Opodatkowanie stawką w wysokości 0% importowej i eksportowej usługi spedycyjnej, realizowanych na trasach między Turcją a Polską oraz Turcją a państwem UE oraz opodatkowanie na terytorium kraju usługi wewnątrzwspólnotowej usługi spedycyjnej
Brak prawa do zastosowania stawki 0% dla świadczonych usług spedycji międzynarodowej.
Możliwość zastosowania stawki podatku 0% dla usługi organizacji transportu morskiego i ubezpieczenia cargo w ramach świadczenia usługi spedycyjnej
Dotyczy stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (PKD 52.29.C).
Dotyczy stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (74.90.12.0 i 52.29.12.0).
Czy opisana działalność gospodarcza może być opodatkowana ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych? Czy w opisanej sytuacji właściwą stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jest stawka 8,5%?
Uznanie czynności wykonywanych przez Spółkę za jedną usługę transportu towarów; powstanie obowiązku podatkowego dla wykonywanych usług; prawidłowość dokumentacji świadczonych usług dla zastosowania stawki podatku w wysokości 0%; zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% w stosunku do otrzymywanych zaliczek; moment korekty faktur dokumentujących świadczone usługi; prawo do zastosowania stawki podatku
Określenie czy posiadane przez Wnioskodawcę dokumenty są dokumentami wystarczającymi dla zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla usług transportu drogowego stanowiącego część transportu międzynarodowego.
określenie stawki podatku VAT dla usług wystawiania dokumentów tranzytowych T1
Czy wydatki poniesione na uregulowanie wskazanych w opisie stanu faktycznego opłat będą stanowiły dla wnioskodawcy koszty uzyskania przychodów?
opodatkowanie i udokumentowanie ubezpieczenia Cargo przewożonego ładunku
Opodatkowanie usługi spedycji polegające na zorganizowaniu transportu towarów pomiędzy krajami Wspólnoty a krajami trzecimi gdy trasa transportu nie przebiega przez terytorium Polski?
z uwagi na fakt, że Wnioskodawca nie posiada dokumentu wymienionego w art. 83 ust. 5 pkt 2 ustawy o VAT, wystawiając fakturę VAT na świadczoną przez siebie usługę spedycyjną związaną z międzynarodowym transportem towarów nie ma prawa do zastosowania stawki 0%. Wnioskodawca jest zobowiązany zastosować dla swojej usługi 22% stawkę podatku VAT, którą może skorygować dopiero w momencie posiadania dokumentu
Opodatkowanie czynności, za które wypłacane jest wynagrodzenie w postaci zwrotu kosztów postoju oraz sposobu ich udokumentowania.
w zakresie stawki podatku na świadczone usługi spedycji międzynarodowej oraz transportu międzynarodowego
Czy opłaty naliczone przez P. za okres postoju wagonów z towarem, wynikłego z okoliczności przez Spółkę niezawinionych i niemożliwych do przewidzenia, można w całości zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Jakie koszty należy wliczać do podstawy opodatkowania przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów, jeżeli podmiot trzeci (spedytor) organizuje fracht morski, transport drogowy do Polski, uiszcza opłaty portowe, ubezpiecza towar, pokrywa wszystkie koszty, a następnie obciąża Wnioskodawcę tymi kosztami tj. fakturą VAT i notą obciążeniową?
Czy Wnioskodawca jest uprawniony do opodatkowania usługi spedycyjnej w wartości zaliczonej do podstawy opodatkowania importu towarów niemieckim podatkiem VAT stawką VAT 0%?
Czy Spółka prawidłowo fakturuje usługę transportu traktując powyższe zlecenie jako usługę transportu międzynarodowego?
Z przedstawionego opisu stanu faktycznego wynika, że prowadzi Pani działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług spedycji międzynarodowej. Jedną z takich usług była usługa spedycji związana z importem towaru z Chorwacji (miejsce załadunku) poprzez Węgry i Słowację do Polski. Usługa świadczona była na zlecenie kontrahenta polskiego będącego podatnikiem podatku od towarów i usług. Nie posiada
Pytanie dotyczy momentu powstania obowiązku podatkowego przy sprzedaży usług transportowych i spedycyjnych.