Nakłady ponoszone przez podatnika na dostosowanie cudzej nieruchomości lub środka trwałego do własnych potrzeb są klasyfikowane jako tzw. inwestycja w obcym środku trwałym. Rozliczenie podatkowe tego rodzaju wydatków może być dla podatników problematyczne, szczególnie w sytuacji wcześniejszego terminu rozwiązania umowy lub zwrotu poniesionych nakładów. W publikacji wskazujemy, w jaki sposób należy
Sposób ewidencjonowania poniesionych wydatków w podatkowej księdze przychodów i rozchodów oraz obowiązku ich ujmowania w spisie z natury
W zakresie sposobu ewidencjonowania poniesionych wydatków w podatkowej księdze przychodów i rozchodów oraz obowiązku ich ujmowania w spisie z natury.
Czy środki medyczne wykorzystywane do wykonywania usług stomatologicznych należy uznać za materiały podstawowe lub pomocnicze, w świetle definicji z § 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, i czy należy je ujmować w spisie z natury sporządzanym zgodnie z § 28 ww. rozporządzenia?
Czy materiały jednorazowego użytku zużywane przy badaniach lekarskich laryngologicznych: wzierniki uszne, leki (krople, maści, tabletki, itp.), szpatułki, kompresy, materiały opatrunkowe oraz wykorzystywane przy badaniach lekarskich alergologicznych: leki, testy, nożyki (lancety) do testów, ustniki, należy zakwalifikować do materiałów podstawowych lub materiałów pomocniczych podlegających ujęciu w
Czy stosownie do art. 24 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustalając dochód z działalności gospodarczej, w wartości remanentu końcowego należy ująć wartość niesprzedanej części gruntu według pełnej ceny zakupu, wynikającej z dokumentu nabycia (aktu notarialnego), czy też według ceny zakupu pomniejszonej o dokonaną po 90 dniach korektę kosztów?
Czy wykazane przychody operacyjne stanowią podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych?
Czy w spisie z natury na dzień 31 grudnia 2013 r. powinny być ujęte pozostałe, niezużyte szampony, farby, maseczki i odżywki?
Czy Podatnik odpisując na bieżąco koszty zakupowanych materiałów, przy ustalaniu stanu tych materiałów raz w roku, tj. na dzień 31 grudnia oraz korekcie kosztów w związku z ustaleniem stanu materiałów (spis z natury) w trybie art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o rachunkowości może dla potrzeb prawidłowego obliczenia wysokości zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych dokonywać spisu natury raz w roku
Czy wyliczając zaliczki miesięczne na podatek dochodowy można rozliczać koszty zakupu materiałów, jeżeli zaliczki na zakup lokali nie stanowią przychodu? Czy w miesiącu, w którym nastąpi sprzedaż lokalu do kosztów uzyskania przychodów należy zaliczyć zakup materiałów proporcjonalnie do sprzedanych lokali, czy również materiał związany z pozostałymi lokalami, aż do momentu inwentaryzacji?
Obowiązek ujęcia w spisie z natury wydatków poniesionych na wykup ubezpieczeń komunikacyjnych, przeglądy techniczne, zakup kosmetyków, środków czystości, drobne remonty/ulepszenia/wymiany, zapłatę podatku od czynności cywilnoprawnych.
Materiały zużywane w toku świadczonych usług stomatologicznych wymienione w punkcie a) przedstawionego opisu stanu faktycznego, tj.: kubki papierowe wraz z wieczkiem oraz przeźroczyste kubki wraz z wieczkiem należy ująć w podatkowej księgi przychodów i rozchodów w kolumnie 10 Zakup towarów handlowych i materiałów według cen zakupu. Materiały te podlegają ujęciu w spisie z natury jako materiały podstawowe
Materiały zużywane w toku świadczonych usług stomatologicznych należy ująć w podatkowej księgi przychodów i rozchodów w kolumnie 10 Zakup towarów handlowych i materiałów według cen zakupu. Materiały te podlegają ujęciu w spisie z natury jako materiały podstawowe i pomocnicze.
Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym, począwszy od 1 stycznia 2014 r., sporządzanie w Spółce spisu z natury raz w roku i korygowanie kosztów o wartość niezużytych materiałów i towarów na koniec roku podatkowego (kalendarzowego) jest wystarczające dla prawidłowego ustalania miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych?
Czy sporządzenie w Spółce spisu z natury raz w roku i korygowanie kosztów o wartość niezużytych materiałów, niesprzedanych towarów i wyrobów gotowych na koniec roku podatkowego (kalendarzowego) jest wystarczające dla prawidłowego ustalania miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych?
Czy sporządzanie w Spółce spisu z natury raz w roku i korygowanie kosztów o wartość niezużytych materiałów / towarów na koniec roku podatkowego (kalendarzowego) jest wystarczające dla prawidłowego ustalania miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych?
Czy prawidłowe będzie postępowanie Spółki, polegające na wyliczaniu zaliczek (w okresach kwartalnych) na podatek dochodowy od osób prawnych na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg rachunkowych przy zastosowaniu zasady wyrażonej w art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o rachunkowości, polegającej na sporządzaniu spisu z natury raz w roku na ostatni dzień roku obrotowego i korygowaniu kosztów o wartość niezużytych
Czy postąpiono prawidłowo ustalając zaliczkę na podatek dochodowy z tytułu sprzedaży mieszkania w trakcie roku podatkowego na podstawie art. 24 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pomniejszając przychód ze sprzedaży o wartość mieszkania ujętego w remanencie początkowym?
1. Czy wymienione materiały rozpoczęte, otwarte w czasie trwania usług stanowią podstawę do zmiany stanu produktów i muszą być ujęte w spisie z natury, jeżeli zostały otwarte i na dzień 31 grudnia są częściowo zużyte do wykonywania usług? 2. Czy pomimo ich rozpoczęcia, częściowego zużycia, powinny być objęte spisem z natury na koniec roku podatkowego, np. według procentowego oszacowania ich zawartości
Opodatkowanie w spisie z natury, sporządzonym w trybie art. 14 ustawy, składników majątku Spółki cywilnej.
Czy sporządzanie w Spółce spisu z natury raz w roku i korygowanie kosztów o wartość niesprzedanych towarów na koniec roku podatkowego (kalendarzowego) jest wystarczające dla prawidłowego ustalania miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych?
Czy Spółka postępuje prawidłowo, wyliczając zaliczkę na podatek dochodowy od osób prawnych na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg rachunkowych, stosując zasadę wyrażoną w art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o rachunkowości?
Czy środki medyczne wykorzystywane przez Wnioskodawcę podczas świadczenia usług medycznych spełniają treść definicji zawartej w § 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz. U. Nr 152, poz. 1475 ze zm.) i tym samym, czy Wnioskodawca jest zobowiązany dokonywać spisu z natury tych środków zgodnie z § 27 ww. rozporządzenia