Miastu nie przysługuje prawo do zastosowania odrębnego prewspółczynnika czasowego przy odliczeniu VAT, jeśli proponowana metoda nie jest bardziej reprezentatywna niż wskazana w przepisach tj. nie odzwierciedla pełnej specyfiki działalności i dokonywanych nabyć w kontekście finansowania publicznego oraz realizowanych zadań.
Gmina Miasto ma prawo do częściowego odliczenia podatku VAT od wydatków na budowę Centrum, stosując proporcję opartą na średniorocznej liczbie osób korzystających odpłatnie z Centrum, co najlepiej odzwierciedla rzeczywiste wykorzystanie inwestycji do celów opodatkowanych, w zgodności z wyrokami WSA i NSA.
Stosowanie prewspółczynnika VAT opartego na rzeczywistym godzinowym wykorzystaniu basenu, zgodnie z jego regulaminem, jest nieprawidłowe i nie odzwierciedla specyfiki działalności gminy. Właściwym jest stosowanie prewspółczynnika według Rozporządzenia Ministra Finansów.
Odpłatne czynności wykonywane przez gminę w obiekcie rekreacyjnym stanowią działalność gospodarczą opodatkowaną VAT bez prawa do zwolnienia, a związane z inwestycją wydatki uprawniają do pełnego odliczenia VAT.
Sposób dokonywania korekty wieloletniej podatku naliczonego związanego z wydatkami dotyczącymi budowy krytej pływalni.
Możliwość podwyższenia wartości początkowej amortyzowanego środka trwałego w sytuacji poniesienia wydatków na inwestycje budowlaną (budowa basenu).
Uznanie odpłatnego udostępnienia Basenu na podstawie zakupu biletu wstępu za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia. Prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT z tytułu wydatków poniesionych na realizację Projektu oraz wydatków bieżących na Basen, w tym nabywanych usług administrowania obiektem.
Uznanie usług wstępu na Basen za działalność gospodarczą oraz za czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystające ze zwolnienia od podatku oraz prawo do odliczenia w pełnej wysokości podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w pełnej wysokości od wydatków na realizację zadań inwestycyjnych związanych z budową otwartych kąpielisk oraz wydatków bieżących związanych z funkcjonowaniem basenów.
Odliczenie podatku VAT w związku z wydatkami bieżącymi i inwestycyjnymi za pomocą Metody Odliczenia.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z planowaną inwestycją pn. „(…)” oraz w zakresie realizacji zadań bieżących, mających na celu utrzymanie Jednostki i posiadanych przez nią obiektów, w wysokości odpowiadającej udziałowi dochodów netto uzyskanych przez Jednostkę z działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem VAT w całkowitych dochodach uzyskanych
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne oraz wydatki bieżące związane z działalnością jednostki budżetowej X przy zastosowaniu proporcji wyliczonej według rocznego udziału obrotu netto uzyskanego z działalności opodatkowanej VAT w całości obrotu netto uzyskanego z działalności ogółem.
Opodatkowanie odpłatnych usług wstępu na pływalnię na rzecz podmiotów zainteresowanych (tj. udostępnianie komercyjne) oraz odpłatnej rezerwacji torów, udostępniania pomieszczeń i powierzchni znajdujących się w budynku Parku Wodnego oraz prawo do odliczenia części podatku naliczonego związanego z wydatkami inwestycyjnymi oraz wydatkami bieżącymi dotyczącymi utrzymania Parku Wodnego na podstawie klucza
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego wykazanego w fakturach dokumentujących wydatki, które zostaną poniesione na prace modernizacyjne krytej pływalni z uwzględnieniem prewspółczynnika, który został skalkulowany na podstawie rozporządzenia w oparciu o wzór ustalony dla Zespołu Szkół.
Uznanie, że czynności nieodpłatnego świadczenia usług polegające na przyznaniu bezpłatnego wstępu na basen dzieciom do lat trzech oraz osobom niepełnosprawnym podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT a w konsekwencji Państwo wykorzystują basen wyłącznie do wykonywanej przez nich działalności gospodarczej oraz prawo do pomniejszenia podatku należnego o cały podatek naliczony, który jest wykazywany na fakturach
Ustalenie sposobu odliczenia podatku naliczonego w odniesieniu do wydatków inwestycyjnych związanych z budową Pływalni poniesionych przed 1 stycznia 2016 r., na podstawie art. 86 ust. 7b w związku z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
brak możliwości dokonania korekty podatku naliczonego związanego z wydatkami poniesionymi na bieżącą obsługę basenu w 2021 r., z zastosowaniem prewspółczynnika przychodowego, tj. procentowego udziału przychodu podlegającego opodatkowaniu w przychodzie całkowitym (przychodzie podlegającym opodatkowaniu i niepodlegającym opodatkowaniu), osiąganym w związku z funkcjonowaniem basenu Gminy.
Zastosowanie wskaźnika przychodowego do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z funkcjonowaniem Pływalni.
Prawo do częściowego odliczenia podatku VAT od wydatków inwestycyjnych związanych z budową CRW w oparciu o indywidulanie ustaloną proporcję, o której mowa w art. 86 ust. 2h ustawy o VAT biorąc pod uwagę udział średniorocznej liczby osób korzystających odpłatnie z CRW w ogólnej średniorocznej liczbie osób korzystających z CRW.
prawa do pełnego obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, prawa do częściowego obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w ramach realizacji inwestycji
Podatek od towarów i usług w zakresie zastosowania wskaźnika przychodowego do odliczenia podatku naliczonego od zakupów inwestycyjnych związanych z budową krytej pływalni.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego wyłącznie od wydatków mieszanych na Pływalnie z zastosowaniem prewspółczynnika VAT skalkulowanego w bardziej reprezentacyjny sposób oraz odliczenia VAT wyłącznie od wydatków mieszanych na Pływalni w oparciu o prewspółczynnik VAT ustalony w oparciu o zaproponowaną metodę dochodową obejmującą dla celów kalkulacji proporcji wyłącznie dochody wygenerowane w obiekcie
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od inwestycji związanej z budową instalacji wysokosprawnej kogeneracji przy zastosowaniu prewspółczynnika obliczonego dla jednostki organizacyjnej wykorzystującej przedmiotową inwestycję.
Prawo do odliczenia podatku VAT w całości od wydatków poniesionych przy realizacji inwestycji w ramach projektu.