Nieodpłatne świadczenie usług aranżacji w ramach promocji, pod warunkiem spełnienia promocji, uznaje się za niepodlegające opodatkowaniu VAT. Obowiązek podatkowy z tytułu Kaucji powstaje z chwilą jej pobrania jako wynagrodzenia za projekt, niezależnie od spełnienia warunków promocji.
Nieodpłatne świadczenie usług projektowych na cele prowadzonej działalności gospodarczej, przy spełnieniu warunków promocji, nie podlega opodatkowaniu VAT. Obowiązek podatkowy z tytułu kaucji powstaje w momencie jej pobrania, o ile służy ona konkretnemu świadczeniu – projektowi – a nie tylko jako zabezpieczenie niewywiązania się z zobowiązań.
Wynikiem wykładni przepisów jest uznanie, iż wydatki poniesione w ramach Kosztów Promocyjno-Informacyjnych i Uczestnictwa w Targach stanowią koszty uzyskania przychodów, umożliwiające skorzystanie z ulgi prowzrostowej, o której mowa w art. 18eb Ustawy CIT. Koszty Spersonalizowane nie kwalifikują się jako rozpoznane koszty ulgowe.
Usługi fundacji polegające na organizacji zajęć sportowych w wersjach określonych w interpretacji korzystają ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy, natomiast usługi dotyczące organizacji wydarzeń promujących aktywny styl życia, działań edukacyjnych i udostępniania przestrzeni nie podlegają temu zwolnieniu.
Dodatkowe środki pieniężne otrzymywane przez producentów lub importerów leków przez Wnioskodawcę, uzależnione od ilości zakupionych leków, stanowią element wynagrodzenia za usługi marketingowe, podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT jako odpłatne świadczenie usług zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT. W konsekwencji powinny być dokumentowane fakturą VAT.
Opłaty marketingowe ponoszone przez spółkę w celu promocji działalności gospodarczanej mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, gdyż nie stanowią składki członkowskiej i wykazują związek przyczynowo-skutkowy z generowaniem przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Wydatki na opłaty marketingowe związane z umową cywilnoprawną na usługi promocyjno-marketingowe, które nie są wyłączone w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeśli spełniają warunki art. 15 ust. 1 tej ustawy.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika w ramach prowadzonej działalności gospodarczej mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli są związane z celowym działaniem mającym promować działalność i zwiększać przychody. Warunkiem jest ich prawidłowe udokumentowanie oraz brak wyłączenia z kosztów podatkowych na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy PIT.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz związku pracodawców, jako wynagrodzenie za konkretne usługi marketingowe, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie będąc jednocześnie składkami członkowskimi wyłączonymi na mocy art. 23 ust. 1 tej ustawy.
Możliwość uznania za koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów, określone w art. 18eb ust. 7 ustawy CIT, wskazanych we wniosku kosztów.
Brak obowiązku naliczenia podatku należnego w związku z nieodpłatnym świadczeniem usług na rzecz Korzystających, prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z bezpłatnym świadczeniem usług na rzecz Korzystających.
1. Czy w świetle przedstawionego opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym oferowane przez Spółkę Produkty są produktami wytworzonymi przez Spółkę w rozumieniu art. 18eb ust. 2 ustawy o PDOP, uprawniającymi do skorzystania z odliczenia, o którym mowa w art. 18eb ustawy o PDOP? 2. Czy Nowe Produkty stanowią „produkty dotychczas nieoferowane”, o których
Czy uzyskanie przychodu ze sprzedaży produktu z opisanej w stanie faktycznym nowej linii produktów dostosowanych do klientów indywidualnych (produkty te będą dystrybuowane poprzez sieci handlowe), choćby z pierwszej niewielkiej partii będzie uprawniało Wnioskodawcę do skorzystania z ulgi opisanej w art. 18eb ustawy; - Czy Wnioskodawca prawidłowo odczytuje przepis art. 18eb pkt 4 (winno być: art.
Ustalenie podstawy opodatkowania usług wchodzących w skład sprzedawanego w ramach akcji promocyjnej Pakietu 1/Pakietu 2/zestawu promocyjnego oraz ustalenia, czy zastosowanie rabatów w wysokości ustalonej z Kontrahentem proporcjonalnie, tzn. w takiej samej wartości procentowej wartości ceny regularnej każdej z usług wchodzących w skład Pakietu 1 lub Pakietu 2, jest działaniem zgodnym z brzmieniem art
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym zakupione (…), na których nanoszony jest nadruk przez Spółkę, spełniają definicję art. 18eb ust. 2, tzn. są one produktami wytworzonymi przez podatnika? 2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym koszty promocyjno- informacyjne wskazane w punkcie 2 niniejszego wniosku, stanowią koszty kwalifikowane, o których mowa
Ustalenie, czy wydatki związane z wynagrodzeniem Ambasadora z tytułu umowy o współpracy mogą zostać rozpoznane przez Wnioskodawcę jako koszty uzyskania przychodów
Czy przedstawione w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego Wydatki Na Wzrost Przychodów stanowią koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów, o których mowa w art. 18eb ust. 7 ustawy CIT, a tym samym Wnioskodawca jest/będzie uprawniony do zastosowania odliczenia, o którym mowa w art. 18eb ust. 1 ustawy CIT za 2022 rok oraz lata kolejne?
Czy wszystkie opisane w stanie faktycznym oraz zdarzeniu przyszłym koszty uczestnictwa w targach należy uznać za koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży, o których mowa w art. 18eb ust. 7 pkt 1 u.p.d.o.p.; - Czy wszystkie opisane w stanie faktycznym oraz zdarzeniu przyszłym koszty działań promocyjno-informacyjnych należy uznać za koszty uzyskania przychodów