Wydatki związane z leasingiem operacyjnym i eksploatacją dwóch pojazdów w jednoosobowej działalności gospodarczej mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, pod warunkiem ich związku z działalnością gospodarczą i spełnienia ograniczeń wynikających z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w tym limitu 150 000 zł.
Limit 150 000 zł określony w art. 23 ust. 1 pkt 47a ustawy o podatku dochodowym stosuje się do opłat leasingowych środka trwałego, podczas gdy opłata końcowa związana z jego wykupem traktowana jest jako odrębna transakcja, z osobnym limitem do odpisów amortyzacyjnych.
Cena netto nabycia środków trwałych wykorzystywanych na podstawie leasingu finansowego, w tym opłaty wstępne, raty leasingowe oraz wartość końcowa, stanowią koszty kwalifikowane inwestycji na cele ulgi podatkowej, pod warunkiem spełnienia wszystkich kryteriów określonych w przepisach rachunkowych i Rozporządzeniu PSI.
W przypadku leasingu samochodu osobowego o wartości przekraczającej 150 000 zł, obowiązek stosowania wskaźnika proporcji rozciąga się również na VAT nieodliczony, uwzględniając wszelkie opłaty i podatki związane z umową leasingu, potwierdzając wymóg proporcjonalnego rozliczenia w kosztach uzyskania przychodu.
Stosowanie ulgi na robotyzację (robot serializujący) - leasing operacyjny.
W zakresie ustalenia czy: - przedmiotem Umowy jest „przedsiębiorstwo” w rozumieniu art. 4a pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; - otrzymywana przez Finansującego rata kapitałowa w części stanowiącej spłatę wartości początkowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych nie będzie stanowić przychodu Finansującego.
Skutki podatkowe odpłatnego zbycia samochodu wykupionego z leasingu operacyjnego - problematyka kosztów uzyskania przychodów.
Czy prawidłowym jest określenie proporcji w stosunku do sumy rat kapitałowych opłaty wstępnej i comiesięcznych rat leasingowych określonych w stanie faktycznym, bez wartości wykupu samochodu?
Powstanie przychodu w związku z wykorzystywaniem samochodu służbowego do celów prywatnych.
Możliwość zaliczenia do uzyskania przychodów kwoty całkowitego rozliczenia umowy leasingowej naczepy, która uległa zniszczeniu w wyniku wypadku drogowego i jest przedmiotem wypłaty ubezpieczenia autocasco.
Czy limit 150.000 zł, o którym mowa w art. 16 ust. 1 pkt 49a ustawy o CIT, dotyczy wyłącznie opłat związanych z używaniem samochodu osobowego w ramach umowy leasingu (tj. opłaty wstępnej i rat leasingowych), natomiast nie dotyczy tzw. wartości końcowej, związanej z ewentualnym wykupem przedmiotu leasingu po zakończeniu umowy leasingu.
Część kapitałowa i odsetkowa raty leasingowej jako koszt uzyskania przychodu.
Czy Wnioskodawca obliczając wartość początkową samochodu na cele wyliczenia proporcji, o której mowa w art. 16 ust. 1 pkt 49a i ust. 5e ustawy o CIT może nie uwzględniać opłaty końcowej (wynikającej z transakcji wykupu).
Czy Wnioskodawca obliczając wartość początkową ww. samochodu na cele wyliczenia proporcji, o której mowa w art. 16 ust. 1 pkt 49a i ust. 5e ustawy o CIT może nie uwzględniać opłaty końcowej (wynikającej z transakcji wykupu).
1. Czy maszyna opisana w treści zdarzenia przyszłego, która zostanie nabyta przez Wnioskodawcę spełnia definicję robota przemysłowego, o którym mowa w art. 38eb ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. 2. Jeżeli odpowiedź na pytanie nr 1 będzie odpowiedzią twierdzącą, to czy Wnioskodawca w ramach umowy leasingu finansowego może zakwalifikować część odsetkową raty leasingowej jako koszt
Czy kosztem kwalifikującym się do objęcia wsparciem WNI będzie cena netto nabycia maszyn z której Spółka korzysta w oparciu o leasing finansowy?
Dotyczy ustalenia: - czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym wynikający z art. 16 ust. 1 pkt 49a ustawy o CIT ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych limit 150 000 zł dotyczy wyłącznie opłat związanych z używaniem samochodu osobowego w ramach umowy leasingu operacyjnego (tj. opłaty wstępnej i rat leasingowych - części kapitałowej), natomiast nie dotyczy opłaty końcowej związanej
Czy w przypadku leasingu operacyjnego samochodu osobowego limitowaniu będzie podlegać wyłącznie część kapitałowa raty leasingowej (powiększona o wartość podatku VAT niepodlegającego odliczeniu), czy również część odsetkowa raty
1. Czy działalność Wnioskodawcy polegająca na realizacji Projektów, podejmowana w sposób przedstawiony w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 i 28 Ustawy CIT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 października 2018 r., jak również przed dniem 1 października 2018 r., która uprawnia do zastosowania ulgi? 2. Czy koszty ponoszone
Leasing operacyjny - limity oraz możliwość zaliczenia raty do kosztów uzyskania przychodów
Ustalenie, czy: - darowizny przekazywane przez Wnioskodawcę w szczególności na rzecz organizacji pozarządowych, klubów sportowych stanowią wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą, w rozumieniu przepisu art. 28m ust. 1 pkt 3 uCIT i powinny zostać przez Wnioskodawcę opodatkowane, - koszty tworzenia przez Wnioskodawcę odpisów aktualizujących wartość należności zgodnie z Polityką Rachunkowości
Czy: 1) dokonane przez Wnioskodawcę, w okresie opodatkowania Ryczałtem, odpisy amortyzacyjne od Pojazdów Wspólników, podlegają opodatkowaniu Ryczałtem jako ukryte zyski, wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą, bądź z innej przyczyny, 2) zapłacone przez Wnioskodawcę, w okresie poprzedzającym opodatkowanie Ryczałtem, Opłaty Wstępne od Pojazdów Wspólników, rozliczane dla celów bilansowych w czasie