Wypłata odszkodowania spełnia przesłanki o których mowa w art. 89a ust. 4 ustawy, a tym samym niesie za sobą obowiązek zwiększenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego w odpowiedniej części.
Brak obowiązku dokonania korekty odliczonej kwoty podatku na podstawie art. 89b ustawy.
Czy Wnioskodawca ma prawo skorygować podstawę opodatkowania oraz podatek należny wynikający z Faktur (na podstawie art. 89a ustawy o VAT)?
Przysługiwało Państwu prawo dokonania korekty (zwiększenia) kwoty podatku naliczonego o skorygowaną wcześniej część (90%) kwoty podatku naliczonego, w rozliczeniu za okres, w którym uregulowano należności, tj. okres rozliczeniowy, w którym doszło do uprawomocnienia postanowienia o zatwierdzeniu układu.
Czy w sytuacji, gdy po upływie 90 dni od terminu płatności określonego na fakturze VAT oraz upływie dwóch lat od końca roku, w którym zostały wystawione faktury Wnioskodawca może skorygować podstawę opodatkowania i kwoty podatku należnego z tytułu wierzytelności, o których mowa w art. 89a ust. 1 ustawy o VAT o kwotę nieściągalnych wierzytelności?
W świetle przepisu art. 89a ust. 4 ustawy, po sprzedaży wierzytelności, w stosunku do których Państwo dokonali uprzednio korekty podatku VAT należnego, zwiększenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego należy dokonać w rozliczeniu za okres, w którym należność została zbyta, o kwotę wartości tej wierzytelności, wynikającą z tytułu niezapłaconych przez dłużnika faktur, tj. w wysokości wcześniej
W związku z niezrealizowaniem płatności przez dłużników, wynikających z pozostałych faktur i statusem dłużników niebędących czynnymi zarejestrowanymi podatnikami VAT, będziecie Państwo uprawnieni do skorzystania z ulgi na złe długi, tj. obniżenia podatku VAT należnego wynikającego z wystawionych przez Państwa i niezapłaconych przez dłużników faktur.
Czy w przypadku zapłaty lub zbycia należności wynikających z wierzytelności Wnioskodawcy, które to zdarzenia nastąpią po roku podatkowym, w którym Spółka ujęła w uldze na złe długi, w którym zostały spełnione warunki wskazane w przepisach, Spółka będzie zobowiązana: 1. Zwiększyć podstawę opodatkowania (dochody) w zeznaniu za rok podatkowy, w którym otrzymała zapłatę lub cenę w przypadku zbycia wierzytelności
Przenosząc powyższe na grunt analizowanej sprawy wskazać należy, że Państwo w stosunku do faktur dokumentujących wierzytelności, objęte zakresem wniosku (z wyjątkiem faktury nr (…)), wystawionych w 2020 r. oraz w 2021 r., dla których nie upłynęły dwa lata, licząc od końca roku, w którym faktury te zostały wystawione, jesteście uprawnieni do skorzystania z wynikającej z art. 89a ust. 1 ustawy instytucji
Nie przysługiwało Panu prawo do skorygowania podstawy opodatkowania oraz podatku należnego na podstawie art. 89a ust. 1 ustawy w zakresie wierzytelności w stosunku do których upłynęły 2 lata licząc od końca roku, w którym faktury te zostały wystawione.
Spółce nie przysługuje prawo do skorygowania podstawy opodatkowania oraz podatku należnego na podstawie art. 89a ust. 1 ustawy w zakresie wierzytelności w stosunku do których upłynęły 2 lata licząc od końca roku, w którym faktury te zostały wystawione.
Konsekwencje podatkowe zastosowania przepisów dot. „ulgi na złe długi” w sytuacji, gdy wobec spółki komandytowej toczyło się postępowanie restrukturyzacyjne zakończone układem
prawo do zastosowania ulgi na złe długi - obniżenia podstawy opodatkowania i podatku należnego po zakończeniu postępowania restrukturyzacyjnego, tj. po uprawomocnieniu postanowienia Sądu o zatwierdzeniu układu od tej części wierzytelności, dla której po zatwierdzeniu układu Dłużnik będzie zobowiązany do ich spłaty w ratach
czy w związku z zobowiązaniem z tytułu wynagrodzenia Podwykonawcy w części odpowiadającej Kaucji, termin 90 dni wynikający z art. 18f Ustawy o CIT należy liczyć od momentu zakończenia okresu gwarancyjnego
Prawo do skorygowania podstawy opodatkowania oraz podatku należnego na podstawie art. 89a ust. 1 ustawy.
Wnioskodawca nie będzie uprawniony do skorzystania z „ulgi na złe długi”
Wnioskodawca nie ma prawa do obniżenia podstawy opodatkowania i kwoty podatku należnego w związku z wystąpieniem u niego wierzytelności uznanych jako nieściągalne po upływie dwóch lat licząc od końca roku, w którym zostały wystawione faktury dokumentujące wierzytelności, gdyż korekta powinna zostać dokonana z uwzględnieniem treści obowiązującego przepisu art. 89a ust. 2 pkt 5 polskiej ustawy o VAT.
prawo do obniżenia podatku należnego VAT po rozpoczęciu postępowania restrukturyzacyjnego wobec Podmiotu w restrukturyzacji z niezapłaconych faktur VAT, dla których 90 dni od upływu terminu ich płatności upłynie już po rozpoczęciu postępowania restrukturyzacyjnego - w trakcie jego trwania, brak obowiązku zwiększenia podatku należnego po zakończeniu postępowania restrukturyzacyjnego, w odniesieniu do
Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do skorygowania podstawy opodatkowania oraz podatku należnego na podstawie art. 89a ust. 1 ustawy w zakresie wierzytelności w stosunku do których upłynęły 2 lata licząc od końca roku, w którym faktury te zostały wystawione.
Wnioskodawca w stosunku do faktur wystawionych w 2017 r. dokumentujących wierzytelności był uprawniony do skorzystania z wynikającej z art. 89a ust. 1 ustawy instytucji tzw. „ulgi na złe długi”. W związku z tym Wnioskodawca na podstawie art. 89a ust. 1 ustawy o VAT był uprawniony do korekty podatku należnego poprzez złożenie deklaracji korygujących odnoszących się do okresów rozliczeniowych wskazanych
Obowiązek zwiększenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego w rozliczeniu za okres, w którym dokonano cesji wierzytelności – ulga na złe długi
możliwość zastosowania tzw. „ulgi na złe długi” w odniesieniu do należności nieuiszczonych przez dłużnika, po upływie 2 lat licząc od końca roku, w którym były wystawione faktury