Wydatki ponoszone na usługi HR nie mieszczą się w katalogu art. 15e ust. 1 ustawy o CIT i nie podlegają ograniczeniom, zatem stanowią koszty uzyskania przychodów bez wyłączeń przewidzianych dla usług zarządzania i kontroli.
Podatnik rozpoczynający działalność gospodarczą, który w drugim i trzecim roku zwiększa zatrudnienie o co najmniej 1 etat w pełnym wymiarze, nie musi spełniać warunku zatrudnienia pracowników przez 300 dni. Utrzymywane zatrudnienie uważa się za zgodne z wymogami estońskiego CIT; osoba na urlopie bezpłatnym wlicza się do stanu zatrudnienia.
Nagrody wypłacane w ramach programu rekomendacji pracowniczych winny być klasyfikowane jako przychody z innych źródeł zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT, co zwalnia podmiot z obowiązku poboru zaliczek na podatek dochodowy, zobowiązując jednocześnie do sporządzenia informacji o tych przychodach dla urzędu skarbowego.
Nagrody pieniężne wypłacane w ramach programu rekomendacji pracowniczych stanowią przychód z 'innych źródeł' w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, co wyłącza obowiązek pobierania zaliczek na podatek dochodowy przez płatnika.
Nagroda za rekomendację w firmowym programie poleceń, wypłacana pracownikom z tytułu zatrudnienia, stanowi przychód ze stosunku pracy, a pracodawca zobowiązany jest do odprowadzania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Obowiązki płatnika w związku z wprowadzeniem procedury dot. dodatku rekrutacyjnego.
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym prowadzona przez Spółkę działalność, obejmująca fazy 1-3 wskazanego Projektu, przedstawionego w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy o CIT (dalej: „Działalność B+R”), co uprawnia Wnioskodawcę do korzystania z ulgi B+R?