Odpłatne świadczenie przez JST usług dostarczania wody i odbioru ścieków na rzecz odbiorców zewnętrznych stanowi działalność gospodarczą opodatkowaną VAT. JST ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki na infrastrukturę wodno-kanalizacyjną, przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego, który najbardziej odpowiada specyfice wykonywanej działalności.
Świadczenie przez gminne jednostki organizacyjne odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz odbiorców zewnętrznych stanowi działalność gospodarczą podlegającą opodatkowaniu VAT. Gmina ma prawo do odliczenia części VAT naliczonego z faktur dotyczących infrastruktury poprzez zastosowanie prewspółczynnika metrażowego.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z infrastrukturą kanalizacyjną przy zastosowaniu prewspółczynnika określonego w oparciu o metodę ilościową.
Uwzględnianie wartości dotacji przedmiotowych na realizację zadań w zakresie porządkowania dróg i terenów gminnych oraz pielęgnacji gminnych terenów zielonych, w mianowniku prewspółczynnika samorządowego zakładu budżetowego; brak uwzględniania wartości dotacji celowych na finansowanie kosztów realizowanych inwestycji w zakresie budowy sieci wodociągowo-kanalizacyjnych lub na zakup środka trwałego,
Indywidualny prewspółczynnik oparty na kryterium przychodowym (gospodarka wodno-kanalizacyjna).
Prawo od odliczenia podatku przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego przez Gminę za pomocą indywidualnego prewspółczynnika.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego według indywidualnie wyliczonego prewspółczynnika w oparciu o art. 86 ust. 2c pkt 3 ustawy.
Gmina dokonując korekty przeszłych wydatków odliczanych przy zastosowaniu prewspółczynnika z Rozporządzenia, może dokonać tej korekty w trybie art. 90c ust. 3 ustawy, tj. poprzez skorygowanie dokonanej korekty rocznej w ten sposób, że jako ostateczny prewspółczynnik za dany rok w rozumieniu przepisów o korekcie rocznej Gmina przyjmie prewspółczynnik metrażowy.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy dotacja otrzymana z NFOŚiGW na usługi związane z usuwaniem folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej przez Gminę stanowi podstawę opodatkowania VAT (uznania dotacji jako wartość brutto), prawa do odliczenia 100% podatku VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją programu usuwania folii rolniczych i innych
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania świadczenia za czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystające ze zwolnienia z tego podatku, braku obowiązku naliczenia podatku należnego oraz prawa do odliczenia.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną za pomocą sposobu określenia proporcji opartego na kryterium obrotowym.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków (zarówno inwestycyjnych jak i bieżących) związanych z Infrastrukturą za pomocą rzeczywistego prewspółczynnika opartego na kryterium: ilości ścieków odprowadzonych w ramach transakcji zewnętrznych podlegających VAT, w sumie ilości ścieków odprowadzonych w ramach ogółu wszystkich transakcji/zużyć (tj. zarówno transakcji zewnętrznych podlegających VAT
Opodatkowanie usług dostarczania wody/odbioru ścieków do/od Odbiorców zewnętrznych oraz prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od Wydatków inwestycyjnych i Wydatków bieżących związanych z Infrastrukturą.
1. Świadczenie odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody/odbioru ścieków do/od Odbiorców zewnętrznych stanowi/będzie stanowić czynność podlegającą opodatkowaniu VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z tego podatku. 2. Gmina jest uprawniona do pełnego odliczenia VAT naliczonego od Wydatków inwestycyjnych i Wydatków bieżących związanych z Infrastrukturą, która służy/będzie służyć Gminie do świadczenia
Podleganie opodatkowaniu realizowanych przez Wnioskodawcę (za pośrednictwem Zakładu) odpłatnych transakcji zewnętrznych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję wyliczoną dla Zakładu.
prawo do odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków inwestycyjnych i bieżących w związku z realizacją projektu
Interpretacja przepisów prawa podatkowego, dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłaty za przekroczenie warunków wprowadzania ścieków przemysłowych do urządzeń kanalizacyjnych.
Czy koszty związane z funkcjonowaniem Jednostki Realizującej Projekt zwiększają wartość początkową środków trwałych zmodernizowanych i rozbudowanych w ramach ww. Projektu?
Czy koszty działań informujących i promujących zwiększają wartość początkową środków trwałych zmodernizowanych i rozbudowanych w ramach ww. Projektu?
W zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów poniesionych kosztów płac wraz ze składką ZUS w ramach realizowanej inwestycji podlegającej częściowej refundacji (Program Infrastruktura i Środowisko Priorytet I Gospodarka Wodno Ściekowa).
Wniesienie aportem inwestycji sieci sanitarnej wraz z przepompowniami, przy budowei której przysługiwać będzie odliczenie stanowi czynność opodatkowaną stawką VAT w wysokości 22%.
Czy koszty organizacji konferencji dla firm wodociągowych są kosztem uzyskania przychodu dla Spółki?
określenie prawidłowej stawki podatku VAT dla opłaty dodatkowej naliczonej za przekroczenie ustalonych umownie wskaźników dla poszczególnych składników ścieków oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od opłaty dodatkowej