Należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, że realizowane przez Wnioskodawcę usługi montażu okien i drzwi w miejscu wskazanym przez klienta stanowią integralny element prowadzonej przez Państwa działalności objętej decyzją o wsparciu i na obszarze wskazanym w tej decyzji, z której dochód podlega w całości zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a updop
Czy Wnioskodawca jest uprawniony do opodatkowania zysku na zasadach ryczałtu od dochodów spółek, od 1 stycznia 2025 r., przy założeniu, że jego dochody od 1 stycznia 2025 r. nie będą miały prawa do zwolnienia podatkowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 w związku z wyczerpaniem przysługującego limitu pomocy publicznej w 2024 r., pomimo tego, że jego zezwolenie nie będzie jeszcze wygaszone i pomoc
Zastosowanie zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, dot. wsparcia nowych inwestycji proporcjonalnie do prawa do udziału w zysku spółki komandytowej, uprawnienia do korzystania ze zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 34a updop dot. wsparcia nowych inwestycji w przypadku zmiany grona wspólników Spółki, uznania za koszty kwalifikowane nowej inwestycji wydatków na wytworzenie Kompleksu produkcyjnego, czyli
Państwa stanowisko w zakresie pytań oznaczonych we wniosku nr 1-3, zgodnie z którym: - Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R o której mowa w art. 18d ustawy CIT, począwszy od 1 stycznia 2020 r. - w stosunku do kosztów kwalifikowanych, które nie są przez Spółkę uwzględniane w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku CIT, tj. zgodnie z art. 18d ust. 6 ustawy CIT, jest prawidłowe; - Spółka
Ustalenie wpływu zmiany statusu podatnika z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę po dacie uzyskania decyzji o wsparciu na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
W zakresie ustalenia, czy Spółka nie jest zobowiązana do wykazania przychodu z tytułu nieodpłatnego lub częściowo odpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 updop, w związku z zastosowaniem mechanizmu „Profit Trigger”.
W zakresie ustalenia, czy: 1. rozliczając różnice kursowe zgodnie z art. 9b ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, na podstawie przepisów o rachunkowości, tj. zgodnie z tzw. metodą rachunkową rozliczania różnic kursowych, Spółka powinna wykazywać w kosztach lub przychodach podatkowych odpowiednio nadwyżki ujemnych różnic kursowych nad dodatnimi różnicami kursowymi lub nadwyżki dodatnich różnic kursowych nad ujemnymi
Czy przychody uzyskane z usług udostępniania oprzyrządowania/wyposażenia, można zaliczyć do przychodów zwolnionych na podstawie zezwolenia, a w konsekwencji, czy osiągnięty wynik (dochód lub strata), także należy uznać za zwolnionego z opodatkowania?
1. Czy Wnioskodawca powinien koszty produkcji wspólnej, których nie można bezpośrednio przypisać do produkowanych dwóch rodzajów prefabrykatów w jednym zakładzie produkcyjnym (w którym odbywa się zarówno produkcja prefabrykatów objętych zezwoleniem strefowym, jak również i prefabrykatów, których produkcja oraz sprzedaż jest opodatkowana), rozliczać kluczem przychodowym wyprodukowanych prefabrykatów
Ustalenie, czy praca zdalna wykonana przez pracowników podczas pandemii COVID-19 oraz praca zdalna wykonana przez pracowników po pandemii COVID-19 powoduje niemożnośc korzystania z zwolnienia przedmiotowego z SSE
1. Czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności na terenie SSE w oparciu o Zezwolenia oraz działalności w oparciu o DoW Spółka może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, prowadzonej na podstawie posiadanych w danym okresie Zezwoleń oraz DoW? 2. Czy zwolnieniu z podatku dochodowego od
Dotyczy ustalenia, czy: - prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy zgodnie z którym, w przypadku Spółki prowadzącej działalność gospodarczą na terenie SSE na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ustawy o Specjalnych Strefach Ekonomicznych, limit kosztów wskazanych w art. 24aa ust. 2 pkt 4 u.p.d.o.p. należy weryfikować w odniesieniu do całkowitej sumy kosztów uzyskania przychodów, tj. do łącznej
W zakresie ustalenia, czy: - w przypadku stosowania rachunkowej metody ustalania różnic kursowych, wskazanej w art. 9b ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, Spółka ma obowiązek zaliczać odpowiednio do przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów wszystkie różnice kursowe (zarówno zrealizowane jak i niezrealizowane) ustalone w trybie i w rozumieniu przepisów o rachunkowości, - Spółka, rozliczając różnice kursowe
1. Czy Spółka w sposób prawidłowy rozlicza różnice kursowe w myśl art. 9b ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, na podstawie przepisów o ustawie o rachunkowości, przez co wykazuje w kosztach lub w przychodach podatkowych odpowiednio nadwyżki ujemnych różnic kursowych nad dodatnimi różnicami kursowymi lub nadwyżki dodatnich różnic kursowych nad ujemnymi, wykazanej za dany okres w ujęciu per-saldo? 2. Czy Spółka
Czy w przypadku wykorzystania Wagonów, opisanych w zdarzeniu przyszłym, do świadczenia (odpłatnie) usług najmu, po zakończeniu inwestycji, tj. po dniu 31 grudnia2023 r. Wnioskodawca będzie zobligowany do wyłączenia wartości wydatków na Wagony (o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia SSE) z sumy rozpoznanych wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą (o których mowa w § 6 ust 1 Rozporządzenia
1. Spółka wnosi o potwierdzenie, że nie jest zobowiązana do wykazania przychodu z tytułu nieodpłatnego lub częściowo odpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 updop, w związku z zastosowaniem mechanizmu „Profit Trigger”, 2. W przypadku uznania, że Wnioskodawca był/jest zobowiązany do wykazywania przychodu z tytułu nieodpłatnego lub częściowo odpłatnego świadczenia, o którym mowa
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym, gdy wartość ujemnych różnic kursowych przekraczać będzie wartość dodatnich różnic kursowych w danym okresie rozliczeniowym, to powstała nadwyżka ujemnych różnic kursowych stanowić będzie dla Spółki tzw. koszt wspólny o którym mowa w art. 15 ust. 2 ustawy CIT? 2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym, gdy wartość
W zakresie ustalenia, czy Spółka ustalając dochód zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 updop uwzględnia jako koszt uzyskania przychodu wydatki ponoszone przez Spółkę na wykonanie czynności cięcia rur, która to czynność ma miejsce w hali poza terenem SSE?
Uznanie polskiej wyłącznej strefy ekonomicznej za terytorium kraju; wskazanie miejsca opodatkowania usług bezpośrednio związanych z Turbinami wiatrowymi; wskazanie miejsca opodatkowania dostawy, instalacji oraz utrzymania morskich farm wiatrowych a także prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu nabycia usług lub towarów dostarczonych lub instalowanych na terenie polskiej wyłącznej strefy ekonomicznej
Ustalenie, czy koszty wspólne mogą być dzielone na działalność zwolnioną z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 i 34a updop i działalność podlegającą opodatkowaniu z wykorzystaniem klucza rozliczeniowego, wyłączającego koszty faktoringu z podstawy przychodowej.
Możliwość korzystania ze zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 34 CIT do upływu okresu, na jaki ustanowiona została SSE lub do momentu, w którym wyczerpany zostanie przysługujący Spółce w oparciu o dane zezwolenie limit pomocy, w zależności od tego, które zdarzenie wystąpi wcześniej.
Prawidłowe jest Państwa stanowisko, zgodnie z którym Spółka powinna uwzględniać przychody uzyskane z Faktoringu (tj. cenę zbycia wierzytelności) w kwocie przychodów wykorzystywanej dla kalkulacji tzw. przychodowego klucza alokacji, o którym mowa w art. 15 ust. 2-2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Ustalenie czy: • po uzyskaniu pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej zezwalającej na pomoc w formie zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 34a CIT, Spółka z tytułu poniesionych kosztów kwalifikowanych w ramach Decyzji o wsparciu będzie uprawniona do zwolnienia dochodu z CIT przysługującego jej z tytułu Decyzji o wsparciu za okres od dnia wydania decyzji KE do końca ważności Decyzji o wsparciu lub wyczerpania
1. Czy kosztami uwzględnianymi w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku, o których mowa w art. 18d ust. 6, art. 18ea ust. 10 oraz art. 18eb ust. 8 ustawy o CIT, jest ta część kosztów działalności potencjalnie zwolnionej (tj. prowadzonej na terenie SSE na podstawie zezwolenia lub działalności prowadzonej na terenie i na warunkach określonych w decyzji o wsparciu), która została przyporządkowana przez