Działalność gospodarcza polegająca na wytwarzaniu konstrukcji stalowych kwalifikuje się pod stawkę ryczałtu 5,5%, gdy realizowana jest na bazie własnych materiałów. W przypadku wykonania z materiału powierzonego, odpowiednia jest stawka 8,5%, zgodnie z rozdysponowaniem przychodów jako działalność usługowa według ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Wydatki związane z działalnością badawczo-rozwojową mogą być kosztami uzyskania przychodów, o ile są poparte odpowiednią dokumentacją i bezpośrednio dotyczą realizowanych projektów, zgodnie z wymaganiami prawa podatkowego.
Maszyny spełniają definicję robotów przemysłowych z art. 38eb ust. 3 CIT, lecz ulga na robotyzację dotyczy odpisów w latach 2022-2026, nie obejmując dalszego okresu.
Roboty przemysłowe Wnioskodawcy spełniają wszystkie kryteria wskazane w art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, uprawniając do skorzystania z ulgi na robotyzację. Interpretacja potwierdza zgodność z przepisami umożliwiającą obniżenie zobowiązań podatkowych.
Zwolnieniu podatkowemu podlegają dochody z odpłatnego zbycia nieruchomości, które zostały przeznaczone na własne cele mieszkaniowe, w tym spłatę kredytu hipotecznego, ale nie na wydatki związane z aranżacją wnętrz i zakupami sprzętów AGD, z wyjątkiem niektórych kosztów niezbędnych do funkcjonowania mieszkalnego.
Usługi montażu klatek dla drobiu, jako że nie wpisują się w definicję robót budowlanych, podlegają opodatkowaniu stawką ryczałtu 8,5% jako działalność usługowa, a nie 5,5% jako roboty budowlane, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Linia do obróbki profili stalowych, będąca robotem przemysłowym, uprawnia do ulgi na robotyzację przy odpisach amortyzacyjnych z lat 2022 - 2026, o ile nie jest przedmiotem dzierżawy przez podmiot trzeci.
Maszyny wykorzystywane przez Wnioskodawcę spełniają definicję robota przemysłowego według art. 38eb ust. 3 Ustawy CIT, co umożliwia odliczenie 50% kosztów ich zakupu w ramach ulgi na robotyzację, pod warunkiem dokonania odliczeń w latach 2022-2026 z uwzględnieniem zasad amortyzacji, bez możliwości jednorazowego odliczenia w roku zakupu.
Świadczenia dotyczące produkcji, dostawy i montażu konstrukcji stalowych stanowią złożone usługi budowlano-montażowe, podlegające zasadzie odwrotnego obciążenia VAT, podczas gdy usługi projektowe zachowują charakter niezależny, opodatkowany według zasad ogólnych.
Wydatki na nabycie robotów przemysłowych uprawniają do ulgi na robotyzację zgodnie z art. 38eb ustawy o CIT, lecz odliczenie obejmuje wyłącznie odpisy amortyzacyjne, nie zaś jednorazowe odliczenie całkowitych kosztów zakupu.
Stawka ryczałtu od przychodów z usług konserwacyjnych dźwigów osobowych i towarowych wynosi 8,5%, gdyż konserwacja nie jest robotą budowlaną w rozumieniu ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. Dla napraw, będących robotami budowlanymi, obowiązuje stawka 5,5%.
Linia Recyklingowa jako zespół zintegrowanych urządzeń nie może być zakwalifikowana do ulgi na robotyzację zgodnie z art. 38eb ust. 1 i 2 ustawy o CIT, ponieważ nie spełnia definicji robota przemysłowego jako pojedynczej, zintegrowanej maszyny w cyklu produkcyjnym.
Przychody z działalności gospodarczej polegającej na realizacji robót budowlanych w zakresie inżynierii lądowej i wodnej, prowadzonej w formie spółki cywilnej, mogą być opodatkowane stawką 5,5% zryczałtowanego podatku, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 6 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, przy spełnieniu wszystkich formalnych wymogów wskazanych w ustawie.
Działalność prowadzona przez Wnioskodawcę stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy o CIT, co uprawnia do odliczenia kosztów kwalifikowanych od podstawy opodatkowania w ramach ulgi B+R, przy spełnieniu ustawowych wymogów formalnych i materialnych.
Przychody z działalności usługowej prowadzonej przez podatnika sklasyfikowane według PKWiU 74.90.12.0, 33.20.39.0 oraz 33.12.29.0 mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych 8,5% na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, przy zachowaniu warunków z art. 8 i art. 6 ust. 4 ustawy.
Działalność badawczo-rozwojowa prowadzona przez wnioskodawcę w ramach projektów B+R spełnia ustawowe przesłanki definiujące działalność twórczą i innowacyjną, umożliwiając zastosowanie ulgi badawczo-rozwojowej oraz uznanie związanych z nią kosztów za kwalifikowane w rozumieniu art. 26e Ustawy PIT.
Dokonywane w latach 2022-2026 odpisy amortyzacyjne od środków trwałych, spełniających definicję robota przemysłowego i nabytych przed oraz po 1 stycznia 2022 roku, stanowią koszty uzyskania przychodów poniesione na robotyzację według art. 38eb CIT i uprawniają do ulgi na robotyzację.
Cała linia produkcyjna nie spełnia definicji robota przemysłowego z art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, a w konsekwencji nie kwalifikuje się do ulgi na robotyzację. Poszczególne maszyny muszą być zintegrowane z robotem przemysłowym, by wypełnić warunki ulgi zgodnie z aktualnymi przepisami podatkowymi.
Automatyczna linia produkcyjna, złożona ze zintegrowanych maszyn i urządzeń, nie spełnia definicji robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy CIT, wykluczając możliwość zastosowania ulgi na robotyzację w odniesieniu do odpisów amortyzacyjnych od tej linii.
Cała zautomatyzowana linia produkcyjna, składająca się z poszczególnych maszyn, nie stanowi robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, ponieważ definicja dotyczy jednej maszyny wielozadaniowej, zintegrowanej z innymi urządzeniami w cyklu produkcyjnym, co wyklucza możliwość zastosowania ulgi na robotyzację dla takiej linii.
Linia technologiczna składająca się z zintegrowanych maszyn nie stanowi robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT; ulga na robotyzację nie przysługuje w takim przypadku.
Maszyna lub zestaw maszyn, aby zostały uznane za robota przemysłowego, muszą spełniać warunki określone w art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT. Cały ciąg maszyn wykonujący jedno zadanie produkcyjne nie spełnia tych wymogów jako całość i nie kwalifikuje się do ulgi podatkowej na robotyzację.
Linia technologiczna nie może być uznana za robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT. Ulga na robotyzację dotyczy wyłącznie pojedynczych urządzeń, które spełniają określone prawem kryteria, a nie całego cyklu technologicznego.
Cała opisana Linia Technologiczna nie może zostać uznana za robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT; indywidualne maszyny wchodzące w skład Linii muszą być traktowane jako osobne elementy względem ulgi na robotyzację.