Przychody uzyskane przez osobę fizyczną w wyniku prop tradingu, o ile nie są elementem działalności gospodarczej, są kwalifikowane jako dochody z działalności wykonywanej osobiście, podlegające opodatkowaniu według skali podatkowej, z możliwością zastosowania 20% kosztów uzyskania przychodu i korzystania z ulgi dla młodych oraz kwoty wolnej od podatku.
Dochody uzyskiwane przez podatnika z udziału w zyskach zagranicznej firmy prop-tradingowej, w ramach programu prop-trading, stanowią przychody z działalności wykonywanej osobiście, nie jako przychody z kapitałów pieniężnych, zgodnie z art. 13 pkt 8 lit. a ustawy o PIT.
Dochody uzyskiwane przez podatnika z działalności prop tradingu stanowią przychody z działalności wykonywanej osobiście, a nie kapitałów pieniężnych, i powinny być wykazane w zeznaniu PIT-36. Przychody te nie kwalifikują się jako transakcje na własny rachunek, lecz jako wykonywane w ramach umowy zlecenia dla zagranicznej firmy.
Świadczenia z programów rekomendacji pracowniczych, nie związane bezpośrednio z wykonywaniem pracy lub usług, należy kwalifikować jako przychody z innych źródeł, co zwalnia pracodawcę z obowiązku pobierania zaliczek na podatek dochodowy, wymagając jedynie informowania o ich wysokości.
Przychody uzyskiwane z prop-tradingu jako działalność wykonywana osobiście podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych z uwzględnieniem 20% kosztów uzyskania przychodu, z możliwością opłacania zaliczek według zasad opisanych w art. 44 ust. 3a ustawy o PIT.
Obowiązki płatnika w związku z przekazaniem pracownikom Voucherów oraz Kart podarunkowych.
Ryczałt wypłacany pracownikom zatrudnionym na podstawie umowy o pracę w związku z wykonywaniem pracy zdalnej, nie będzie stanowił dla nich przychodu ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 w zw. z art. 11 ust. 1 ustawy o PIT, a w konsekwencji na Wnioskodawcy, jako płatniku, nie będą ciążyły obowiązki płatnika z tego tytułu.
Pracodawcy dotychczas zatrudniający pracowników na podstawie umów o telepracę powinni najpóźniej do 7 października 2023 r. zakończyć wykonywanie przez nich pracy w tym trybie. Należy więc zdecydować, czy pracownicy będą wykonywali pracę zdalną w pełnym wymiarze, pracę hybrydową czy pracę w trybie stacjonarnym.
Opodatkowanie podatkiem VAT kar naliczanych za stwierdzenie braku dowodu wjazdu, przekroczenie czasu parkowania oraz rażącego naruszenia postanowień Regulaminu przez użytkownika Parkingu.
Od 7 kwietnia 2023 r. obowiązują nowe przepisy, które regulują wykonywanie pracy zdalnej. Poniżej przedstawiamy procedurę wprowadzenia pracy zdalnej w zakładzie pracy na podstawie uzgodnienia. Według tej procedury pracodawca, który chce, żeby pracownicy pracowali zdalnie, powinien postąpić w następujący sposób:
Urzędnicy państwowi oraz samorządowi mogą świadczyć pracę zdalną na ogólnych zasadach uregulowanych w Kodeksie pracy. Natomiast praca zdalna funkcjonariuszy służb mundurowych może odbywać się wyłącznie na polecenie przełożonego wydane w nadzwyczajnych okolicznościach związanych z zagrożeniem chorobami zakaźnymi.
Pomoc socjalną pracodawca może sfinansować i przekazać uchodźcom z Ukrainy zarówno ze środków obrotowych, jak i z zfśs w różnej formie - mogą to być świadczenia pieniężne lub rzeczowe. Należy jednak pamiętać, aby pomocy tej udzielać z zachowaniem zasady równego traktowania pracowników, bez względu na źródło finansowania wsparcia.
Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) jest rządowym programem, zasadniczo bezzwrotnej pomocy finansowej dla firm poszkodowanych podczas pandemii COVID-19 w Polsce. Wsparcie zostało uruchomione w ramach Tarczy antykryzysowej (Tarczy 1.0 PFR i 2.0 PFR). Beneficjenci, czyli mikro, małe, średnie i duże firmy, mogą się ubiegać o subwencję z PFR na podstawie regulaminu programu i na warunkach
Czy dodatkowa odprawa pośmiertna, która ma zostać wypłacona rodzinie zmarłego pracownika, będzie mogła zostać zaliczona przez Wnioskodawcę do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
W zakresie prawidłowości zastosowania art. 10 ust 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Nie uznanie Zainteresowanego z tytułu świadczonych usług za podatnika podatku VAT, prowadzącego samodzielną działalność gospodarczą, o której mowa w przepisach art. 15 ust. 1-3 ustawy o VAT.
Telepraca może zostać wprowadzona przy zawieraniu umowy o pracę albo w trakcie zatrudnienia. Jej uruchomienie jest zasadniczo możliwe w przypadku zawarcia przez pracodawcę z organizacjami związkowymi porozumienia lub wydania regulaminu dotyczącego stosowania warunków telepracy. Wyjątkowo podstawą świadczenia telepracy może być również wniosek pracownika, który może być skutecznie złożony niezależnie
Pracodawcy zatrudniający co najmniej 50 pracowników powinni posiadać regulamin pracy i regulamin wynagradzania. Regulaminy te powinni tworzyć również pracodawcy zatrudniający od 20 do 49 pracowników, jeżeli zażądały tego działające w firmie związki zawodowe. Pracodawcy muszą też posiadać inne przepisy zakładowe, np. regulamin zfśs czy obwieszczenie o systemach czasu pracy. W przypadku sprzeczności
Czy w opisanym stanie faktycznym Bank miał i ma prawo kwalifikować do kosztów uzyskania przychodów składnik wynagrodzenia wypłacanego pracownikom o nazwie świadczenia urlopowe?
Czy wartość punktów przyznanych Graczom nieodpłatnie, tj. jako pakiet startowy od Organizatora w momencie prawidłowej rejestracji w Grze lub za rozegranie określonej liczby rozgrywek, będzie korzystać ze zwolnienia z opodatkowania, gdy wartość przyznanych jednorazowo punktów nie przekroczy kwoty 760 zł?
1) Czy ponoszone przez Spółkę w ramach PDO koszty świadczeń pieniężnych stanowią dla Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodów w ramach rozliczeń z tytułu CIT?2) W jakim momencie Spółka powinna rozpoznać ponoszone w ramach PDO koszty świadczeń pieniężnych jako koszty uzyskania przychodów przy założeniu, że ich wypłata nastąpi odpowiednio w terminie określonym w Porozumieniu lub później?
Czy wypłacone w ramach PDO pracownikom Wnioskodawcy odszkodowania będą stanowić dla nich przychód zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o PIT?