Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę w ramach zawartej umowy z klubem sportowym oraz skorzystać z z tzw. ulgi sponsoringowej, o której mowa w przepisach art. 26ha ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W zakresie obowiązków płatnika i zastosowania ulgi dla młodych (umowa sponsoringu).
Dotyczy ustalenia czy Wnioskodawca będzie mieć prawo odliczenia od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18 Ustawy CIT, kwotę stanowiącą 50% kosztów uzyskania przychodów poniesionych na finansowanie klubu sportowego, o ile koszty te będą kosztami, o których mowa w art. 18ee ust. 2 pkt 1 Ustawy CIT, z tytułu wydatków jakie Spółka ponosi w ramach zawartych z Klubami Umów sponsoringowych, czy
Dotyczy ustalenia: - czy Wnioskodawca będzie mieć prawo odliczenia od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18 Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, kwotę stanowiącą 50% kosztów uzyskania przychodów poniesionych na finansowanie klubu sportowego, o ile koszty te będą kosztami, o których mowa w art. 18ee ust. 2 pkt 1) Ustawy CIT, z tytułu wydatków jakie Spółka ponosi w ramach zawartych
Ustalenie czy koszty ponoszone na sfinansowanie działalności kulturalnej podlegają odliczeniu od podstawy opodatkowania (sponsoring).
Ustalenie czy w przedstawionym zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca może uznać wydatki poniesione przez Wnioskodawcę na sponsoring (…), które mają charakter reklamowy, promocyjny, za koszty uzyskania przychodów poniesione na działalność sportową, które kwalifikują się do objęcia ulgą, o której mowa w art. 18ee ustawy o CIT?
W zakresie ustalenia, czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na rzecz Klubu, w związku z zawartymi Umowami Sponsoringu stanowią koszty uzyskania przychodów oraz mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów poniesione na działalność sportową w rozumieniu art. 18ee ust. 2 pkt 1 updop i będą mogły zostać odliczone od podstawy opodatkowania Wnioskodawcy zgodnie z zasadami przewidzianymi w art. 18ee
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na sponsoring klubu sportowego oraz możliwości odliczenia tych wydatków od podstawy opodatkowania w zeznaniu rocznym.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania wydatków poniesionych na zakup antyku oraz kwoty pieniężnej przekazanych muzeum w ramach tzw. sponsoringu właściwego (reklama) oraz w zakresie możliwości zastosowania odliczenia kwoty stanowiącej 50% tych kosztów jako wydatków poniesionych na działalność kulturalną w myśl art. 26ha ust. 1 w zw. z ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Jedną ze stosowanych przez przedsiębiorców form promocji jest tzw. sponsoring. Pozwala on przedsiębiorcom zarówno reklamować swoją działalność, jak i wspierać wybrany cel. Sponsorzy mogą nie tylko rozliczyć wydatki na sponsoring w kosztach podatkowych, ale i skorzystać z ulgi podatkowej wprowadzonej 1 stycznia 2022 r.. W opracowaniu przedstawiamy skutki podatkowe oraz ewidencję księgową działań sponsoringowych
prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupów dokonanych w następstwie zawarcia umów z kubami sportowymi celem świadczenia przez te kluby usług marketingowych na rzecz Spółki
zwolnienie z opodatkowania podatkiem VAT usług świadczonych przez Wnioskodawcę w ramach współpracy przy realizacji badania klinicznego niekomercyjnego
Ustalenie czy rozliczanie w formie pieniężnej talonów stanowi usługę podlegającą opodatkowaniu, ustalenie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury wystawianych na rzecz Wnioskodawcy.
Kwalifikacja przychodów Sponsorowanych lekarzy do określonego źródła przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
w zakresie ustalenia czy koszty poniesione w związku z zawarciem umowy sponsoringu z klubem piłki ręcznej, o którym mowa w stanie faktycznym, będą kosztami uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Na Wnioskodawcy będą ciążyły obowiązki płatnika, o których mowa w powołanym powyżej art. 30 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 41 ust. 4 i art. 42 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz złożenia deklaracji rocznej zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, od nagród przekazywanych w ramach Licencjonowanych
W związku z zawieranymi przez Spółkę z wykładowcami umów zlecenia, na Spółce ciążyć będą obowiązki płatnika wynikające z treści zacytowanego powyżej art. 41 ust. 1 oraz art. 42 ust. 1 i ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, polegające na obliczeniu i pobraniu zaliczki na podatek dochodowy, przekazaniu jej w stosownym terminie do właściwego urzędu skarbowego oraz przekazaniu podatnikowi
w zakresie ciążących na Spółce obowiązków płatnika związanych z zawarciem z lekarzami umowy sponsoringu
Czy otrzymana od fundacji darowizna (w postaci środków pieniężnych, gdzie warunki umowy obligują Miasto do prowadzenie działań informacyjnych wskazujących, iż projekt jest realizowany że środków fundacji) na organizację wydarzenia kulturalnego (stanowiącego zadania własne samorządu gminnego) podlega opodatkowaniu VAT, czy też jest to czynność nie stanowiąca działalności gospodarczej i nie podlega opodatkowaniu