Procedura VAT-marża nie może być stosowana przez podatnika w sytuacji nabycia towaru używanego jako wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów. Opodatkowanie marżą dotyczy wyłącznie przypadków nabycia określonych zamkniętym katalogiem art. 120 ust. 10 ustawy o VAT, co nie obejmuje WNT, skutkując opodatkowaniem na zasadach ogólnych.
Towary elektroniczne pozyskane od osób niebędących podatnikami VAT oraz przez komis mogą być uznane za używane w rozumieniu art. 120 ustawy o VAT, co umożliwia stosowanie procedury VAT-marża, niezależnie od braku widocznych śladów użytkowania. Sposób ewidencji danych komitentów zgodny jest z wymogami RODO.
Podatnik dokonujący wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów nie jest uprawniony do zastosowania procedury VAT-marża przy ich dalszej sprzedaży, gdyż takie nabycie nie spełnia warunków zamkniętego katalogu sytuacji umożliwiających tę metodę opodatkowania.
Nabycie wewnątrzwspólnotowe alkoholu etylowego całkowicie skażonego środkami dopuszczonymi na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 nie wiąże się z obowiązkiem składania deklaracji akcyzowych ani zabezpieczenia akcyzowego, zgodnie z art. 21 ust. 3 pkt 5 i art. 46pg ustawy o podatku akcyzowym, co implikuje zwolnienie z wymogów proceduralnych w ramach systemu EMCS.
Skutki podatkowe opodatkowania transakcji zakupu i sprzedaży Telefonów używanych.
Brak obowiązku rozliczenia w Polsce podatku VAT z tytułu nabycia używanego samochodu na terytorium Niemiec.
Dotyczy zastosowania procedury VAT-marży do sprzedaży samochodu sprowadzonego z kraju UE.
Określenie prawidłowości naliczenia podstawy opodatkowania dla procedury VAT marża.
Brak możliwości zastosowania procedury VAT-marża przy odsprzedaży przyczepy kempingowej pochodzącej z importu z Wielkiej Brytanii.
Warunkiem zastosowania szczególnej procedury opodatkowania marży, jest to, że we wcześniejszej fazie obrotu podmiot sprzedający towar podatnikowi pozbawiony był prawa do odliczenia podatku od towarów i usług naliczonego przy jego nabyciu.
Obowiązek rejestracji jako podatnik VAT-UE oraz brak obowiązku rozpoznania importu usług z tytułu nabywanych usług od podmiotów zagranicznych i rozliczania podatku od towarów i usług, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy, a w konsekwencji do naliczania i odprowadzania podatku VAT od nabytych usług oraz brak obowiązku składania deklaracji VAT-9M.