Nasza jednostka zawarła umowę na dostawę sprzętu biurowego. Z powodu bieżących trudności finansowych nie jesteśmy w stanie uregulować zobowiązania w formie pieniężnej. W związku z tym zaproponowaliśmy dostawcy przeniesienie na niego prawa własności jednego z naszych środków trwałych, na co wyraził zgodę. Jak należy zaksięgować uregulowanie zobowiązania w formie rzeczowej w księgach rachunkowych?
Nakłady ponoszone przez podatnika na dostosowanie cudzej nieruchomości lub środka trwałego do własnych potrzeb są klasyfikowane jako tzw. inwestycja w obcym środku trwałym. Rozliczenie podatkowe tego rodzaju wydatków może być dla podatników problematyczne, szczególnie w sytuacji wcześniejszego terminu rozwiązania umowy lub zwrotu poniesionych nakładów. W publikacji wskazujemy, w jaki sposób należy
1. Czy przedstawione w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego wydatki, ponoszone przez Spółkę na zakup usług dotyczących projektów związanych z (…) będą stanowić koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych, rozpoznawany w momencie jego poniesienia; 2. Czy przedstawione w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego wydatki, ponoszone przez Spółkę na zakup usług dotyczących
Przychody z tytułu opłat za udostępnianie (...) gamingowej i określenie momentu poniesienia kosztów uzyskania przychodów z tytułu wydatków związanych z ogólnym funkcjonowaniem (...).
Czy w okolicznościach wskazanych w stanie faktycznym przekazanie przez Spółkę posiadanych składników majątkowych (tj. udziałów w innej spółce kapitałowej) i w wykonaniu uchwał Zgromadzenia Wspólników Spółki określających termin i formę przekazania dywidendy w formie rzeczowej (niepieniężnej), spowoduje powstanie po straonie Spółki przychodu podatkowego?