MF opublikowało odpowiedź na interpelację poselską, w której potwierdziło, że dobrowolne umorzenie udziałów bez wynagrodzenia stanowi transakcję kontrolowaną i podlega obowiązkowi sporządzenia dokumentacji cen transferowych. MF poinformowało również, że obecnie nie są planowane żadne prace legislacyjne związane ze zmianą definicji transakcji kontrolowanej.
Dotyczy ustalenia, czy dokonywanie przez Wnioskodawcę urealnienia planowanych kosztów wchodzących w bazę kosztową i kluczy alokacji do wartości rzeczywistych, a tym samym urealnienie wynagrodzenia otrzymywanego z tytułu świadczenia usług wsparcia, które dokonywane jest w trakcie roku podatkowego i wynika z przyjętego modelu rozliczeń między Spółką a podmiotami powiązanymi stanowi korektę cen transferowych
Dotyczy ustalenia: - jak w opisanym stanie faktycznym ustalić wartość transakcji kontrolowanej, o której mowa w art. 11k ustawy o CIT, po przekroczeniu której A będzie zobowiązana do sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych oraz informacji o cenach transferowych (TPR-C); - czy w opisanym stanie faktycznym A może korzystać ze zwolnienia z obowiązku tworzenia dokumentacji, o którym mowa w
Dotyczy ustalenia: - czy Spółka ma obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych jeśli wartość poręczenia wynikająca z poręczanych Umów kredytowych, rozumiana jako kwota maksymalnego dozwolonego w ramach umowy zadłużenia, przekracza próg dokumentacyjny, ale w danym roku obrotowym faktycznie wykorzystana przez Spółkę kwota poręczanego zadłużenia nie przekroczyła 10 mln zł; - w przypadku
Czy w celu zastosowania mechanizmu bezpiecznej przystani przewidzianego w art. 11g Ustawy o CIT Wnioskodawca będzie zobowiązany do weryfikacji, czy uregulowany w art. 11g ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT limit 20 000 000 zł łącznego poziomu zobowiązań lub należności w trakcie roku podatkowego z tytułu kapitału pożyczek z podmiotami powiązanymi liczonego odrębnie dla udzielonych oraz zaciągniętych pożyczek
Uznanie rozliczeń w zakresie wyrównywania poziomu dochodowości za zdarzenie niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.
Kalendarium wydarzeń - październik 2024 r. 1 października 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi. Regulacja zakłada m.in. wsparcie dla kredytobiorców i przedsiębiorców. Od 1 października 2024 r. istnieje możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową. W tym celu konieczne jest
Skutki podatkowe udzielenia przez Spółkę nieoprocentowanej pożyczki na rzecz Fundacji rodzinnej.
Dotyczy ustalenia, czy maksymalne wykorzystanie pomocy publicznej oraz brak wygenerowania dochodów z inwestycji określonej w DOW, uprawnia do zastosowania zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych,
Czy Korekta Rentowności: - będzie podlegała w Polsce opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym z tytułu dochodów osiąganych przez nierezydentów (tzw. podatek u źródła), a w związku z tym, czy Wnioskodawca jako płatnik będzie miał obowiązek pobrać ten podatek na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy o CIT? - stosowana do wyrównania rentowności Wnioskodawcy stanowi/będzie stanowić korektę, o której
Wpływ korekty rozliczenia z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w związku z zastosowaniem Korekty Cen.
Dotyczy ustalenia czy korekty wynagrodzenia z tytułu świadczenia Usług Korzystania ze (…) świadczonych na rzecz Zainteresowanych stanowiły i stanowią korektę cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT.
Kalendarium wydarzeń listopad 2023 r.
Dotyczy ustalenia, w jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić wartość transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym w zakresie udzielonych pożyczek na potrzeby ustalenia swoich obowiązków dokumentacyjnych w zakresie dokumentacji cen transferowych, tj. ustalenia czy wartość tej transakcji przekracza w roku obrotowym obejmującym okres 1 październik 2019 r. – 30 wrzesień 2020 r. progi dokumentacyjne
Dotyczy ustalenia, czy opisana w stanie faktycznym korekta przychodu powinna zostać odniesiona do 2022 roku, czy 2023 roku podatkowego.
Brak obowiązku dokonania korekty podstawy opodatkowania w wyniku korekty cen transferowych, w zakresie dokonanej dostawy krajowej towarów, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz importu towarów.
Czy dokonywana przez Wnioskodawcę weryfikacja wynagrodzenia z tytułu świadczenia usług Planowania audytu polegająca na dostosowaniu bazy kosztowej z kosztów planowanych do kosztów rzeczywistych, poprzez dokonanie korekty „in minus” lub „in plus”, zgodnie z wewnątrzgrupową polityką cen transferowych, stanowi korektę cen transferowych, o której mowa w art. 11e ustawy o CIT?
W zakresie ustalenia obowiązku korekty cen transferowych oraz ustalenia momentu korekty kosztów i przychodów w związku z wystawieniem faktury korygującej cenę wskazanych we wniosku usług wsparcia.
Czy w odniesieniu do transakcji zakwalifikowanych do kategorii 2, Spółka może być obowiązana do sporządzania dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11o ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
1. Czy przy założeniu, że w ciągu roku Spółka oraz A Ltd ustalają warunki zakupu Wyrobów gotowych na zasadach, które zaakceptowałyby podmioty niepowiązane, w przedstawionym zdarzeniu przyszłym korekta na podstawie dokumentu księgowego wystawionego przez Spółkę, zmniejszająca bądź zwiększająca przychody Spółki stanowi korektę cen transferowych, o której mowa w art. 11e Ustawy o CIT? 2. W przypadku odpowiedzi
Korekta rozliczenia z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w związku z wyrównaniem poziomu dochodowości