Zwolnienie z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych jest możliwe, jeżeli podmioty powiązane nie poniosły straty podatkowej w odniesieniu do źródła przychodów, z którym związana jest kontrolowana transakcja, niezależnie od strat z innych źródeł przychodów.
Korekty cen transferowych przeprowadzane przez Spółkę po zakończeniu roku, polegające na rekalkulacji na podstawie rzeczywistych kosztów i dochodowości za rok podatkowy są uznawane za roczne korekty cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT, pod warunkiem spełnienia przesłanek tego przepisu.
Transakcja dobrowolnego umorzenia akcji własnych, przy spełnieniu przesłanek z art. 11n pkt 1 ustawy CIT, uprawnia spółkę do odstąpienia od obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o ile wszystkie podmioty powiązane są rezydentami Polski, nie korzystają z wymienionych zwolnień i nie ponoszą strat podatkowych.
Wartość transakcji dobrowolnego umorzenia akcji bez wynagrodzenia należy ustalić według wartości rynkowej. Po spełnieniu określonych przesłanek, spółka może być zwolniona z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, pomimo przekroczenia progu transakcyjnego, jeśli spełnia warunki art. 11n CIT.
Dotyczy ustalenia, czy dokonywana przez Wnioskodawcę i Spółkę Y korekta rozliczeń mająca na celu dostosować poziom wynagrodzenia należnego Wnioskodawcy do warunków rynkowych stanowi korektę cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT.
Dotyczy ustalenia, czy korekty wynagrodzenia należnego Usługodawcy opisane przez Wnioskodawcę w Kategorii 1 i Kategorii 2 spełniają przesłanki z art. 11e ustawy o CIT, a w konsekwencji stanowią i będą stanowić korekty cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT, a Wnioskodawca powinien je rozpoznać z uwzględnieniem art. 15 ust. 1ab oraz ust. 4k pkt 2 ustawy o CIT.
Skutki podatkowe wynikające z wniesienia wkładu niepieniężnego do spółki jawnej oraz w rezultacie przystąpienia do tej spółki.
Wniesienie wierzytelności do sp. j. powstałych po stronie otrzymujących aport, oraz obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych.
Dotyczy ustalenie w jakim okresie rozliczeniowym Spółka powinna ujmować korekty zmniejszające albo zwiększające koszty uzyskania przychodów w przypadku dokonania korekty A, korekty B i korekty C dotyczących wynagrodzenia z tytułu umowy I, umowy II, umowy III i umowy IV.
Dotyczy ustalenia: - jakie progi dokumentacyjne należy zastosować przy ocenie, czy Spółki powinny sporządzić lokalną dokumentację cen transferowych w związku z zawarciem Umowy i funkcjonowaniem Konsorcjum; - jak obliczyć wartość transakcji kontrolowanej wynikającej z funkcjonowania Konsorcjum w danym roku podatkowym? W szczególności, czy wartość ta powinna zostać ustalona w wysokości: - wartości Zamówienia
MF opublikowało odpowiedź na interpelację poselską, w której potwierdziło, że dobrowolne umorzenie udziałów bez wynagrodzenia stanowi transakcję kontrolowaną i podlega obowiązkowi sporządzenia dokumentacji cen transferowych. MF poinformowało również, że obecnie nie są planowane żadne prace legislacyjne związane ze zmianą definicji transakcji kontrolowanej.
Dotyczy ustalenia, czy dokonywanie przez Wnioskodawcę urealnienia planowanych kosztów wchodzących w bazę kosztową i kluczy alokacji do wartości rzeczywistych, a tym samym urealnienie wynagrodzenia otrzymywanego z tytułu świadczenia usług wsparcia, które dokonywane jest w trakcie roku podatkowego i wynika z przyjętego modelu rozliczeń między Spółką a podmiotami powiązanymi stanowi korektę cen transferowych
Dotyczy ustalenia: - jak w opisanym stanie faktycznym ustalić wartość transakcji kontrolowanej, o której mowa w art. 11k ustawy o CIT, po przekroczeniu której A będzie zobowiązana do sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych oraz informacji o cenach transferowych (TPR-C); - czy w opisanym stanie faktycznym A może korzystać ze zwolnienia z obowiązku tworzenia dokumentacji, o którym mowa w
Dotyczy ustalenia: - czy Spółka ma obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych jeśli wartość poręczenia wynikająca z poręczanych Umów kredytowych, rozumiana jako kwota maksymalnego dozwolonego w ramach umowy zadłużenia, przekracza próg dokumentacyjny, ale w danym roku obrotowym faktycznie wykorzystana przez Spółkę kwota poręczanego zadłużenia nie przekroczyła 10 mln zł; - w przypadku
Czy w celu zastosowania mechanizmu bezpiecznej przystani przewidzianego w art. 11g Ustawy o CIT Wnioskodawca będzie zobowiązany do weryfikacji, czy uregulowany w art. 11g ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT limit 20 000 000 zł łącznego poziomu zobowiązań lub należności w trakcie roku podatkowego z tytułu kapitału pożyczek z podmiotami powiązanymi liczonego odrębnie dla udzielonych oraz zaciągniętych pożyczek
Uznanie rozliczeń w zakresie wyrównywania poziomu dochodowości za zdarzenie niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.
Kalendarium wydarzeń - październik 2024 r. 1 października 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi. Regulacja zakłada m.in. wsparcie dla kredytobiorców i przedsiębiorców. Od 1 października 2024 r. istnieje możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową. W tym celu konieczne jest
Skutki podatkowe udzielenia przez Spółkę nieoprocentowanej pożyczki na rzecz Fundacji rodzinnej.
Dotyczy ustalenia, czy maksymalne wykorzystanie pomocy publicznej oraz brak wygenerowania dochodów z inwestycji określonej w DOW, uprawnia do zastosowania zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych,
Czy Korekta Rentowności: - będzie podlegała w Polsce opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym z tytułu dochodów osiąganych przez nierezydentów (tzw. podatek u źródła), a w związku z tym, czy Wnioskodawca jako płatnik będzie miał obowiązek pobrać ten podatek na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy o CIT? - stosowana do wyrównania rentowności Wnioskodawcy stanowi/będzie stanowić korektę, o której
Wpływ korekty rozliczenia z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w związku z zastosowaniem Korekty Cen.
Dotyczy ustalenia czy korekty wynagrodzenia z tytułu świadczenia Usług Korzystania ze (…) świadczonych na rzecz Zainteresowanych stanowiły i stanowią korektę cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT.