Nabycie towarów przez polskiego podatnika od kontrahenta z Malty jest wewnątrzwspólnotowym nabyciem towarów na terytorium Polski. Następna dostawa do kontrahenta z Portugalii stanowi wewnątrzwspólnotową dostawę towarów z 0% stawką VAT, pod warunkiem spełnienia wymogów dokumentacyjnych. Transakcja nie jest uznawana za łańcuchową ze względu na brak bezpośredniego transportu między pierwszym a ostatnim
Przemieszczenie towarów z Holandii do Polski przez podatnika wykorzystującego przedstawiciela fiskalnego nie może być uznane za nietransakcyjne przemieszczenie towarów i lokalne WNT w Polsce; należy je traktować jako WDT do polskiego odbiorcy z przypisaną odpowiedzialnością podatkową w Holandii.
W przypadku nietransakcyjnego przemieszczenia własnych towarów między państwami UE, obowiązek podatkowy w VAT powstaje: dla WDT z dniem fakturowania, najpóźniej 15 dni po miesiącu wysyłki, a dla WNT 15 dni po zakończeniu transportu, chyba że wcześniej wystawiono fakturę.
Przemieszczenie towarów z Holandii do Polski przez wnioskodawcę nie stanowi nietransakcyjnego wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, lecz wewnętrzną dostawę. Transakcja jest wynikiem uprzednich ustaleń z odbiorcą w Polsce, co oznacza, iż powinno być uznawane za wewnątrzwspólnotową dostawę z Holandii i nabycie w Polsce, nie za sprzedaż krajową.
Sprzedaż towarów zakupionych od Kontrahentów w ramach nabycia zapasów magazynowych klasyfikowana jest jako dostawa krajowa lub wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów, dokumentowana fakturą. Wnioskodawca ma prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z tytułu transakcji odsprzedaży, która stanowi odrębnie opodatkowaną czynność.
Przemieszczenie towarów przez podatnika z Holandii do Polski celem wykonania usług na towarach i ich powrotnego przemieszczania do Holandii nie stanowi nabycia ani dostawy wewnątrzwspólnotowej i nie rodzi obowiązku rejestracji VAT w Polsce, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 6 ustawy o VAT.
Do zastosowania stawki 0% VAT w odniesieniu do wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów konieczne jest posiadanie spełnionej dokumentacji, która jednoznacznie potwierdza wywóz i dostawę towarów do nabywcy w innym państwie członkowskim UE, zgodnie z art. 42 ustawy o VAT.
Przemieszczenie towarów z Polski do innego kraju UE w celu ich przetworzenia i powrotne ich sprowadzenie do Polski nie stanowi wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, ani nabycia, o ile towary nie są używane w działalności gospodarczej podatnika w kraju przemieszczenia świadczeń i po wykonaniu na nich prac są zwracane do Polski.
Realizacja Projektu przez spółkę A. SE poprzez oddział B. SE nie generuje stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce dla celów VAT; w związku z tym stosuje się mechanizm odwrotnego obciążenia dla usług, podczas gdy dostawa towarów podlega odrębnym zasadom opodatkowania.
Dla zastosowania stawki 0% VAT w ramach wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, zgodnie z art. 42 ustawy o VAT, wnioskodawca musi posiadać dokumentację przewozową i specyfikację ładunku, nawet bez podpisu odbiorcy, jeśli dokumentacja jednoznacznie potwierdza dostawę do nabywcy w innym państwie członkowskim UE.
Usługi serwisowe i montażowe związane z urządzeniami chłodniczymi, świadczone przez polskiego podatnika na rzecz unijnych kontrahentów, stanowią kompleksowe świadczenia usług niepodlegających opodatkowaniu VAT w Polsce; natomiast montaż komór chłodniczych jako usługa związana z nieruchomością podlega opodatkowaniu w miejscu nieruchomości. Przemieszczanie towarów do innego kraju UE jest wewnątrzwspólnotową
Sprzedaż olejów bazowych przez podmiot posługujący się polskim numerem VAT stanowi dostawę krajową podlegającą opodatkowaniu stawką 23% VAT, z uwagi na niedopełnienie warunków wewnątrzwspólnotowej dostawy w świetle art. 13 ust. 2 ustawy o VAT.
Przemieszczenie materiałów produkcyjnych z Czech do Polski przez podatnika VAT zarejestrowanego w Polsce i Czechach, nie może być wyłączone z WNT na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 6 ustawy VAT. Rozpoznanie wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów podczas powrotu półproduktów jest zasadne. Podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia VAT przy nabyciu towarów od polskiego dostawcy dla produkcji przeznaczonej
Uznanie transakcji polegających na wykonaniu nadbudów na podwoziach powierzonych przez Spółkę za import usług.
Możliwość rozliczania podatku z tytułu dostaw towarów do klientów w Niemczech w ramach procedury OSS.
Wykazanie w polskiej deklaracji VAT wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów, o których mowa w art. 13 ust. 3 ustawy opodatkowanych stawką VAT 0%.
Uznanie transakcji dostawy towarów jako dostawy krajowej oraz udokumentowanie transakcji fakturą ze stawką podatku właściwą dla dostawy tego towaru na terytorium kraju, prawo do skorygowania dostawy krajowej celem zmiany stawki VAT na 0% oraz zmniejszenia kwoty podatku VAT do „0”, momentu ujęcia faktury korygującej w deklaracji podatkowej, a także skorygowania deklaracji podatkowej i informacji podsumowującej
Skutki podatkowe opodatkowania transakcji zakupu i sprzedaży Telefonów używanych.
1. W przypadku gdy towary zostały wywiezione, a po dokonaniu wywozu organy stwierdziły, że ich nabywcą nie była osoba wskazana w fakturze, lecz inny niezidentyfikowany podmiot, należy odmówić zastosowania stawki podatku 0% tylko wtedy, gdy brak ustalenia rzeczywistego nabywcy uniemożliwia wykazanie, że dana transakcja stanowi dostawę towarów lub jeżeli zostanie stwierdzone, że podatnik nie działał
Wniosek w zakresie możliwości zastosowania stawki podatku VAT 0% dla opisanej wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz obowiązku wystawienia faktury dokumentującej dostawę na terytorium kraju, w przypadku przedstawionych wariantów organizacji transportu towarów, do których przypisane zostały zestawy dokumentów
Brak rozpoznania wywozu towarów w celu wykonania usługi budowlanej w Niemczech jako wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.
Uznanie opisanej dostawy towarów za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów i możliwość zastosowania wobec niej stawki 0%.
W zakresie nie uznania opisanej działalności jako odpłatne świadczenie usług pośrednictwa na rzecz podmiotów niebędących podatnikami oraz klasyfikacji opisanej działalności jako dostawy towaru oraz określenia miejsca jej opodatkowania.
Uznanie, że przemieszczenia wyrobów akcyzowych w opakowaniach jednostkowych, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, nie powinny odbywać się na podstawie dokumentu e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD.