obowiązku płacenia podatku minimalnego w pierwszych trzech latach działalności (2022-2024) oraz uprawniona do wyłączenia z kalkulacji podstawy opodatkowania przychodów i kosztów związanych z regulowanymi transakcjami refundowanymi. Interpretacja ściśle odnosi się do zastosowania przepisów art. 24ca ustawy o CIT.
Podatkowa Grupa Kapitałowa, jako nowo utworzony podmiot podatkowy, jest zwolniona z obowiązku płacenia minimalnego podatku dochodowego w trzech pierwszych latach swojej działalności na podstawie art. 24ca ust. 14 pkt 1 ustawy o CIT.
Wydatki na badanie Pakietu Konsolidacyjnego, związane z działalnością gospodarczą spółki, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 Ustawy CIT, o ile są należycie udokumentowane i nie zostały wyłączone w art. 16 ust. 1.
Podatkowa grupa kapitałowa nie ma prawa do rozliczenia kosztów finansowania dłużnego wyłączonych przed jej utworzeniem z kosztów uzyskania przychodów przez poszczególne spółki na podstawie art. 15c ust. 19 pkt 2 ustawy o CIT.
Spółka dominująca, posiadająca co najmniej 75% udziałów w innych spółkach grupy kapitałowej, których rok podatkowy obejmuje ten sam okres oraz wskaźnik dochodowości przekracza 2%, korzysta z wyłączenia od minimalnego podatku dochodowego (art. 24ca ust. 14 pkt 6 ustawy o CIT).
Wyłączenie z opodatkowania minimalnym podatkiem dochodowym na podstawie art. 24ca ust. 14 pkt 6 ustawy o CIT dotyczy wszystkich spółek, w których spółka dominująca posiada 75% kapitału. Nie można dowolnie wybierać spółek do grupy podlegającej wyłączeniu; wyliczenia powinny uwzględniać zasady zysku operacyjnego i wyłączenia w art. 24ca ust. 2.
Spółki wchodzące w skład grupy kapitałowej mogą korzystać z wyłączeń z minimalnego podatku dochodowego z art. 24ca ust. 14 pkt 6 ustawy o CIT, pod warunkiem spełnienia kryteriów kapitałowych oraz rentowności, oraz są zobowiązane do złożenia stosownej informacji. Wyłączenia nie dotyczą spółek niespełniających warunku 75% udziału.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów i importu towarów.
Ustalenia, czy Wnioskodawca może nie stosować przepisów określonych w art. 24ca ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, na podstawie art. 24ca ust. 14 pkt 6 Ustawy o CIT w sytuacji, gdy obliczony za rok podatkowy, zgodnie z art. 24ca ust. 1 i 2 Ustawy o CIT, udział łącznych dochodów wszystkich Spółek, w których A. Holding posiada przez cały rok podatkowy co najmniej 75% udziałów w kapitale
Możliwość zastosowania odliczeń w ramach ulgi rehabilitacyjnej przy orzeczeniu wojskowej komisji lekarskiej, przyznającej trzecią grupę inwalidztwa z ogólnego stanu zdrowia i w związku ze służbą wojskową, oraz decyzji przyznającej uprawnienie do renty inwalidzkiej dla III grupy.